NOPEA VASTAUS PLIIS! Oon varaamassa matkaa ja tarvitaan luottokorttia! :(
Mulla on siis vaan Electroni ja tässä on vaihtoehtona VISA (except visa electron), eikä tilisiirtoa voi tehdä kuin saksalaiselta tililtä. Air Berliniltä siis varaamassa matkaa. Kellään kokemuksia, sivuilta ei löydy tietoa, voinkohan maksaa vaikka käteisellä sitte jos electroni ei käy :(
Kommentit (26)
eiko edes kellaan sukulaisellasi ole luottokorttia (esim. vanhemmilla, jos olet nuori), ja joille voisit sitten maksaa kateisella?
Ei yleensa onnistu ilman ihan oikeaa luottokorttia
nykypäivänä onnistuu kyllä debitilläkin (SEPA), mutta electron on lähinnä vitsi ja hyvin, hyvin puutteellinen maksuväline.
nykypäivänä onnistuu kyllä debitilläkin (SEPA), mutta electron on lähinnä vitsi ja hyvin, hyvin puutteellinen maksuväline.
mutta jos ja kun ap yrittaa ulkomaiselta verkkosivulta (tai niin ymmarsin) niin yleensa niilla toimivat ko. maan debit systeemit, jos mitkaan, eivat ulkomaiset... Luottokortti on kylla nettiostoksissa se ehdottomasti helpoin maksuvaline.
Mä olen maksanut monta kertaa debit-kortilla (ihan se S-marketin), kun maksan matkan mieluummin heti kuin luotolla.
laitat vaan mun tilille ensin ne rahat.
Ehka Suomessa
mutta jos ja kun ap yrittaa ulkomaiselta verkkosivulta (tai niin ymmarsin) niin yleensa niilla toimivat ko. maan debit systeemit, jos mitkaan, eivat ulkomaiset... Luottokortti on kylla nettiostoksissa se ehdottomasti helpoin maksuvaline.
Saksa on SEPA maa siinä kuin Suomikin. Saksassa toimii ihan sama debitti kuin täälläkin, koska se on ihan sama asia.
on debit käynyt :O Ihan siis eri lentoyhtiöille, hotelleihin, nettikauppoihin, vaikka minne.
On mulla luottokorttikin, mutta en tykkää ostella velaksi.
Mä olen maksanut monta kertaa debit-kortilla (ihan se S-marketin), kun maksan matkan mieluummin heti kuin luotolla.
kannattaisi silti maksaa luotolla, sillä näin saa rahansa takaisin jos matka peruuntuu itsestä riippumattomista syistä.
Debitillä tai setelillä maksaessa voi monesti joutua kärsimään peruuntumisen ihan itse.
Kyllä vaan mulla aina
on debit käynyt :O Ihan siis eri lentoyhtiöille, hotelleihin, nettikauppoihin, vaikka minne.
On mulla luottokorttikin, mutta en tykkää ostella velaksi.
Ilmeisesti et kovin kauaa ole reissannut, sillä SEPA ja sen kautta debitkorttien toimiminen EU-alueella on lopulta aika tuore juttu.
Itsellänikin on vain Visa Electron ja ratkaisin lentolippuongelman sillä, että varasin liput sellaisesta verkkokaupasta jossa voi maksaa verkkopankissa. Ainakin Travelstart on muistaakseni tämmöinen.
..minulta tarkistivat bangkokairilla joskus että minulla olin mukana se kortti jolla lento oli maksettu.. no lento oli maksettu isäni kortilla eikä minulla sitä tietenkään ollut mukana. Jouduin palauttamaan lipun ja ostamaan uuden paikanpäällä käteisellä.. (tähän meni n. puoli tuntia aikaa)
..minulta tarkistivat bangkokairilla joskus että minulla olin mukana se kortti jolla lento oli maksettu.. no lento oli maksettu isäni kortilla eikä minulla sitä tietenkään ollut mukana. Jouduin palauttamaan lipun ja ostamaan uuden paikanpäällä käteisellä.. (tähän meni n. puoli tuntia aikaa)
Lentoja ei kannata maksaa toisen kortilla, ellei nimenomaisesti ole tieto siitä, että tämä nimi ei mene lentomatkustajan nimeksi.
en ymmarra eika ole ikina tapahtunut (matkustan paljon seka tyon takia etta huviksi). Mites jos lipun maksaa vaikka tyonantaja, eipa silloinkaan ole tuota nimenomaista korttia mukana? Kuulostaa etta olet joutunut jonkinlaisen huijauksen uhriksi...
eikä lipun vaihdosta tullut mitään kuluja.. mutta vei tietysti vähän aikaa.. onneksi olin ajoissa kentällä
Lentoja ei kannata maksaa toisen kortilla, ellei nimenomaisesti ole tieto siitä, että tämä nimi ei mene lentomatkustajan nimeksi.
ainahan matkustajan nimet laitetaan erikseen kun ostetaan netista... Ja esim. vanhemmat ostavat lippuja lapsilleen. Me olemme mm. ostaneet myos esim. au paireillemme, joilla ei todellakaan ole meidan kanssamme sama nimi. Turhaa pelottelua.
Turhaa pelottelua.
turhaa pelottelua, sillä näin voi käydä. Siksi asia kannattaa nimenomaan varmistaa. Viimeksi lentoja ostaessani maksuvaiheessa nimenomaan sanottiin, että maksu on tehtävä maksajan omalla kortilla - muussa tapauksessa on otettava yhteyttä ennen matkan maksamista.
Turhaa pelottelua.
turhaa pelottelua, sillä näin voi käydä. Siksi asia kannattaa nimenomaan varmistaa. Viimeksi lentoja ostaessani maksuvaiheessa nimenomaan sanottiin, että maksu on tehtävä maksajan omalla kortilla - muussa tapauksessa on otettava yhteyttä ennen matkan maksamista.
todellakin ihmetyttaa oletus, etta esim. meidan viisihenkisen perheemme pitaisi hankkia jokaiselle oma luottokortti lentomatkustamista varten...
luottokortin on mukana reissussa, siis niin että mies maksaa ja on sitten mukana. Ei niin että kaikilla oma kortti.
Meillä on aina riittänyt että se joka omistaa
luottokortin on mukana reissussa, siis niin että mies maksaa ja on sitten mukana. Ei niin että kaikilla oma kortti.
Mutta jos maksaa esimerkiksi puolison / vanhemman / muun kortilla, voi tulla ongelmia.
käteisellä jos menet maksamaan niin matka on huomattavasti kalliimpi.