Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään raskausmahaa pystyy peittelemään?

Vierailija
31.07.2011 |

Mulla raskaus vasta ihan alussa. En halua kertoa siitä töissä ennen kuin on pakko. Voisin pukeutumisella peitellä raskautta mahdollisimman pitkään...mutta kuinka pitkään se on mahdollista? Kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, en tajua tollasta peittelyä.

Vierailija
2/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ruumiinrakenteesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi pitkä ja hoikka

Vierailija
4/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdun kasvamista mulla on iltapäivästä alkaen ollut niin selkeää turvotusta alavatsassa, että on näyttänyt kuin raskaus olisi ollut tosi pitkällä.

Esim kun mulla on tuulimuna, näytin viikoilla 8-10 kuin olisin 6-7 kuulla raskaana ja sain onnitteluja. Ja kohdussa ei siis edes ollut mitään! Pelkkää turvotusta vain.

Vierailija
5/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin yksilöllistä, ettei sitä voi arvioida. Toisilla näkyy lähes heti, mutta toisilla tosi myöhään.

Vierailija
6/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikolla 8 näytin kuin olisin viimeisilläni. Oli kiva mennä kaavintaan, kun kaikki tiesivät raskaudesta. Töissä esimies tuli kysymään, miksen ole aiemmin kertonut raskaudestani, että milloin jään äitiyslomalle, joko kuukauden päästä? Kun sanoin olevani viikolla 8 oli ilme näkemisen arvoinen. Silmät levähti lautaseksi, rupesi änkyttämään, etten voi olla tosissani. Pyyteli sitten kyllä anteeksi. Raskausmahaahan ei varsinaisesti ollut koska sikiö oli niin pieni, mutta turvotus oli mieletön ja maha tosiaan oli aivan kivikova. (oli neljäs raskaus)

Vierailija
7/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pysy piilossa koko raskauden ajan,

eipä kukaan osannut 'epäillä'

Ihmisiltä kyllä loksahti suu auki kun kuulivat/näkivät että olen synnyttänyt.

Tämän olen tehnyt kolme kertaa:)

Vierailija
8/20 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vaihdat löysempiin vaatteisiin niin työpaikan naiset laskevat 1+1 yhteen, varsinkin jos olet hiljattain naimisiin mennyt ja muutenkin olet lapsentekoiässä. Mutta onnea yritykseen!

Vierailija
9/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin joulukuun lopussa ja ilmeisesti maha piiloutui hyvin vaatteiden alle, kun naapurit ja tutut ihmettettelivät mistä meille vauva on tullut, kun eivät olleet huomanneet mun mahaa. En kyllä ymmärrä miten sitä ei muka huomattu, kun mahani ei ollut kauhean pieni edes... Raskaus alkoi näkymään vasta rv 25 eteen päin ja se kasvoi kovaa vauhtia! :D

Vierailija
10/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en saa mahaa piiloon vieläkään.

Karsee makkara jäi. ;)

Vierailija
11/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen pysyi piilossa siihen asti kun ilmoitin esimiehelle päivän, jolloin jään äitiyslomalle viikolla 28, mutta kyllä se maha silloin jo bikineissä näkyi :) Olen pieni ja hoikka, ennen raskautta 164/50 ja loppuraskaudessa 164/62.

Tämä kakkonen aiheutti melkoisen turvotuksen alkuraskaudessa, eli näytin pyöristyneeltä ja täyteläiseltä, iltaisin mahakin oli aika mahtava, mutta se meni ohi noin viikolla 10. Nyt viikko 32, painoa 64 kiloa ja mahaa vaikea olla huomaamatta vaikka se pieni viikoille onkin. Kun töissä kerroin viikolla 22, oli se taas useimmille yllätys....

Sanoisin, että melkein kaikki voivat esikoisen raskautta peitellä jonnekin viikolla 16-20, jotkut jopa viikolle 30. seuraavat tulevat kyllä hiukan aiemmin näkyville, joillakin jo viikolla 12, toisilla vasta siellä 20+ paikkeilla...

Vierailija
12/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lyhyehkö ja kapealanteinen. Maha ei siis uponnut lantioon yhtään. Viikolla 13 jouduin jo ostamaan mammahousut kun vanhat vaatteet kiristivät. Tunikoilla yms pystyt kyllä peittelemään raskauttasi ihan hyvinkin.

Rinnat olivat myös aika mielettömät, että ihmettelen, etteivät kaverit tajunneet saunassa mitään kun tissit oli ihan megat jo raskausviikolla 5!

Vierailija
13/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilossa työpaikalla pysynyt. Äitiyshousuja käytin viikolta 15 kun muut puristi. Loppuraskaudesta maha oli valtava, kohtu eteenpäin kallellaan. Toisaalta naapurit ihmettelivät olenko talvilomalla kun jäin äitiyslomalle eli satunnaisten tuttujen kanssa talvivauvojen mahat piiloutuivat hyvin toppavaatteisiin.

Vierailija
14/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, en tajua tollasta peittelyä.

tämän päivän työelämässä kansii pitää ihan oma puolensa eikä rynnätä suoraan kertomaan työnantajalle.

Minä peittelin ja kerroin vasta kun oli viimeinen pakko. Olen ihan vakityösuhteessa kuukausipalkalla, mutta teen keikkaa enkä olisi saanut viimeistä keikka, jos olisin kertonut olevani raskaana.

Vierailija
15/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon myös työkavereista. Kaikki (varsinkaan miehet) eivät sillätavalla kiinnitä huomiota. Mulla ekasta oli mielestäni iso maha, mutta olen aina ollut iso muutenkin ja käyttänyt löysiä vaatteita joten ei sitä kaikki huomanneet ollenkaan. Oli kyllä todella hämmentävää kun näin harrastus kaverin bussissa. Ihmetteli kenen lasta olen hoitamaan joutunut. Ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin että ihan oma tuo on :)

Toista raskautta en olisi voinut salata käytännössä ollenkaan. Maha oli viikolla 12 yhtä iso kuin ekassa raskaudessa laitokselle lähdettäessä :/

Vierailija
16/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa valtava turvotus ja sen jälkeen oikea vauvamaha pullahtaa jo esille. Äitiyshousuihin siirryn jo viikolla 9-10.

Sen sijaan äitini pystyi peittämään raskauden 6. kuulle asti. Ruuminrakenne vain sellainen, että maha pysyy pienenä loppuun asti ja synnytyksen jälkeen palautuu samantien omiin mittoihinsa. Epäreilua :)

Vierailija
17/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkä ja hoikkarakenteinen, taaksepäin kallistunut kohtu ja viime raskaudessa pystyin piilottaan mahan 20 viikolle asti, sitten vasta maha alkoi näkymään, jälkeen päin sanottiin että olivat luulleet mun hieman vain pyöristyneen kun vyötärö normaalisti niin hoikka.

Vierailija
18/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esimies, ja asiakas kertoi että alaiseni on raskaana, asiakas tiesi kertoa myös millä viikolla alaiseni on. Itse en ole huomannut, saati viitsinyt kysyä, kun hän ei minulle halua kertoa.

Miksi alaiseni ei kerro sitä minulle? On saikulla ties mistä syystä, eikö olisi helpompi sanoa mikä on tod syy?

Miksi AP et voi kertoa töissä?

Vierailija
19/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaus ole syy sairaslomaan, vaan esim kovat liitoskivut, jalka paketissa, oksennustauti tms. Raskaus ei ole sairaus, jos et tiennyt, vaikka kyllä sinun pitäisi jos todella olet esimies.

Vierailija
20/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli raskaus sairaus tai ei, niin siitä seuraa usein erilaisia sairauksia. Raskaana oleva myös saa sairauslomaa poikkeuksetta.

Syyt sairauslomaan voi olla vaikea keksiä, jos sairauslomatodistukeen ei saa laittaa "raskaudesta johtuva..."

Olen vain itsekin raskaana, 0 päivää saikulla, mutta erilaisiahan nämä tilanteet ovat, kuin myös ihmisten moraali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi