Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Suomessa enää ketään, joka ilahtuu saadessaan toisen lapsen vanhoja vaatteita?

Vierailija
31.07.2011 |

Nykyään kaikki marisevat saadessaan toiselta käytettyjä vaatteita, niin minäkin.

Onko enää siis ketään, kuka oikeasti ilahtuu saadessaan lasten vanhoja vaatteita?

Minäkin annoin kaikki 1-2 lapsella olleet vaatteet sukulaiselleni, joka hänkin piti niitä vaatteita huonoina, koska osti kaikkea uutta vauvalleen, paljon sellaista, mitä olin jo antanut. Toppapuvut ym. aivan kuin uusia. Tämä pari oli opiskelijapari.

Nyt tutulleni syntyi vauva ja kysyin, haluaisiko hän, että säästän hänen lapselleen vaatteita meiltä, vastaus oli, et ei hän halua, hän haluaa ostaa uusia ja saa niin paljon lahjaksi.

Eli kuinka moni ilahtuu enää vanhoista vaatteista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 5v. pojan vaatteet ovat käytännössä kaikki olleet toisten vanhoja. Joko olen saanut niitä, maksanut pienen nimellisen summan tai käynyt ostamassa huutiksesta/kirpparilta.

Vähän sama juttu nyt 1v. vauvan kanssa. Suurin osa vaatteista ovat muiden vanhoja. Vain ihan ekat vaatteet piti käydä ostamassa kaupasta kun raukka hukkui jopa 56 senttisiin vaatteisiin.

Vierailija
2/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naapurin tätikin vaikutti vilpittömän iloiselta, kun sai puolestaan minulta kassillisen vauvanvaatteita. Osan ostan tietysti itse, mutta täydennystä käytetyistä otan mieluusti vastaan! Kuten uskoisin useimpien tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut ollenkaan vaatteita kohta syntyvälle vauvallemme. Vaipatkin saatiin kavereilta ja kultainen äitini on ostellut käytettynä (korostan nyt, että nimenomaan vaati saada ostaa ne meille).

Olen tosi kiitollinen vaatteista ja tarvikkeista.

Vierailija
4/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisena otan vastaan!

Vierailija
5/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu vaatteita jotka on 5-10v. vanhoja. Siis niitä on pidetty niin kauan aikaa sitten yhdellä lapsella. Niistä kyllä huomaa sen ajan "muodin" et en ole kaikista tykännyt.

Vierailija
6/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vaatteista olen säilyttänyt vain kaikkein hyväkuntoisimmat. Yksi ystävä tyrkyttää vanhoja vaatteita ja odottaa niistä maksua vastaan. Erityisesti ihmettelen sitä kenkien tyrkyttämistä. Jos johonkin lasten vaatteissa pitää panostaa, niin kunnon kenkiin. Toppahaalarit yms. voi kyllä pitää käytettyinä, mutta itse en sitäkään halua.

Vierailija
7/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittävän paljon olen saanutkin

ja ei siis pelkästään vauvan vaatteita vaan 140 cm asti saatu tähän mennessä. Toki isommat sitten jo sanoo oman mielipiteensä mistä tykkää ja mistä ei, mutta kyllä kelpaa vielä heille ja äidille. Veljen perheessä tytöt 15 ja 13 ja vielä kelpaa - ne siis mitkä kelpaa värin ym. puolesta.

Todella kiitollisia ollaan - eikä kyse ole siitä, etteikö olisi rahaa ostaa uutena, mutta ihan tyhmäähän se on...

Vierailija
8/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös työpaikalla tapa, että vaihdellaan vaatteita. Voi olla, että saan joltain omalleni sopivaa vaatetta, jotka myöhemmin siirrän jollekin, jolla on omaa lastani pienempi lapsi. Myös luistimet jne. kiertävät.

Äärettömän ihanaa! :)

Vierailija
9/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otan vastaan iloisin mielin toisten lapsien vanhoja vaatteita. En vaan kehtaa keneltäkään kysyä, ja ei niitä meille ketään tarjookkaan :/

Kohta käy 104cm pineksi ja aika siirtyä 110cm kokoisiin vaatteisiin. Käyn varmaan taas kirppareita kirtelemäs.

Mutta kyllä sitten ku olen taas töissä ni sitte varmaan kyl ostan välillä uusia vaatteita.

