Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tinkinyt ruokakaupassa hieman ennen sulkemisaikaa?

Vierailija
01.08.2011 |

Ilta-Sanomat listaa tänään 15 säästövihjettä. Yksi vinkeistä kuulu: Käy kaupassa hieman ennen sulkemisaikaa, jolloin voit ehkä neuvotella alennuksia tuotteista, joiden parasta ennen -päiväys alkaa täyttyä. Miten toimii?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keltainen - 30 % lappu. Muuta en ole kokeillut

Vierailija
2/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin marketin kassa voi siinä liukuhihnalla ruveta itse alennuksia antamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupalla on tuollainen käytäntö alentaa hinnat päiväysvanhenevista tuotteista, he tekevät sen ihan itse laittamalla alelaput niihin. Lähinnä ärsyttää asiakkaat, jotka yrittää mankua alennuksia kassalla. Ja vielä juuri ennen sulkemisaikaa, toivon vaan, että saadaan sujuvasti jonot loppuun ja puoti kiinni. Kassatädin tilipussi ei niiden parin vanhenevan tuotteen myynnistä nouse, asiallinen ja kohtelias haluan silti olla.

Vierailija
4/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen tinkinyt ihan keskellä päivää paikallisessa k-kaupassa pihveistä, joissa oli viimeinen käyttöpäivä. Muuten kys. kauppa ei laputa viimeisen päivän tuotteita, mutta kun myyjä (tai mistäs tiedän vaikka itse kauppias)oli juuri hyllyn luona, kysäisin, että eikös nämä pitäs saada puoleen hintaan, niin kysyi vain, että montako otat, ja laputti ne mulle.

Kyllä mulla vaan sääliksi kävi niitä vanhuksia jne. jotka eivät päiväyksiä katso, kun iso erä siihen jäi sitä viimeisen päivän lihaa odottamaan huolimatonta ostajaa.

Mutta en välttämättä ihan kassatytöltä alkaisi missään marketissa tinkaamaan, mutta meillä maalla pikku kaupoissa saattaa olla niitä vanhempia myyjiäkin, joilla on myös jotakin valtaa..

Vierailija
5/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun olen ollut ei-ruokakaupan kassalla, niin minulla oli valtuudet antaa alennuksia tietyistä vioista, mutta ihan tarkkaan ohjattuna, että missä tilanteissa ja millä prosenttimäärällä.

En tiedä, että onko noissa marketeissa edes tätä mahdollisuutta, puhumattakaan siitä, että periaatteessa vielä myyntikuntoisesta tuotteesta kysyttäisiin, yleensä, jos kaupalla on tapana antaa alennuksia päiväys vanhentuu-tuotteista, niin ne tuotteet on laputettu.

Ainoa, missä tuossa voisi olla edes vähän järkeä, olisi tilanne, jossa asiaa kysytään kauppiaalta tai ainakin kauppiaan oikealta kädeltä. Ei satunnaiselta kassalta.

Vierailija
6/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaan sääliksi kävi niitä vanhuksia jne. jotka eivät päiväyksiä katso, kun iso erä siihen jäi sitä viimeisen päivän lihaa odottamaan huolimatonta ostajaa.

Tunnettu tosiasiahan on, että kuolema seuraa noin puolen tunnin kuluessa, jos erehtyy syömään edellisenä päivänä vanhentunutta lihaa.

Vierailija
7/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu tosiasiahan on, että kuolema seuraa noin puolen tunnin kuluessa, jos erehtyy syömään edellisenä päivänä vanhentunutta lihaa.

ja meillä päin useat vanhuksetkin käyvät kerran viikossa kaupassa. Ei näet julkista liikennettä kulje.

Kyllä se vituttais montaa muutakin, kun kotona huomaisi ostaneensa viimeisen kp:n tavaraa, kun yleensä voi olettaa useampia päiviä olevan.

Toisekseen on tutkittu, että liha on usein laadultaan ala-arvoista jo silloin viimeisenä päivänä, joten mieluummin ostan lihani huomattavasti ennen sitä.

"Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen tutkimuksen mukaan jauhelihan ja marinoidun lihan laatu on huonontunut sitten vuoden 2002.

Vuosina 2007 ja 2009 tehtyjen tutkimusten mukaan jauhelihanäytteistä 68 prosenttia oli hygieeniselta laadultaan hyvää, viidennes välttäviä ja 11 prosenttia huonoja. Vuonna 2002 hyvälaatuisia oli 75 prosenttia, välttäviä 22 ja huonoja vain 3 prosenttia.

Huono tai välttävä tulos johtui useimmiten korkeasta mikrobipitoisuudesta. Kahdessa näytteessä todettiin suolistotulehduksia aiheuttava bakteeri."

"Lain määräämät lämpötilavaatimukset ovat vuodesta 2007 kiristyneet ja jauheliha on nyt säilytettävä alle 4 ºC:ssa. Merkittävässä osassa myymälöistä vaatimusta ei ole noudatettu. Noin neljäsosassa myyntikalusteista lämpötila oli liian korkea."

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2010102212566771_ru.shtml

Vierailija
8/9 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon Cittari antaa ainakin alennuksia la-iltaisin, klo 17:40 eteenpäin...

Siis toki tuotteista, jotka muuten menisi sunnuntain aikana roskiin, mutta on tullut ostettua täytekakkua ym.

Vierailija
9/9 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaa tinkiä edes huonekalukaupassa, vaikka se on kuulemma ihan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän