G: Luuletko, että tulet olemaan vanhoilla päivilläsi varakas?
Kommentit (10)
Syy on mies joka ei ansaitse mitään vaan pelkästään kuluttaa. Palkastani (nyt n. 3500/kk) ei jää mitään säästöön:(
riippuu siitä.
No, varmaan ihan riittävän varakas tulen aina olemaan.
Tiedän jo nyt etten tule olemaan varakas. Syy sama kuin nrolla 3 mutta sen lisäksi oma palkkani vain noin 1800 e/kk joten todellakin kaikki mikä tulee, myös menee ja yhteiskunnan eläkkeiden varaan en laske mitään. Tilanteemme olisi parempi jos mieskin kävisi töissä, hänen alallaan palkat on hyviä ja saisimme eläkepäiviksi hyvin säästöön. Mutta hän kuuluu näihin ns. työhaluttomiin. Makailee vaan mieluummin kotona ja kiukkuaa kun ei ole mitään tekemistä.
Asuntomme (jota rakastan kaikilla tavoin) tulee olemaan velaton kun olen 43v ja tässä voin asua halutessani kuolemaani asti. Vaikka töissä menisi yllättäen asiat sekaisin niin velaton asunto on niin iso asia Helsingissä, että pärjäisin kyllä mainiosti kunhan vaan asunto saadaan velattomaksi ennen sitä. Tähän on aikaa enää 1v ja en usko että tässä välissä ehtii mitään tapahtumaan.
Olen hyvin koulutettu, hyvässä työtehtävässä, hyvällä palkalla ja minulla on vain yksi lapsi. Olen ollut hänen kanssaan 2v kotona mutta muita pitempiä poissaoloja työelämästä ei ole tullut eikä ole puoleltani tulossa. Eläkekertymäni tulee olemaan mainio - jos nyt silloin kun jään eläkkeelle enää nykyisen kaltaisia eläkkeitä enää on.
Pistän joka kk 1000e säästöön "vanhuuden varalle" ja rahat ovat hyvin "tienaavassa" mutta suhteellisen riskittömässä paikassa. Vaikka eläke tulisi olemaan syystä tai toisesta kurja niin omat säästöni takaisivat silti hyvän elintason. Kiinteää omaisuuttakin on suhteellisen paljon joten vaikka pankkitilien saldot yhtäkkiä nollaantuisivat niin kiinteä omaisuus silti pysyy olemassa.
Perustuu siihen, että olen jo varakas.
Paljonko mielestäsi on riittävä varallisuus ihan eläkepäivien elintason ylläpitoa ajatellen?
Mielenkiinnosta kysyn, kun itse koitan säästää siten että nykyinen elintaso ei ainakaan paljoa tippuisi sitten eläkepäivien koittaessa.
en varsinaisesti tule olemaan varakas, mutta asiat tulevat olemaan mukavasti.
Kuvitelma perustuu siihen, että sen eteen on nähty runsaasti vaivaa ja nähdään jatkossakin.