Oikeuttaako sairaslomaan?
Isoisäni kuoli, onko minulla "moraalista" oikeutta olla pari-kolme päivää sairaslomalla?
Kommentit (60)
sehän meneekin sen mukana mitä lääkäri kirjoittaa sairasloman syyksi. mä kyllä menisin hakemaan sairaslomaa.
Koska olet työstä luistaja, jos olet jonkun kuolemantapauksen takia poissa.
Herranjumala, miten ihmiset edes kysyvät tuollaista. Tottakai voit hakea sairaslomaa ja lääkäri kirjoittaa.
Mitä vitun robotteja te olette. Sinulla on oikeus suruun, muista että se pitää kohdata nyt, ei leikkiä marttyyria ja työnsankaria.
Mihin tämä maailma on menossa...
Lääkäri kirjoittaa pari pv lomaa, jos et ole työkykyinen. Harva on tuossa tilanteessa.
Nämä ihmiset ovat epätodellisia täällä.
palkallinen sairausloma siksi, että haluaa järjestää hautajaisia, ei ole missään TESsissä.
moraalista oikeutta ei ole, vaan sairasloma perustuu siihen että olet sairauden vuoksi kyvytön hoitamaan työtäsi. Oletko sairas?
mutta yleensä tessissä on että lähiomaisen kuoltua hautajaispäivä on palkallinen vapaapäivä.
moraalista oikeutta ei ole, vaan sairasloma perustuu siihen että olet sairauden vuoksi kyvytön hoitamaan työtäsi. Oletko sairas?
mutta yleensä tessissä on että lähiomaisen kuoltua hautajaispäivä on palkallinen vapaapäivä.
Jos et pysty HENKISESTI tekemään työtäsi, tämä riittää lääkärille kirjoittamaan sairaslomaa.
Nämä supernaiset nyt täällä leikkivät ja kirjoittelevat mitä sattuu.
Olet oikeutettu sairauslomaan jos et ole työkykyinen.
Palkallisuuden määrittelee tes tai työnantajasi jos teillä on sovittu jotain erityistä.
sukulainen on kuollut, siunaus- ja hautauspäivä on tosin palkallinen jos sattuu työpäivään osumaan.
Mutta jos olet oikeasti järkyttynyt ja työkyvytön, sittenhän lääkäri kirjoittaa sinulle sairauslomaa.
totta kai voit hakea sairaslomaa. sinua on kohdannut iso menetys ja suru. et kykene täyspainoisesti työtehtäviin. kyllä minä sain sairaslomaa kun rakas läheinen menehtyi.
kertakaikkiaan kukaan muu ei voi hautajaisia järjestää, olet oikeutettu muutaman päivän palkalliseen poissaoloon. Katso tarkat määräykset alasi tessistä, ne vaihtelevat aika rajusti.
Itse sinnittelin väkisin töissä vaikka suru oli valtava. Olisin kyllä hakenut sairauslomaa jos olisi tullut mieleen että olen siihen oikeutettu. Minun muistaakseni vain vanhempien ja oman lapsen vuoksi saa hautajaisiakin varten vapaata.
Itse sinnittelin väkisin töissä vaikka suru oli valtava. Olisin kyllä hakenut sairauslomaa jos olisi tullut mieleen että olen siihen oikeutettu. Minun muistaakseni vain vanhempien ja oman lapsen vuoksi saa hautajaisiakin varten vapaata.
Jos omaat tunteet, niin hae ihmeessä sairaslomaa. Mitä sinä työpaikkaasi tässä mietit, tämä on sinun surusi, sinun elämäsi. Ole muutama päivä kotona sairaslomatodistuksella ja käy läpi asioita.
Muut: oletteko noin tunnekylmiä paskiaisia?
Kyllä ihmiset hakevat suruunsa sairauslomaa, jos et voi olla töissä, et voi.
Älä sitä enää suruusi lisää, moraali sikseen ja ajattele itseäsi sekä lähimmäisiäsi. Et tule saamaan mitalia, vaikka olisit töissä surussasi.
moraalista oikeutta ei ole, vaan sairasloma perustuu siihen että olet sairauden vuoksi kyvytön hoitamaan työtäsi. Oletko sairas? mutta yleensä tessissä on että lähiomaisen kuoltua hautajaispäivä on palkallinen vapaapäivä.
