Vauva keksinyt puhaltaa kun syödään, miten lopettaa tämä tapa?
10 kk:n tyttäreni on keksinyt puhaltamisen syödessä. Hänestä on hauskaa katsoa saako ruokaa pöydälle (jota sitten sormella kokeillaan). Miten lopettaa tämä paha tapa? Tajuaako 1o kuukautta vanha vielä että on tehnyt jotain pahaa jos nostaa pois syöttötuolista? En oikein usko ja ruokaa kuitenkin pitäisi saada syötyä. Tämä on nyt muutaman päivän kestänyt leikki.
Kommentit (3)
Meillä kans hoksattiin tuo päristeleminen syödessä 5kk iässä. Nyt poika 6kk ja on lopettanut sen. Välillä koitin kieltää mutta se sai lapsen suun hymyyn joten lopetin ja annoin olla. Jäi sitten lopulta itekseen pois. Voihan sitä koittaa kiinnittää huomiota johonkin muualle, leluun tms.
Meillä myös tyttö aloitti 6kk iässä puhaltelun kun sai ruokaa suuhun tai maitopullon. Ärsyttävä tapa, pulloa sylkiessä tiedän että ei kannata jatkaa, ei syö vaikka mitä tekisin. Ruokaa saan syömään lelun kanssa, mutta välillä mikään ei auta, olen todennut että hänellä ei vaan ole nälkä. Toki ärsyttävää jättää syömättä koska tiedän että hänellä on hetken päästä nälkä, mutta olen antanut sitten odottaa jonkin aikaa ruokaansa, ainakin välipalaan asti, eli en tarjoa tunnin välein jotain vaan joutuu sitten odottamaan pidemmän aikaa. Myös huomiotta jättämistä olen yrittänyt, mutta isot veljet alkaa aina nauramaan kun sisko puhaltaa tai räkii, siitä kyllä isot pojat saa noottia ja joutuuvat syömään muualla. tsemppiä ja pitkää pinnaa.
Meillä 8kk välillä päristelee juuri kun lusikan viet huulille, jos kiellän hän katsoo suu hymyssä että mitä nyt ja päristelee lisää. Jätin kokonaan huomioimatta tämän niin muutaman päivän päästä päristely väheni. Nyt päristelee kun maha täynnä. Jospa aika korjaa puhaltelutavan myös...