Naapurin yh vain lomailee! Ja yhteiskunnan rahoilla!
Mitä mieltä sinä olet seuraavanlaisesta naistyypistä: Tekee ulkomaalaisen kanssa lapsen. Eroaa joten saa yh-etuuksia eikä mies edes maksa elareita (eihän niistä kukaan).
Tämä yh-äiti lapsineen on ollut tänä kesänä yhden viikon pituisella tuetulla lomalla (täysihoito, ohjelma yms, eikä maksa kuin alle satasen viikko), _kahden_ eri seurakunnan perheleirillä ( taas lähes ilmaista tuo asuminen, ruoka, ohjelma). Kuulemma pääsi kahdelle leirille, koska toiseen ei ollut tulijoita tarpeeksi. Sitten on käynyt muutaman yhdistyksen tukemilla päivämatkoilla huvipuistoihin yms. Yhdella seurakunnan päiväreissulla (taas osa reissusta tuettua). Yhdistyksen tukemalla päivä Tukholmassa risteilyllä.
Ulkomaan matkalla kävi, kun äitinsä antoi matkan synttärilahjaksi.
Mitä mieltä: eikö ihmisellä pitäisi olla sen verran itsekunnioitusta, ettei mene saman kesänä monelle eri yhteiskunnan tukemalle retkelle, lomalle, reissulle? Varsinkin kun vielä maksaa nuo omavastuuosuudet kaiken maailman verorahoilla kustannetuista yh-rahoista. Käyhän tuo töissä, mutta ei sen palkka riitä sitä äpärää elättämään.
Ja kun heillä oli vielä tuo äitinsä maksama kallis ulkomaanreissu, eli kuitenkin pääsivät matkaan?
Ei vaan perheelliset saa tuollaisia määriä reissuja yhden loman aikana.
Kommentit (49)
tai ota ero. Perheellinen se on se sun yh-naapurisikin. Kateellinen lehmä olet, mikä estää sua eroamasta.
Ja miksi on oleellista, että lapsen isä on ulkomaalainen? Ja äläpä jauha paskaa elareista. Kyllä niitä maksaa ulkommalaisetkin.
apeesta tulee YYHOOO!!!! Hah, olen jo valmiiksi vahingoniloinen.
äläkä valita. Kateellisten panettelua.
kumpa minäkin olisin yh! Pääsisi reissaileen!
Olen yksinhuoltaja, ja aivan taatusti perheellinen sinä saakelin idiootti! Taitaa pääsi vihertää pahasti. Ja juu, kyllä niitä tuettuja lomia saavat hakea ne oikeatkin "perheelliset", eikä vain me "vajaaperheiset" yhteiskunnan viholliset ja verorahojen suurkuluttajat ;)
Mäkin olin yh ja työtön sellainen mutta en silti päässyt matkustelemaan =( Mut vissiin unohdettiin.
Hain tuettua perhelomaa, minä + lapset 8 ja 5v. Olen yh ja opiskelija, joten tulotkaan ei päätä huimaa. Ois vissiin pitänyt olla joku alko-ongelma tai vetästä mielenterveysongelma ässänä hihasta. No, aina ei voita...
yhteiskunnan verovaroista maksama. Seurakuntien talous ei ole sama kuin yhteiskunnan talous ja tuetut lomat maksetaan säätiöiden varoista. Ja jos äiti maksaa niin.. mitenkäs se on verovaroista pois?
Mäkin olin yh ja työtön sellainen mutta en silti päässyt matkustelemaan =( Mut vissiin unohdettiin.
niin, sarkasmia sisar, sarkasmia. Yh:n elämähän on tunnetustikin yhtä juhlaa :D. Ei tarvitse kuin itse tehdä kaikki, käydä töissä ja hoitaa lapset ja koti siinä sivussa yksin. Siltikin ehdit jollain supernaisen voimilla liehittelemään vielä naimisissa olevia miehiä (ja missähän vitun välissä)! Rahaa tulee ovista ja ikkunoista, ihan niin paljon ettei paskalle taivu. On tää vaan niin yhtä juhlaa! :)
vedä ap nyt vaikka vi.. tai jotain päähäs!
11
kirkollis_veroin_ maksettu. Lisäksi yhdistyksiä tuetaan kunnallisveroilla jne.
yhteiskunnan verovaroista maksama. Seurakuntien talous ei ole sama kuin yhteiskunnan talous ja tuetut lomat maksetaan säätiöiden varoista. Ja jos äiti maksaa niin.. mitenkäs se on verovaroista pois?
Aina haukutaan yh äitejä?? Edelleen äitejä me kaikki ollaan ja lapsemme hoidetaan! Siis perheellisiä mekin ollaan. Ja jos tukia saa mikäs siinä. Varsinkin jos ei töitä saa. Itse olen kyllä ihan työssä käyvä yh, mutta ei tämä niin helppoa ole yhden hengen palkalla kaikki maksaa ja hoitaa.. Ja en ole katkera teille "perheellisille" vaikka teillä on rahaa, asuntolainat ja autot, sekä molemmat vanhemmat lapsella läsnä. Jos olette noin kauhean kateellisia niin kokeilkaa ja tulkaa sitte tänne haukkumaan!
kirkollis_veroin_ maksettu. Lisäksi yhdistyksiä tuetaan kunnallisveroilla jne.
Ei minun ainakaan.
palkka riitä tuollaiseen ellei mitään apuja saa. Ja yh:than saa automaattisesti apuja esim pesukoneeseen, lasten harrastuksiin, perhetyöhön( eli lastenhoitajaan) jne.
11
Miten ap jakselet kateutesi kanssa?
Suomessa ei saisi antaa tukea yh:lle muuten kuin jos puoliso kuolee tai on väkivaltainen ja siksi eroaa. Olisipa vähemmän noita puolisoonsa kyllästyneitä eron ottajia ja ihmiset kantaisivat ITSE vastuun itsestään, perheestään ja toimeentulostaan ja käyttäisivät sitä ehkäisyä yhden illan jutuissaan.
palkka riitä tuollaiseen ellei mitään apuja saa. Ja yh:than saa automaattisesti apuja esim pesukoneeseen, lasten harrastuksiin, perhetyöhön( eli lastenhoitajaan) jne.
11
kaikkia halpoja reissuja toisten nenän edestä.