Nyt alkaa menemään kuppi nurin esimiehen työvuoro suunnitteluun!
Ihana vuorotyö, VMP! Katselin vanhoja työvuorojalistoja, niin olen ollut viimeisen 12 viikon aikana 9 lauantaita töissä. Nyt tuli seuraavan 3 viikon työvuorolistat, niin niissäkin olen kahtena lauantaina töissä. Meidän osastolla on kuusi työntekijää, joista 2-3 on töissä lauantaisin. Ei ihan reilusti saatana mene.
En minä tee mitään jatkuvasti arkivapailla, kun yleensä kaverit ja perhe on vapailla viikonloppuisin!
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kai teillä joku yhteinen kieli on jolla kommunikoida?
Luulisi olevan. Jostain syystä ei silti tunnu menevän palaute perille.
Ap
Mitä ajattelit asian kanssa tehdä?
Lauantailta saa enemmän palkkaa olisit tyytyväinen
Viimeisimpään 12 viikkoon mahtuu varmaan monen loma-aikakin. Oletkohan sen takia joutunut tekemään paljon lauantaita verrattuna muihin? Pyydä esimiestä tarkkailemaan tasapuolisuutta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun alalla mitään sellaisia saa.
Ap
Oletko sanonut tästä esimiehellesi?
täällä palstalla tuskin pystytään vaikuttamaan millään tavalla työvuoroihisi 😳
Katsoin omia vuoroja heinäkuun alusta lähtien, niin on neljä lauantaita ollut vapaata.
Lyöt vesurin pöytään kiinni ja huudat että "ei perkele jatkossa niitä lauantaivuoroja!!"
Vierailija kirjoitti:
Tervejärkiselle ihmiselle vapaa on paljon tärkeämpää kuin raha.
Stockalla työvuorot oli kans ihan persiistä, iltavuoron perään aamuvuoro. Kun oli kiva työvuorojen tekijä joka yritti saada meille 2 tai jopa 3 vaparia peräkkäin niin se kiellettiin, koska jos tulisi sairastapaus niin työläiset olisivat voineet lähteä reissuun jos oli pitkät vapaat ja sit ei olis saatu ketään tilalle.
Onko näillä, jotka eivät tee lauantaita, erilainen työsopimus? Jos la-vuoroa tekeviä on x määrä ja la vuoroja y määrä, niin vapaita ei ehkä pysty antamaan enempää.
Olen itse suunnitellut työvuorolistoja, jossa työntekijöillä oli töitä 2/3 lauantaipäivistä. Joidenkin oli kovin vaikea ymmärtää, että antamalla yhdelle 2 lauantaita vapaaksi 3 viikon listaan, täytyi jonkun tehdä 3 lauantaita listassa. Työntekijäresurssissa ei ollut yhtään ylimäärää ja lauantailistat suunniteltiin minimimiehityksen mukaan. Kyllä, kyseessä hoitoala.
Kai teillä joku yhteinen kieli on jolla kommunikoida?