Jos et pysty HENKISESTI tekemään työtäsi, tämä riittää lääkärille kirjoittamaan sairaslomaa. Nämä supernaiset nyt täällä leikkivät ja kirjoittelevat mitä sattuu.
no kuules, ensinnäkään se ei ole lääkärin ihan yksinkertaista kirjoittaa sitä sairaslomaa sillä sen kirjoittamiseen tarvitaan aina diagnoosi ja dgnumero. Surulle ei ole diagnoosia tai dg numeroa olemassakaan vaan silloin lääkärin täytyy keksiä joku mielenterveysdiagnoosi. Niissä taas kannattaa miettiä haluaako tietoihinsa mt. diagnooseja kun ne esim voivat vaikeuttaa vakuutuksen saantia jatkossa.
Minä tiedän tämän ihan käytännössä sillä olen menettänyt oman lapseni ja lääkärit ei todellakaan kirjoita tuosta vaan sairaslomaa. Suru ei ole sairaus, vaikka se voi heikentääkin keskittymiskykyä jne. Eikä surusta edes toivuta kahden tai kolmen päivän sairaslomalla.
siis esim lapsensa menettäneille yleensä kirjoitetaan viikko tai korkeintaan kaksi sairaslomaa...sen jälkeen se onkin sitten jo vaikeampi homma..
kertakaikkiaan kukaan muu ei voi hautajaisia järjestää, olet oikeutettu muutaman päivän palkalliseen poissaoloon. Katso tarkat määräykset alasi tessistä, ne vaihtelevat aika rajusti.
Ei minkään alan TESsissä.
koska kun myöhemmin haluaa henkivakuutuksen vaikka samaan aikaan ison asuntolainan kanssa, ilmoittaa vakuutusyhtiö, että ei käy, koska taustalla mielenterveysongelmia. Hankala siinä selittää, että valehtelin lääkärille.
moraalista oikeutta ei ole, vaan sairasloma perustuu siihen että olet sairauden vuoksi kyvytön hoitamaan työtäsi. Oletko sairas? mutta yleensä tessissä on että lähiomaisen kuoltua hautajaispäivä on palkallinen vapaapäivä.
Jos et pysty HENKISESTI tekemään työtäsi, tämä riittää lääkärille kirjoittamaan sairaslomaa. Nämä supernaiset nyt täällä leikkivät ja kirjoittelevat mitä sattuu.
no kuules, ensinnäkään se ei ole lääkärin ihan yksinkertaista kirjoittaa sitä sairaslomaa sillä sen kirjoittamiseen tarvitaan aina diagnoosi ja dgnumero. Surulle ei ole diagnoosia tai dg numeroa olemassakaan vaan silloin lääkärin täytyy keksiä joku mielenterveysdiagnoosi. Niissä taas kannattaa miettiä haluaako tietoihinsa mt. diagnooseja kun ne esim voivat vaikeuttaa vakuutuksen saantia jatkossa.
Minä tiedän tämän ihan käytännössä sillä olen menettänyt oman lapseni ja lääkärit ei todellakaan kirjoita tuosta vaan sairaslomaa. Suru ei ole sairaus, vaikka se voi heikentääkin keskittymiskykyä jne. Eikä surusta edes toivuta kahden tai kolmen päivän sairaslomalla.
siis esim lapsensa menettäneille yleensä kirjoitetaan viikko tai korkeintaan kaksi sairaslomaa...sen jälkeen se onkin sitten jo vaikeampi homma..
Ei mene näin. Lääkärit kyllä kirjoittavat sairaslomaa vaikka kuinka menetyksiin, jos on tarvetta. Sinä olet alistunut, etkä ole vaatinut olla poissa työkyvyttömyyden takia. Älä sitä muille saarnaa.
Vakuutuksen? Mitä hittoa? Sinä olet työkyvytön jos olet, lääkäri kirjoittaa sinulle diagnoosin vaikka masennuksesta tai uupumuksesta. Se siitä.
Näin se menee. Jos ei mene, vaihda lääkäriä.
minusta yleensä ole sairasloman syy. Oman vanhemman ehkä, ja puolison ja lapsen tietysti. Eikä tarvitse olla mikään supermamma, miksi ei töissäkin voisi olla surullinen?
Jos taas saat olla omin luvin pois pari päivää (riippuu työnantajasta) niin siitä vaan.