~** PUOLUKOIDEN KESKIVIIKKOPINO **~
Kommentit (37)
Moikka kaikille!
Taidan kuulua teidän puolukoitten joukkoon!? Eikös se niin ole, kun mies ei ihan vielä vauvelia talouteen haluu eikä siis meillä lapsia vielä ole. Oikeestaan meidän ehkäsy perustuu keskeytettyyn yhdyntään, joten on siis mahdollisuus tulla raskaaksi, tai ainakin niin mä kovasti toivon =) Iät meil on mä 23 ja kihlattu 28. Kuumeilua mula on ollu vuoden, elikkäs alkoi melkein heti tämän miehen tavattuani!!!
Mukava on lueskella saman asian kanssa painivia ihmisiä =) Vaikka ei tää mikään helppo tilanne ole. Painostaa kun ei saisi, mutta kun ei pysty olemaan vihjailematta... Vähän ollaan sovittu malliin, jos sitte vuoden kuluttua annettas mahdollisuus vauvan tuloon. Se vaan on pitkä aika odotuksen odotukseeen.....
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!! Jatkan vielä yövuoroani...
[color=darkviolet]Huomenta huomenta!
Käykäähän [b]Luumuhillo[/b] ja [b]Thunderi[/b] ehdottomasti lisäämässä itsenne tuonne puolukkalistaan! Ja tervetulemasta joukkoon [b]Thunderi[/b]! Ihan oikeassa osotteessa olet, täällähän meitä miehen käännyttäjiä riittää... Jokunen jo siinä onnistunutkin...
[b]Luumuhillo:[/b] Onnea miehen pienestä lämpenemisestä! Siihenhän ei oo ku muutama hullu kuukausi... Oi voi, en uskalla etes kuvitella mitä meillä tapahtuu sitten, jos ja kun täällä muutamaa kuukautta ennen meitä aletaan tuplailla. Varmaan alkaa kotona kova painostus että kun muutkin jo... Tosi ihanalta kuulostaa reissu! Eilen kun oli [b]Jaanican[/b] kans puhetta siitä että pitäis nyt tehä sellasta mitä sitten ei enää voi kun lapsi tulee, niin riensin innolla kotiin ilmoittamaan että me lähetään reissuun ens keväänä ennen tuplausta! Se oli kerrassaan huippuidea! Vaan ei mies innostunut, mistäpä se minun ehdottamasta innostuis! Pentele! Ei oo kuulemma rahaa ja sitten ku kysy että no minne, niin minä vastasin että madeiralle, niin " en mää halua mihinkään turistikohteeseen, ei kannata sinne asti lähtä kattoon muita suomalaisia..." Eli ei mitään selkoa saanut! Musta tuntuu että mää voisin varata sen reissun joka tapauksessa ja ottaa sitten sen mukaan jos se lähempänä innostuukin tai jos ei, niin eiköhän joku lähtis... Mää en jaksa joka asiassa vaan ootella!!! On se vaan kallista kyllä! Hei oliko joku käynyt madeiralla ja mitä mieltä olitte? Mitä siellä voi tarkaalleen ottaen tehä? Kauheen innostunut auringonpalvoja en ole, mutta kuitenkin sopivasti rantalomaa ja shoppailua...
[b]Onnenvarjoissa[/b] näyttelee pääosia Nicke Lingdell ja Tiina Lymi, jotka on molemmat mun mielestä aivan ihania näyttelijöitä! Elokuva kertoo rakkaudesta ja anteeksiannosta, samalla lapsettomuudesta, hei ja onhan siinä sekin pariskunta jossa nainen haluaa, mies ei!
[b]Merineito:[/b] Tervemenoa hammaslääkäriin! Mullakin on huomenna aika ja pelkään myös sitä ihan hirveesti! Se on tarkistusaika mutta aika varma olen että porattavaksi joutuu! Ihan hyvä huomio tuo itsetunto lapselle, sen vois lisätä myös mun listaan. Määkään en oo koskaan ennen käyttänyt liivatetta, syystä että olen kasvissyöjä. Tilallahan vois käyttää hyytelösokeria? Nyt mää kuitenkin tuota tehdessä laitoin sellasta liivatejauhetta, eli sellasessa leivinjauhepurkin näkösessä purkissa. Ehkä mies ei sitä huomais. Olen alkanut lipsuun tosta kasvissyönnistä mikä tuntuu oudolta kun on vuosia ollut. Mutta kun mieshän on ilmoittanut että minun pitää syyä lihaa sitten ennen lasta, että voijaan koko perhe sitten syyä samaa ruokaa. Niin kumpikohan tässä kiristää ja ketä?!? Yritän pikkuhiljaa ehkä aloitella taas, mikä tuntuu kyllä vastenmieliseltä mutta mitäpä sitä ei tekis oman pienen takia...
Joku sanoi että pullan syönti ei näy miehissä, kyllä meillä näkyy! Siis sen jälkeen ku alettiin seurustella nykysen kans niin on tosiaan huomannut sen miten paljon helpommin toiset ihmiset lihoo! 1,5 vuotta ja painoa tullu lisää 20-30 kg! Ihan vaan siksi kai kun minä syön niin paljon karkkia... Toisaalta itsellekkin on tullut tässä aikana 10 kg lisää, kun liikunta on jäänyt pois. Että meillä vaan paisutaan!
Olen unohtanut vastata gallupeihin:
[b]Imetys-gallup:[/b] Toivottavasti pitkään, vaikka vuoden ikäiseksi. Toivottavasti nyt vähintään 8-9 kk.
[b]Synnytyskivun lievitys-gallup:[/b] En oo aatellu asiaa, luultavasti siinä tilassa ottaa vastaa kaiken mahollisen. Mua ei pelota synnytys ja ihan mielellään synnyttäsin alateitse mutta olen lähes varma että leikataan koska molemmat siskot on leikattu, kapea lantio eli aika varmaan minutkin leikataan, vai mitä on asiantuntijat mieltä? [b]Essi?[/b] Ja siitä sopivasti seuraavaan galluppiin:
[b]Mies mukana synnytyksessä-gallup:[/b] Tuskin. Mies pelkää verta ym ja nykyään voi pahoin kaikesta raskauteen liittyvästä! Jee onkohan tämä minun painostuksen ansiota! Mutta eilenkin kun Muodonvuoksi ohjelmassa oli siitä kun se lesbo oli raskaana ym niin mies alko voida pahoin, alkoi kuulemma siitä kun Tietomaassa oli yksityiskohtasesti kuvat sikiöstä tietyillä viikoilla! Joten en kai oletakkaan että tulis mukaan. Kysyin kuitenkin sitten eilen sitä mieheltä niin mies tuumas että suthan leikataan kuitenki. Eli jos leikataan niin miehellekkin helpompi. kysyin että entä jos ei leikata, tuletko sitten,niin aikoi harkita mutta ei oo varma pystyykö.
Huh tulipa hirveesti asiaa aamuun!
miten mää muistelin että sää olit töissä synnärillä? Kun tuolla listassa lukikin että IT-hommissa... Olenko taas sekoittanut henkilöt... Huh kylläpä oli värkkäämistä ton puolukkalistan kans, se ei millään suostunut enää pienentämään tekstejä, oisin niin kovasti halunnu etes ne alun sydämet isommalla! No parempi jo luovuttaa ettei koko työpäivä mene sitä värkätessä! Pitänee joskus taas yrittää uudestaan!
Oisko ollu Laura, ketä hait asiantuntijalla? Mä en tosiaan asiantuntija noissa jutuissa ole. Lukenut vaan kaikkea vauva-aiheista, mutta tuohon en osaa ottaa kantaa. Sisaruksetkin kai voi olla hyvinkin erilaisia luuston rakenteeltaan...
Mun kohdalle muuten vois listaan ehkä seuraavassa päivityksessä merkata vaikka että " tuplailu aloitettu 10/05" tai jotain vastaavaa.
Palaan galluppeihin myöhemmin...
että mä oon huono keksiin otsikoita...
mullakin on näköjään galluppeja vastaamatta.
G: taito jonka haluaisin oppia lasta varten ois kyl laulutaito.. oon hyvinkin epämusikaalinen joten pienellä ei se taito kyllä muhun tartu. joskus isona kun ois rahaa nii ois kiva ottaa laulutunteja ja kattoo pystyykö sitä edes vähän kehittämään sävelkorvaa. oppiiko lapsikin sitten väärän vireen jos sille väärin lauleskelee..
G: Synnytykseen haluaisin miehen ehdottomasti mukaan. se on niin semmoi rauhallinen et vois saada mutkin rauhottumaan.. tai sitten vaan suuttuman kaikenlaisella järkeilyllään. mut kyl mä varmaan tukea tarttisin siihen touhuun. oon vähän arkajalka tommossissa sairaala-asioissa. ja oihan se kiva et mieskin ois todistamassa ihmettä. niin ja luultavasti otan kyllä kipulääkkeet mitä tarjotaan. oikeen käytettynähän ne nopeuttaa ja helpottaa synnytystä muutenkin kun vaan kipua poistamalla kun saa lihakset rentoutumaan,
G: imettää haluaisin myös ehkä sen vuoden. hienoa olisi jos alkuun pärjäisi täysimetyksellä niin ois ruoka aina valmiina.. mutta pulloon aion totuttaa vaikka ravinto olisikin äidinmaito. yksi ystäväni tuskailee että ei edes kampaajalle pääse kun ei vauvalle kelpaa kuin tissi.
Hannele: huhhuh, tuota naapurin poikaa. paras ehkä vaan huikata kaukaa heiheit ja yrittää livahtaa nopiaan ohi, eiköhän siitä tajuu ilman sanojakin.
äsh, taas unohdin mistä eilen oli puhetta. no aika jo alkaakin töihin, palailen myöhemmin.
luna
[color=deeppink] [b] Tervetuloa Thunderi! [/b] [/color]
[color=darkmagenda] [b] Luumuhillo: [/b] ihana kuuloinen matka, tuo teidän Ventsian matka. Ja kiva kuulla, että mieskin haluaa sitä vauvaa.
[/color]
[color=darkolivegreen] [b] Hannele:[/b] Me ollaan miehen kanssa käyty Madeiralla ja joku muukin oli käynyt olisko ollut ilonalle (?)
Me tykättiin paikasta kovasti. Se on ihana paikka!
Ensimmäisenä täytyy sanoa, että se on vanhemman väen suosiossa.
Ainakin meidän matkalla oli vain pari perhihettä ja me oltiin silloin siinä sakissa varmaa ainoat alle kolmekymmppiset.
Ja perinteinen rantalomakohde Madeira ei ole. siellä ei ole varsinaisia uimarantoja. Mutta hotelleilla on tietenkin uimaltaita ja sitten siellä on sellaisia uimaloita joissa on oikeaa merivettä voi mukavasti kellutella.
Me käytiin opstetuilla retkilllä. Mm. Suuri saarikierros oli todella upea. siinä kierrettiin suunnilleen koko saari ympäri.
Levada-vaellus sopii jos on enemmän ulkoilmaihmisiä. (Me ei oltu tuollaisella.) [/color]
[b]Liivatteesta[/b] mä luulen ettei tuo hyytelösokeri sovi korvaamaan tuota liivatetta. Tai ainakin mulla on sellainen käsitys että siitä tehdään sellainen sokeriliemi joka laitetaan esimerkiksi vadelmakakun päälle pitämään vadelmat ns paikoillaan ja antamaan kiiltoa kakun pintaan.
Mikäli joku palstan leipureista tietää paremmin voinee oikaista luuloni. :)
[color=darkred] [b] Hammaslääkäristä:[/b] Sain ajan vasta perjantaiksi. Ajanvaruksen täti oli kiltti jä löysi mulle ajan perjantaille.
Mä en ymmärrä miten tuonne ajanvaraukseen oikein olis pitänyt soitella?!?! Aloin jo hyvissä ajoin enne klo kasia soitella sielä oli vain nauhoite ja parin nauhoite tekstin jälkeen puhelu katkesi. Jossin vaiheessa nauhoite muuttui ja sitten kuului vain huminaa josta ei tiennyt oliko linjalla vai ei. Sitte jossin vaiheess puhelin tuuttasi pelkästään varattua, ei mitään jonotusjuttua tms. Vikalla kerralla päätin, että jonotan niin kauan kunnes sieltä joku vasaa ja kertoo, että kaikki särkyajat ovat menneet.[/color]
[color= maroon]Taisi olla [b] Laura[/b] joka on noista vauvoista ja synnäristä työn merkeissä puhellut. [/color]
[color=cadetblue] Hannelelle vielä tuosta
sektiosta
vaikken asiantuntija olekaan. Oletteko kaikki siskokset ruumiinmuodoltanne samanlaisia? Mikäli sektion perusteena on molemmilla sisrillallasi ollut ahdas lantio ja sinulla on samanlainen ruumiinmuoto saattaa se olla sinullakin se oikea vaihtoehto. Tosiasiassahan asia ei ole ihan näin yksioikoinen. Riippuu vauvakin koosta. jne. [/color]
Mun mies muka nyt hyväksyisikin jopa [color=fuchia] [u] fuksianpunaisen [/color] hääpuvun. [/u] Tähän mennessä se on ollut tiukasti sitä mieltä että vain valkoinen kelpaa ja on
oikea [/] hääpuku. Ja tällä värillinen hääpuku asialla mä olen miestäni kiusoitellutkin. Itseasiassa mä en edes tiedä onko tuo varisiä tarjolla ja kokonaan toinen asia on se, että sopiiko sen värinen mulle lainkaan koska mun oma varitys on varsin vaalea. Mutta sempä näkee sitten jossian vaiheessa.
Kaikkein iloisin olen siitä, että vihdoin miehestä on saanut irti jotain häihn liittyvää kommentointia. Ja viikonlooppuan mentäneen katsomaan kahta vaihtoetoista häiden viettopaikkaa. :)merineito
Taitoja: Noi mainitut laulu- ja leikkijutut ois kyllä tarpeellisia taitoja osata. Mä oon aina ollu huono leikittään lapsia eikä laulukaan ole kehuttavaa. Mut täytyy kai vaan luottaa siihen, et on jotain muuta annettavaa lapsille puuttuvien taitojen sijasta. Satuja meillä kyllä tullaan lukemaan lapsille paljon. Sekä mulle että miehelle on kotona aikanaan luettu ja se halutaan siirtää eteenpäinkin.
Mies mukaan synnytykseen: Ehdottomasti! Tosin voi olla, että jossain vaiheessa saa tiukan käskyn lähteä kahville (= pois " häiritsemästä" ), mutta oikeasti kuitenkin haluan hänen olevan mukana. Kunhan ei yritä liikaa neuvoa... ;-)
Kivunlievitys: Varmastikin jotain. Epiduraali lienee yleisin, mutta vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa, mikä on se itselle paras. Mies ei tykkää mistään vaihtoehdosta, kun ovat kuulemma vaarallisia (niin kuin varmasti ovatkin väärin käytettyinä), mutta mun mielestä nykylääketieteeseen ja lääkäreihin voi aika pitkälti luottaa. Mutta jokainen synnytys on yksilöllinen, eikä oikein ennakkoon voi arvailla, mitä saattaisi tarvita.
Imetys: Toiveena 4-6 kuukauden täysimetys ennen kiinteämpään siirtymistä ja osa-aikaista tissiä/ pulloa ehkä vuoden ikään asti. Hyvähän sitä tässä vaiheessa on suunnitella, kun kaikki voi kuitenkin mennä toisin...
Ja taas vähän töitä väliin... ;-)
[color=deeppink] Ihannaa, Espanja on saanut kuninkaallisen vauvan Prinsessa Leonorin. :)
Ja näyttelijä Mikko Lempilampi ja avovaimonsa ovat saaneet kanssa oman prinsessansa. :) [/clor]
[color=darkorchid] Jollakin teistä taisi olla tuo Neuleita kullannupuille kirja. Voisiko sen kashmirtossujen ohjeen laittaa tänne? Saisin nuo tossut viimein valmiiksi. Kiitos jos joku viitsii. :) [/color]
[b]G:[/b] Oletteko lukenneet Odotuslehtea tai 9 kuukautta lehteä?
merineito *lupaa lopettaa häiriköinnin tältä päivää*
[color=darkviolet]No entäpä onko kukaan käynyt [b]Bulgariassa[/b]? Se kai ois suht halpa, mihinkään eurooppaa kauemmas ei oo vara lähtee.
Juu, en minäkään tarkkaan tiiä tuosta hyytelösokerista/liivatteesta. Mutta se liivatejauhe oli tosiaan ihan kätevää. VAikka onhan se oksettavaa ajatella että se on tehty jostain lehmän sorkista, vai mistä se nyt olikaan...?! Hyytelösokeria laitetaan kyllä marjojen päälle mutta voiko sitten juustokakkua tehä muuta kuin liivatteella? [b]Leipomiseksperttejen neuvoja kaivataan![/b]
[b]Merineito:[/b] Kyllä me ollaan ruumiinrakenteeltaan aika samanlaisia, ja molemmille siskoille synnytystapa-arvioinnissa päätettiin tuo sektio ahtaiden/kapeiden lantioiden vuoksi joten itsekin olen siihen leikkaukseen sitten " varautunut" ! Ihana kun teiän häähomma edistyy!!! Minäkin viime viikolla ehotin miehelle että mennäänkö ens kesänä naimisiin, mutta mikäs sille nyt koskaan passais mitä minä ehotan...!!!
[color=darkviolet]Vastaan vain [b]galluppiin[/b]:En ole lukenut noita lehtiä. Mutta siitä tuli mieleen että mulle on alkanut tulla kaiken maailman " vauvapostia" ja mies on ihan järkyttynyt! Tulee lastenkirjamainoksia ym, varmaankin kun olen tänne rekisteröitynyt... Mua ei haittaa, ja ehkä mieskin siinä " lämpenee"
Odotusta oon lukenu säännöllisesti ja tykkään, että on hyvä lehti. Tosin lisäävät taas ensi vuonna numeroiden määrää ja taidan jättää tilaamatta, kun hinta nousee tän vuotisesta niin paljon. Riittää noi pari muutakin vauva-aiheista lehteä jo. Mun mielestä se neljä kertaa vuodessa ois ollu Odotukselle hyvä ilmestymistahti. Samoja asioita kuitenkin toistetaan jonkin verran lehdestä toiseen.
9 kuukautta -lehteä luin parin numeron verran, mutta kyllästyin kun se tuntui olevan oikoluettu niin huonosti. Hirmusesti kirjotusvirheitä. Ehkä oon liian tarkka moisessa, mut jos kuitenkin maksan korkeaa hintaa, odotan myös korkeaa laatua. Ja kyllä yksi lehti tuossakin aiheessa antaa riittävän kattavan kuvan.
huonosti nukutun aamun jälkeen ulkoilu vähän piristi: täällä meillä siis alotellaan putkiremppaa ja aamulla huomasin että porakone kellarissa ja kaivuri pihalla on uusin juttu!! Eilen ei ollu mitään mainintaa niistä, mutta tänään sitten jo lappu ulkoovessa: mrrr, vois vähän aiemmin infota!!!
No joo, gallupeihin:
G: mies mukaan synnytykseen: on sitä mieltä että haluaa tulla ja saa tulla!!
G: Kivunlievitystä kiitos ja paljon :) en oo tarkemmin miettiny mitä mutta eiköhän tuossa aiheen lähestyessä saa tietoa sitten paremmin!!
G: imetystä niin pitkään kun mahdollista, ois hienoo jos vois täysimettää 6kk: pääsis helpolla ruokien suhteen. Tosin 2 kaverin vauvoilla toinen alkoi saamaan kiinteitä 4kk toinen 6kk ja 6kk kanssa meni pitkään ennex tottui syömään mitään... Lapset tosin aina yksilöitä, ettei sitä tiedä. Ja toivotaan että imetys alkaa sujumaan!!
G: oon välillä lueskellu odotus-lehteä ja pitäskin kaverilta hakee lainaan vanhoja lehtiä niin saa lueskella!! En oo tilaaja enkä vakiostaja.... Vauvalehden oon jopa jo saanu tilattu itelleni!!
No nyt pakko siirtyy taas tutkimaan jääkaapin antimia... kaamee nälkä on kyllä seuralaisena kokoajan!! Kohta sitten ois mentävä iltavuoroon töihin!!
Merineito: tsemppiä hampilekuriin, ne on kyllä varsinaisen kammottavia paikkoja!!
Hannele: Madeiralla hyviä patikointimahdollisuuksia, jos semmosesta tykkäätte!! Bulgaria tosiaan on halpa ja kaverini ainakin kehui tykänneensä paikasta kun siellä oli (en muista paikkaa kyllä)
Mites ois joku kaupunkiloma?? Omissa haaveissa Budabest, Barcelona... jos vaan rahaa joskus reissata!! (miehen mielestä sitä ei oo koskaa ja samaa sanoo aina mun tilin saldokin...) mutta jos jonnekin pääsis viel ennen vauvan syntymää!!
M rv7+3
Merineidolle onnittelut kun ootte saanut hääasian vihdoin rullaamaan =)
Ei oo tullut luettua 9 kk ja odotus lehtiä. usein oon kyllä kaupassa kattellut, ett pitäisköhän ostaa, mut en oo sit raaskinut.
Hannele: itsekin ihmettelin, kun alko tulla noita lastenkirjakerho mainoksia. luulen, ett johtuu siitä, kun tulee tää lehti?? Hyvän idean oon keksinyt...leikkaan aina niistä mainoksista kaiken maailman söpöt nallepuh kuvat irti ja laitan talteen, kun on sit varalla kivoja kuvia jos tekee itse esim. ystävänpäiväkortteja. Terveydenhoitaja koulun aikana meidän piti tehdä raskauteen ja synnytykseen liittyvä portfolio ja sit myöhemmin lisätä siihen vielä raskauden aikainen neuvolaosuuskin. no se on sellainen kansio, eikä kaikki muovitaskut täyttynyt itse työstä. oon sit jemmannut sinne väliin kaikki lastenkirjakerhosta saadut nalle puh julisteet ja ihanan pituusmitan, jonka voi joskus virittää lasten huoneen seinälle. sit siellä on kaikki vauvalehdestä saadut pikku opuksetkin. siellä ne pysyy hyvässä tallessa kun tietää missä on, eikä pyöri kaikki eri laatikoissa.
hittolainen...mun menkat loppu sit eilen illalla. siis kesti sit jopa kokonaiset 1.5 päivää , jos ei niitä viikonlopun pikku vaal.pun pyyhkäisyjä lasketa... Ei voi mitään, mut pakko tunnustaa, ett vieläkin jossain tuolla takaraivossa hakkaa ajatus, ett voisinko sittenkin olla raskaana. tosi kurjaa kun edelleen tää epätietoisuus jatkuu ja sit oon lukenut tuolta odotuspuolelta tosi paljon noita juttuja, ett tosi yleistä ett tulee raskautumisen jälkeen niukat menkat ja sit plussaa....
Ajattelin ett voisin mennä ihan lääkärissä käymään ja samalla keskustella vähän vauvan hankinnasta ja mahdollisesti ultrassa käydä esim. oviksen aikaan, niin tietäis sit kuinka paksut limat on yms... mua ei oo kuitenkaan koskaan ultrattu. viimeeks yksityinen gynekologi sano, ettei välttämättä tarvitse ellen itse tosissaan halua. ett oon niin hoikka, ett tuns kuulemmat kohdun ja munasarjat hurjan selvästi tosta vatsan päältä, ett kaikki hyvin ja tiukka pienehkö kohtu tuossa edessä... =)
kaveri houkutteli bilettämään kuopioon lauantaina kun mulla pitkät kolmen päivän vapaat, mut ei tee sinnekään mieli lähteä kun ei tiiä mitä tapahtuu =(
nyt pitäis lähteä salille ja sit sen foolihapon ja greippimehun ostoon =)
sain muuten lapaset valmiiks, tosi södet =) huomaa kyllä kumman on tehnyt ensin, kun viime kutomisesta varmaan yli kymmenen vuotta aikaa...heh.
mukavaa keskiviikkoa ystäväni!
Golda
pakko vielä lisätä ett toi barcelona tosiaan ihana paikka kun se oikeastaan ranta ja kaupunkiloma. ihan siinä keskustan tuntumassa siis iso biitsi, ihan kuin kanarialla konsanaan. Sit kuitenkin kaupunkiloma enimmäkseen.
hannele: huvittavaa lukea välillä sun kirjoituksia esim. tosta loma-asiasta...sun miehes vaikuttaa välillä niin mun mieheltä...=) ne tulis varmaan hiton hyvin juttuun keskenään, hih. eiköhän järkätä tapaaminen: kaks puolukkaa ja miehet...sit heiteltäs vähän palsta slangia...vois olla ett ukot menis ensimmäiseen pubiin siinä vaiheessa. =) =) =)
[color=darkviolet]Juu, mun mies kyllä tosiaankin harrastaa tuota pubissa käymistä... ;o)
[color=darkviolet]Se ei oo ihan mun hintaluokkaa. Madeiralle ja bulgariian pääsis tonnilla (2 h), joten ne nyt on tässä mielessä. Tuo Bulgariakin kuulostaa tosi ihanalta! Mitä mieltä olette, oisko törkeetä vaan varata matka kysymättä mieheltä?! Kun ei se kuitenkaan kysymällä kummene, että alanko tässäkin asiassa taas painostamaan vaan varaisinko vaan ominpäin...?
Tulin taas kurkkiin sun kuulumisia. :) Huomasin että oot alkanu aivan mahottomasti käsitöitä tekeen, sehän on kiva. Itsekkin ajattelin tuossa talven pimeinä iltoina jotai aloitella, se on jotenkin niin terapeuttista. ;D
Ja Bulgariasta on pakko sanoo (käytiin Sunny Beachillä loppukesästä), että en tota meidän paikkaa ainakaan suosittele. Tosi tylsä paikka, turisteja ja myyntikojuja pullollaan koko pieni alue. Paikallisia ei oikein edes päästetty koko alueelle, teillä oli oikein vartijat. Ainoa aktiviteetti oli auringon otto ja illalla bailaaminen. Mut oon kuullu että se Kultahietikko ois vähän parempi paikka.. Niin ja vatsatauti on kai aika yleinen tuliainen Bulgarian reissuista. Nimim. sairaalassa yön viettänyt. ;) Toki vaan mun mielipide, mutta jäi kyllä harmittaan aika paljon että sinne meni rahat. Paikan päällähän on halpaa (kojut täynnä kopioita) mutta matkan hinta alkoi olla ihan samaa luokkaa kun muissakin esim. Välimeren kohteissa. Halvemmalla pääsee tietty sitten alempitasoiseen hotelliin, mutta ne on sitten aika huonossa kunnossa ja vähän jotenkin rähjäisiä. Toivottavasti saat miehen houkuteltua matkalle sun kans, ja pääsette ennen tuplailua viettään oikein romanttista kuherruslomaa! =)
Heip taas..
[color=darkviolet]No mihin ihmeeseen mää sitten lähtisin...?! Ompa vaikee valita, kun pitäis kuitenki olla suht halpa, esim. tonnin luokkaa matka, ja pitäs olla lämmintä ja ranta ja myös mukavaa shoppailua ja iltaelämää... Niin ja ajankohta mielellään maalis-huhti-toukokuu... Eikö kellään oo ratkaisua tähän ongelmaan?!? Höh mää olin jo ihan varma että bulgaria on hyvä mutta en kyllä halua että jää sellanen tunne että meni rahat " hukkaan" !
Oon ollu koko viikonlopun ja alkuviikon nettipimennossa, koska oltiin miehen kanssa pidennetyllä viikonlopulla Venetsiassa. Ihan kaunis kaupunki, mutta kanaalit haisee pahalle. :( Gondolillakaan ei viititty ajella, koska niissä on ihan hirveet riistohinnat. Mutta ylipäätään ihan romanttinen turistikohde.
Goldalle kovasti voimahaleja ja plussasäteitä uuteen kiertoon! Ennen reissuun lähtöä ehdin lukea plussauutiset ja niin innoissani palasin palstalle lukemaan uutisia ja sitten kävikin niin!
Me puhuttiin miehen kanssa lomamatkalla vauva-asioista ja kyllä miehestä huomaa, että se lasta oikeasti haluaa, vaikka ei tosin heti. Sen suuntaista puhetta kuitenkin oli, että ensi vuoden maaliskuussa voitaisiin yritys aloittaa, silloin kun multa loppuu pillerit, joita tällä hetkellä on varastossa. Tuli niin malttamaton olo heti, että en meinannut housuissani pysyä! :)
Minä haluaisin miehen ehdottomasti mukaan synnytykseen, mutta mies on lievästi sairaalakammoinen. Meillä on kuitenkin ollut puhetta, että mies tulee mukaan (koska itse niin haluaa) ja jos alkaa tehdä pahaa, saa lähteä pois. Minäkään en voisi ikinä pakottaa miestä mukaan synnytykseen, mutta olisihan se kiva, että olisi mukana ainakin antamassa vettä ja hieromassa selkää. Kivunlievitysasiaa en ole miettinyt tarkemmin, mutta toivon, että jollain ne kivut sitten lähtee! ;) Imetyksen suhteen on vähän sama kuin kivunlievityksenkin, että suurempia en oo vielä suunnitellut.
Multa on jäänyt tuo Onnenvarjot kokonaan huomioimatta. Keitä siinä näyttelee? Katsottiin miehen kanssa Lapsia ja aikuisia jokin aika sitten, mutta se ei ollut meidän mielestä kovin hyvä.
Nyt ei enää järki juokse, koska niin väsyttää (sori jos jäi kommentoimatta joku oleellinen), joten taidan siirtyä pikku hiljaa kammariin miekkosen viereen vetelemään hirsiä.
- Luumuhillo -