Vierailija
10/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt nykyään SPR:n tai työttömien kirpparille kaikki lasteni vaatteet ja tarvikkeet.

Omat lapseni ovat 3v ja 5v, joten ei ne ihan kamalan vanhanaikaisia ole.

Myymään en jaksa alkaa...

ap

Vierailija
11/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaverin pojalta pieneksi jääneet vaatteet nimellistä summaa vastaan. Menossa jo 7. vuosi. 10 vuotias valitsee itse ja joka kerta kassillisen kanssa tullaan kotiin. Ostetaan tarpeen mukaan uusia kaveriksi.

Keskimmäiselle (tyttö) en tällä hetkellä saa säännöllisesti mistään käytettyjä. joskus kirpparilla onnistaa. koska nuorinkin on tyttö, niin saatan ostaa hyvällä omatunnolla uusiakin.

Nuorin pitää isosiskon vanhoja terästettynä uusilla.

Lisäksi työpaikalla kierrätetään lastenvaatteita. "ei kellään sattuisi olemaan poikien kolmikutosta juhlakenkää?" Yleensä aina jollakin on myydä.

Meiltä vaatteet lähtee veljen perheeseen. Valitsevat mieleisensä ja ovat todella kiitollisia. Loput vien kierrätyskeskukseen tai hävitetään.

Ja ei muuten oo siitä kiinni, ettei olisi rahaa ostaa vaatteita. Miksi ei ottaisi käytettyä, jos sitä on hyväkuntoisena tarjolla?

Vierailija
12/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valikoiden. En halua keneltäkään kassillista vaatetta, vaan haluan itse etsiä sopivat kirppareilta.

Tai jos kaveri tarjoaa kassillista vaatteita, pyydän saada katsoa ne läpi ja valitsen vain ne, mitkä ovat tarpeeksi hyväkuntoisia ja kauniita. Ja mielelläni myös maksan niistä.

Vierailija
13/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva saada vanhoja vaatteita, varsikin jos iso kasa tulee, niitä on kiva penkoa ;) Tosin monesti on käynyt niin, että osa jää pitämättä, kun ei ole oikeein äidin mieleen... :/

Vierailija
14/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettyjen lasten vaatteiden kauppa kukoistaa?

Vierailija
15/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasia 110cm vaatteita vois mulla jotain olla...

Vierailija
16/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki marisevat saadessaan toiselta käytettyjä vaatteita, niin minäkin. Onko enää siis ketään, kuka oikeasti ilahtuu saadessaan lasten vanhoja vaatteita? Minäkin annoin kaikki 1-2 lapsella olleet vaatteet sukulaiselleni, joka hänkin piti niitä vaatteita huonoina, koska osti kaikkea uutta vauvalleen, paljon sellaista, mitä olin jo antanut. Toppapuvut ym. aivan kuin uusia. Tämä pari oli opiskelijapari. Nyt tutulleni syntyi vauva ja kysyin, haluaisiko hän, että säästän hänen lapselleen vaatteita meiltä, vastaus oli, et ei hän halua, hän haluaa ostaa uusia ja saa niin paljon lahjaksi. Eli kuinka moni ilahtuu enää vanhoista vaatteista?

lapsi sai talvitakin viime vuonna ja koko talvi sitä käytettiin samoin muitakin saatuja vaatteita. En ole merkkien perässä juossut koskaan ja ne uutenakin ostetut näyttävät parin kerran jälkeen ihan samanlailla käytetyiltä. Eikä ole kukaan mitään lausunut.

Vierailija
17/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiertoon menevät vielä meiltäkin, jos ovat ehjiä ja käyttiksiä. Olen ekologinen ja säästäväinen.

Vierailija
18/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen saanut vaatteita ja antanut myös muille. Ihan turhaa kulutusta hankkia kaikkea uutena.

Vierailija
19/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten huuto.netissä

käytettyjen lasten vaatteiden kauppa kukoistaa?

Joo, ihmettelen, kun kaverini ostaa huutonetistä ihan älyttömästi vaatteita. Housujen polvissakin on usein reikiä, mutta se ei haittaa, ovathan housut sen ja sen merkkisiä, hintaa on silti enemmän kuin huonompi merkkisillä uusilla.

Vierailija
20/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä kun lapsi on vauva. Yhden vauvan jäljiltä monet vaatteet ihan kuin uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme