Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~** PUOLUKOIDEN KESKIVIIKKOPINO **~

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kuin pääsinkin töistä tänne piipahtamaan! ;) Kauhea kahlaaminen aina pinoissa mutta jospa minäkin vastailisin vähän gallupeihin.

G: Haluaisin miehen mukaan synnytykseen, vaikka toisaalta voi olla, että ei ihan koko aikaa tarttis olla siinä vierellä. Ei ainakaan tarvi sinne jalkopäähän mennä kyttäämään ja kommentoimaan. Saattaisi pian saada nyrkistä. ;) :D

G: Kivunlievitystä olen sillai aatellu, että otetaan mitä vaan annetaan. Jos se mun ajatus ammeesta ei onnistu miltään osin niin sitten ihan sama. Epiduraali kuukostaa loistavalta. Varmaan menee kuitenkin kaikki ihan erilailla mitä on ajatellu.

G: imetyksessä olis kiva onnistua jotain ainakin 6-8 kk. *suunnittelee imetyspaitojen valmistamista*

G: Olen lukenu pelkästään vauvaa ja joitain tosi vanhoja kaksplussia

on kavereilta tuolla kaapissa. Voisikin muuten kokeilla jotain noista muista lehdistä välillä. :)

Niin sit piti kertoa, että oli aika ahdistavaa yksissä sukujuhlissa kun kaikki tuijotti ja kuunteli kun mummo alkoi kyselemään millois teille tulee lapsia ja että onko jo tilauksessa?! Aaargh Mitä siihen nyt sanoisi... Mutistiin jotain epämääräistä vaan. Heh, siinähän miettivät kun eivät saaneet mitään vastausta.

Vierailija
22/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoitteleen, että mut saa poistaa listalta. Oon vältellyt kaikkia vauva juttuja reilun kuukauden ajan, joten en oo täälläkään käyny turisemassa aikoihin ja välttely tuotti toivotun tuloksen; ollaan aloitettu yrittäminen.

Kaikkea hyvää teille puolukat ja tarrasukkia Miitsulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on kanssa tossa asiassa samanlainen, että ois valmis tekemään häämatkankin Lahteen :) Elikkäs mä halusin jouluks etelään ja siispä varasin matkan vaan salaa ja kokoajan vähän lämmittelin ja keksin hyviä syitä lähteä. Mutta sitten kun tuli varausmaksun aika oli asia jo pakko esittää... kulta, olen varannut meille matkan joulukuussa :) No suostuihan se sitten kun sanoin, että ajattele et pääset jouluhössötystä karkuun ja anoppeja karkuun :) Ja se sano et siitä voi jo vähän maksaakkin! Nyt lähdemme sitten meidän ensimmäiselle etelänmatkalle ja sattuu meidän 1-v kihloissa olemaan juuri matkan aikana ;D

Kivoja paikkoja jossa mä olen ollut on esim. Espanjan etelärannikko, hintataso on alhaisempi kun Suomessa ja tekemistä ja aurinkoa riittää...matkoja pitäis saada ihan hyvään hintaan! Sitten vähän kalliimpi kohde on Kypros, siellä on ihania rantoja ja hyvä roka...Me mennään nyt joulukuussa Las Palmasiin...en ole ikinä käyny Kanarian saarilla. Mä olen matkustanut tosi paljon ja se on semmonen asia, joka pitää mut tässä elämässä ja iloisena. Mieheni ei ole sellainen ihminen, mutta olen ikikiitollinen nyt, että lähtee. Kaikkia arveluttaa Turkki matkakohteena, mutta siellä on myös paljon kivoja retkikohteita ja ainakin lämmin. Sinee saa aina takuu varmasti halpoja matkoja ja siellä on kiva tehdä ostoksia.

G: imettää haluan niin kauan kun lapsi suostuu yhteistyöhön, mutta varmaan 1-v max??

G: kipua haluan lievitettävän mahd. tehokkasti! :)

nyt lämmittämään pinaattikeittoa...

Golda: Vitamiineja kannattaa alkaa syömään jo ennen raskautumista...multi tabsilla on sellanen vitamiini, joka on tarkoitettu raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville... se on suosittu. Se on sellainen keltainen paketti jossa on vaaleanpunaista tekstiä.

Vierailija
24/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ilmoitit poistumisestasi, täällä ollaanki jo odoteltu kuulumisiasi! Onnea tuplauksen johdosta!

Jaanica, kuulostaa ihanalta teiän reissu. Mää oon käynyt jo kanarialla ja turkissa joten ne kohteet ei kiinnosta. Kyllä mää nyt sun rohkaisema (?) taidan uskaltaa varata sen matkan, kunhan kerkiää perehtyä paremmin että mihin päin lähtis... MINÄ olen päättänyt niin ja MIEHELTÄ EI KYSYTÄ MITÄÄN!

Vierailija
25/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid]Hirveä väsy, kommentoin myöhemmin lisää päiväunien jälkeen. Oikein kun luin tarkemmin noita ohjeita ovistikuista, niin testi- ja kontrolliviivanhan pitääkin olla yhtä tummat, mulla testiviiva oli haaleampi. Eli siis väärä hälytys, ei minussa vielä mitään tapahdu :/ Nyt on kp 19 menossa, mutta ehtii varmaan jonnekin 60 tienoille.. sit saankin jo kuuria mennä hakeen. Tylsää tylsää tylsää tää odottelu. Voiskohan sinne gynelle soitella jo aikasemmin? Vaikka parin viikon päästä jos en ovuloi sitä ennen. Taas tuli sellainen fiilis että tekis mieli antaa miehelle kunnolla tukkapöllyä ja samalla karjua sille että eikö se jo tajua että tahdon sen vauvan! No kaipa tässä ruokaa vaan alan tehdä.

[color=red]Ja kiitos Hannele ihanasta kakkuohjeesta:)! Taidankin heti huomenna tehdä sitä piristyksekseni!

Vierailija
26/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan... On ollut taas vaihteeksi kiiruksia.

Juu, minähän se siellä synnärillä hypin aina silloin tällöin. Mutta muistelisin että tänne on joku kätilökin kirjoitellut? Itsehän hoidan vaan sitä kipupuolta eli pistän epiduraali-tai spinaalipuudutuksia ja sit hoidan niitä sektioita anestesialääkärin ominaisuudessa. En siis ihan tarkkaan osaa kertoa sektiokriteereitä, ja taitavat aika paljon vaihdellakin eri sairaaloissa. Täällä on tullut sellainen tuntuma että perätilavauvat leikataan ja silloin myös jos on ollut pari sektiota ennestään. Ihan vauvan tai äidin koon perusteella ei ole tainnut osua kohdalle yhtään, mutta kiireellisenä sitten niitä jotka ei jostain syystä halua alakautta tulla ulos. Niissä on yleensä ollut sekä jonkuinlainen tarjontavirhe ja vielä iso vauva. Jos haluatte enempi tietää niistä puudutusjutuista synnytyskivun hoidossa niin kyselkää ihan vapaasti.

Galluppeja: Epiduraalipuudutuksen haluan aivan varmasti jos näyttää siltä että synnytys kestää yli 2h ;-) Kun sen on nähnyt niin monta kertaa että se oikeasti auttaa: kun menee huoneeseen, äiti kiemurtelee tosi kipeänä, ja puoli tuntia puudutuksen laiton jälkeen saattaa nukkuakin... kerrankin huomaa oikeasti auttaneensa!

G:Imettää haluaisin mahdollisimman pitkään, lähemmäs 6kk täysin ja vajaan vuoden ikään " osapäiväisesti" .

G:Haluaisin toki miehen mukaan synnytykseen mut en sitten tiedä mitä siitä tulisi... se on aivan sairaala-ja lääkärikammoinen ja luultavasti pökertyisi jos näkisi alakerran synnytyksen aikana ;-) Ja tähän asti se on ainakin sanonut ettei varman tule mukaan. Luulen kuitenkin että tulis mukaan ihan vapaaehtoisesti. Saa tehdä niinkuin tykkää, eihön miehestä ole mitään iloa siellä jos se raahataan paikalle väkisin voimaan pahoin.

Mä oon taas töissä huomisaamuun (eli kerankin aikaa kirjoittaa ;-). Oon jo ehtinyt tippua kärryiltä teidän jutuista, kun en ole ehtinyt kai viikkoon lukeakaan koko pinoa. Mutta jos tänään on enemmänkin aikaa syvennyn viime viikonkin juttuihin.

Vierailija
27/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poden täällä kamalaa päänsärkyä.. taas! Päivällä kävin lekurillaki samasta syystä ja poskiontelotulehdushan mulla sit onki. Nyt siis taas kuuri päällä. Oon ihan liian tunnollinen opiskelija/työntekijä ku en halunnu ees sairaslomaa. Nyt kyl harmittaa kun en halunnu. Oisin ihan hyvin voinu kyl jäähä huomiseksi nukkumaan kotia.

Minä oon kans tehny novitan wool langasta nutun (kun joku sitä täälä kyseli), tuli aika kivat. Nyt aattelin tehä kaks plus (11/01)-lehestä nutun ja housut.. ja varmaan sukat ja lapasetki...

G: haluaisin oppia soittamaan kitaraa.

G: Miehen haluan ehdottomasti synnytykseen mut en tiiä mitä mieltä se on asiasta. Luulen kuitenki et tulee mukaan sit ku se aika koittaa. haluun sit kaikki mahdolliset kivunlievityskeinot käyttöön. Haluisin ihan tavallisen alakautta synnytyksen mut on aika kapee lantio ja voi olla et jos vauva on iso niin joudun leikkauspöydälle.

G: imettää haluan mahdollisimman pitkään. meillä suvussa on kyl ilmenny vähän sellasta et maitoa ei tule tarpeeksi ja vauvat kyllästyy rinnan imemiseen kun imeminen on niin työlästä maidon vähäisyyden vuoksi.

G: en oo lukenu 9 kuukautta enkä odotus lehtiä muuten ku kaupassa ihan pikasesti selaillu. joku kerta vois ostaa ja tutustua vähä paremmin et millasia lehtiä ne on.

Syysillan jatkoa puolukoille!!!

-Pikkupiru-

Vierailija
28/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tämä emäntä jaksanut tänään kirjotella. Töissä tauolla yritin, mutta niin hitaat koneet, että luovutin.

Kyllä mä en sitten pääse millään tuohon työhön syysloman jälkeen kiinni. En sitten millään. Todella tylsä päivä tämäkin! Alkas jo joululoma!!! Ja sen perään siis äippäloma. odotan niinku kuuta nousevaa *haaveilee*

Päikkäreitä en tänään oo ehtiny ottaa ja sekös veetuttaa. kamala finnikin tullut leukaan... joo eipä tässä näköjään muuta tullut kuin omaa napaa ja valivalia. *poistuu takavasemmalle*

Vierailija
29/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Hienoa HANNELE! Aivan superhieno tuo meirän puolukkalista, muakvaa kun jaksoit sen päivittää :)))

Mulla tuli mieleen, et oisko pöllö idis jos aina ne jotka plussaa laitettaisiin eri värillä? Siis kun siirtyy tavallaan odottajaksi niin esittelyn väri muuttuisi... tää on vaa idis, kertokaa mielipiteitänne. Kun tuntuu et ois kiva , että eri tilanteessa olevat vähän erottus sieltä. Tai no en tiiä, kökkö idea kai tämä...

Vierailija
30/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sit foolihappo ostettu. JJ se taisi suositella sitä foliren:a. Itse ostin tuota bio-folin:a kun on pari euroa halvempi ja tabletteja 180, kun taas tuossa kalliimmassa (mutta kotimaisessa) 100 tbl. yks tabletti päivässä pitäis ottaa. Ja kyllä tuo mies on tuplailussa nyt (innokkaasti) mukana, siis ts. mitään ei käytetä, ja sanoi että jos tulee niin saapi tulla =) kunhan päästäis nyt vaan harjoittelemaan =)

Hannelelle vielä semmoista että tuo maalis-toukokuu ajankohtana on vähän huono, kun silloin ei euroopassa oo vielä niin lämmin. Mutta eipä sitäkäään voi tietää, jos sattuu lämmintä niin hyvä ois. Itse kun olin siellä roomassa vaihdossa niin lähdettiin sinne huhtikuun 2. ja just ennen meidän tuloa siellä oli ollut parin viikon epänormaalit helteet ja kaikki oli ihan ruskeita. me sit vissiin tuotiin kylmyys mukanamme...villasukat sai olla jalassa ja villapaidat... toukokuussa sit rupes lämpenemään ja silloin 14.5 mun synttäreiden aikaan kun oltiin siellä sisiliassa oli jo kunnon kesä. Joten suosittelen ett jos vaan mahd. niin tilaa matka vaikka toukokuulle, kivempi sitten kun edes yli 20 asteen. Itse oon kuullut hyvää kommenttia tuosta bulgariasta...hyvä ruoka ja halpa paikka. Jokaisella on niin erilainen maku paikkojen suhteen, ett vaan kokeilemallahan se selviää =) Eiku tilaamaan vaan, kyllä sä saat sen miehen matkaan, jos hänellä vaan lomaa silloin. Etkös se sinä puhunut sitä, ett miehes sai vakipaikan...? saattaa olla siinä tapauksessa aika kortilla noi lomat ?

nyt nukkumaan ja seuraavat kaks yötä pitäis valvoa...hohhoijaa

Golda

Vierailija
31/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ainakin hyvä idis... kivaahan se on tuollaisen ilouutisen erottua joukosta =)

Vierailija
32/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että mies on tuplailussa mukana! Varmasti ovat hyviä nuo foolihapot mitä oot ostanu. Mulla on vieläkin omia jäljellä ja syön niitä niinä päivinä vieläkin kun ei tuu syötyä mitään vihreetä. Vihreissä vihanneksissahan on foolihappoa.

Tärppionnea!

Vierailija
33/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mää sain kudottua nyt ne henkselihousut, tosin kaikki viimeistely (napit, tasku rintamukseen, jne) tekemättä! Hyvä minä!!!

Onhan niissä tuplanneissa se sydän, mutta voishan sitä tietysti laittaa eri värillä. Voisin taas huomenna päivittää ja yrittää uudestaan laittaa isoksi niitä joitain tekstejä, kun pitänee lisätä se [b]Essin[/b] tuplausalotuskin! Mites [b]Golda[/b]? Laitetaanko sulle että tuplaus alotettu?

No se huhti-toukokuu ois ajankohtana kiva, kun meillä on niillä main 2-vuotispäivä ja mennään sillon kihloihin (älkää sitten kertoko kelleekkään että kerroin tämän teille...) tai sitten mun synttärien aikoihin, jotka on siis toukokuussa. No saas nähä. Kyllä sitä lomaa saa, vaikka vakiduuni onkin. Meillähän kertyy molemmilla pekkaspäivät joten niitä säästämällä saa helposti viikon vapaaksi! *sanoo hän joka ei millään saa säästettyä pekkasia joulua varten...* Pitänee vielä haaveilla. Rupesin kyllä jo miettimään että jos antais miehelle sen atkan joulu+valmistaumis+ens vuoden synttärilahjaksi... Oishan se aika kallis lahja!

Nyt suihkuun ja sittne pyykit narulle!

Vierailija
34/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhottava ilma, ei tee edes mieli mennä ulos, toisaalta ei ole aikaakaan... lukemista lukemista loputtomasti lukemista, gradua, gradua...... joskus tää loppuu, sitten olen valmis ja valmis tuplailuun, sitten joskus

merineito: Minulla on se neuleita kullannupulle.

Kashmirtossut:

tarvikkeet: 25g Jaeger Cashmere -lankaa tai muuta keskipaksua neulelankaa, puikot 4

luo 29 (33) 37 silmukkaa nro 4 ja neulo 10 (10) 12 krs sileää neuletta. Seuraava krs: Neulo 19 (22) 25 o, käännä. seuraava krs: neulo 9 (11) 13 n, käännä. neulo näillä 9 (11) 13 silmukalla 14 (14) 16 krs sileää neuletta. katkaise lanka. käännä työn oikea puoli itseesi päin, liitä lanka 10 (11) 12 silmukan sisäreunaan ja poimi niiden jatkoksi jalkaterän sivulta 7 (9) 11 s neuloen poimitut silmukat o, neulo kärjen 9 (11) 13 s o, poimi jalkaterän toiselta sivulta 7 (9) 11 s ja neulo ne oikein js neulo jäljellä olevat 10 (11) 12 s o. työssä on nyt 43 (51) 59 silmukkaa. neulo 7 (9) 11 kerrosta aina oikein neuletta.

jalkaterän kavennukset: 1. krs: neulo 2 o, 2o yhteen, 15 (19) 23 o, 2 o yhteen, 1 o, 2 o yhteen, 15 (19) 23 o, 2 o yhteen, 2 o. 2. krs: oikein. 3. krs: 2o, 2 o yhteen, 13 (17) 21 o, 2 o yhteen, 2 o. 4. krs: oikein. 5. krs: 2 o, 2 o yhteen, 11 (15) 19 o, 2 o yhteen, 1 o, 2 o yhteen, 11 (15) 19 o, 2 o yhteen, 2 o. Päätä silmukat

viimeistely: päättele langanpäät (älä pujottele reunaan, reunasta tulee muhkurainen) levitä kappaleet silityslaudalle, höyrytä. ompele jalkapohja- ja kantasauma mahdollisimman litteäksi. käännä varrensuut rullalle ja kiinnitä ne asentoonsa pistolla tai parilla.

Hannele: miten ihmeessä Madeiralle pääsee tonnilla 2 henkilöä????? kerro mullekin, haluan sinne, ja minusta se on tosi kallis (tosin en lennä muulla kuin Finnairilla)

G: kivunlievitys. haluan epiduraalin jo kilometrin ennen sairaalaa!! :)

G: mies synnytykseen. Tottakai tulee, molempien lasta sinne ollaan menossa synnyttämään, ei meiltäkään kysytä halutaanko mennä synnyttämään, vaan on pakko. Ei siis oikeastaan ole käyny mielessäkään kysyä mieheltä haluaako hän, minun tueksi täytyy tulla. onneksi mies on niin ihana ja huolehtivainen, niin varmasti hän haluaakin, sitten joskus.

-ilona

Vierailija
35/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] HANNELE:Mä oon kyllä vähän kade kun sait tehtyä ne henkselihousut. minusta ei taitas olla siihen... se nuttukin meni ihan pipariksi... puhumattakaan niistä makkaravarsitossuista. Onhan mulla tosin nuita vauvan villasia jo kudottuna, että sentäs jotain oon saanu aikaseksi ;)

Öitä Puolukkaiset, JJ 26+1

Vierailija
36/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Marttakerho asiaa:[/b] Kiitos ilonalle tuosta ohjeesta! Mä en itse omista tuota kirjaa vaikka olen sitä jo jonkun aikaa ihastellut. Kesällä lainasin tuon kirjastosta ja teinkin tuon ekan tossun viimesitelyjä vaille valmiiksi. Sitten jossain vaiheessa kirja piti palauttaa ja täällä nyt sitten sopivassa kirjastossa ei ko.opus ole ollut vapaana.

Josko saisin tuon ensimmäisen tossun valmiiksi ja sille kaverin, saisi siskontyttö tossunsa. :) Jos ne on sopivat, mulla kun ei ole ihan tuon tiheyksistä lankaa.

Oletteko lukeneet uuden [b]Modan[/b]? Käväisin selaamassa kirjastossa.

Muutama mahdollisesti kiinnostava ohje, saattaa olla että pitää käydä ostamassa tuo lehti itselle. Mm.villahaalari lapselle.

[b]Laura:[/b] tuossa lehdessä oli ohje huopuvasta Tove-langasta tehtyihin tumppuihin. Koot pari lasten kokoa ja mies/nainen.

Hannele:En kerro tuosta kihlausjutusta. *lupaa*

merineito

Vierailija
37/37 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meni hetki että sain luettua viikon pinot! Aktiivista puolukkaporukkaa, kiva :-).

Golda: synnytysspinaalipuudutuksesta puhuit... se on tosi näppärä, nopea ja tehokas... mutta ensisynnyttäjillä tuppaa olemaan se ongelma että se ei tahdo riittää, teho kestää nimittäin yleensä max 2,5h (ja huonolla tuurilla vaan tunnin verran). Spinaalipuudutuksessa ei laiteta mitään katetria selkään, joten lisäannoksia ei voi laittaa kuten epiduraalipuudutuksessa. Aika harvoin sitä siis käytetään, lähinnä silloin jos on synnyttänyt aiemmin ja kätilö arvelee että homma on nopeasti hoidettu. Mut mistä sitä tietää jos sä oot jo ensimmäisellä kerralla supernopea synnyttäjä ;-) Ja samaa mieltä sun kanssa oon siitä että sen puudutuskielteisiä kommenteja laukonut gynekologi (ilmeisesti mies) sais käydä itse puskemassa ulos 5kg köntin ennenkuin tollaisia päästää suustaan.

Ai niin, en muista kerroinko, en kai... Mun mies järkkäs mulle kerrankin jotain kivaa, se varas meille salaa risteilyn mun synttäriviikonlopulle :-). Ehkä siinäkin asuu pieni (hyvin pieni) romantikko...