Naapurin yh vain lomailee! Ja yhteiskunnan rahoilla!
Mitä mieltä sinä olet seuraavanlaisesta naistyypistä: Tekee ulkomaalaisen kanssa lapsen. Eroaa joten saa yh-etuuksia eikä mies edes maksa elareita (eihän niistä kukaan).
Tämä yh-äiti lapsineen on ollut tänä kesänä yhden viikon pituisella tuetulla lomalla (täysihoito, ohjelma yms, eikä maksa kuin alle satasen viikko), _kahden_ eri seurakunnan perheleirillä ( taas lähes ilmaista tuo asuminen, ruoka, ohjelma). Kuulemma pääsi kahdelle leirille, koska toiseen ei ollut tulijoita tarpeeksi. Sitten on käynyt muutaman yhdistyksen tukemilla päivämatkoilla huvipuistoihin yms. Yhdella seurakunnan päiväreissulla (taas osa reissusta tuettua). Yhdistyksen tukemalla päivä Tukholmassa risteilyllä.
Ulkomaan matkalla kävi, kun äitinsä antoi matkan synttärilahjaksi.
Mitä mieltä: eikö ihmisellä pitäisi olla sen verran itsekunnioitusta, ettei mene saman kesänä monelle eri yhteiskunnan tukemalle retkelle, lomalle, reissulle? Varsinkin kun vielä maksaa nuo omavastuuosuudet kaiken maailman verorahoilla kustannetuista yh-rahoista. Käyhän tuo töissä, mutta ei sen palkka riitä sitä äpärää elättämään.
Ja kun heillä oli vielä tuo äitinsä maksama kallis ulkomaanreissu, eli kuitenkin pääsivät matkaan?
Ei vaan perheelliset saa tuollaisia määriä reissuja yhden loman aikana.
Kommentit (49)
palkka riitä tuollaiseen ellei mitään apuja saa. Ja yh:than saa automaattisesti apuja esim pesukoneeseen, lasten harrastuksiin, perhetyöhön( eli lastenhoitajaan) jne.
vedä ap nyt vaikka vi.. tai jotain päähäs!
11
Todellakaan sossu ei maksanut pesukoneita tms. tai sitten mulla oli vain harvinaisen vittumainen sossuvirkailija.
valittaa yh:n elämää...
palkka riitä tuollaiseen ellei mitään apuja saa. Ja yh:than saa automaattisesti apuja esim pesukoneeseen, lasten harrastuksiin, perhetyöhön( eli lastenhoitajaan) jne.
11
11
kerrotko mullekin mistä näitä automaattisia tukia saa?
"yh elää yhteiskunnan varoilla ja yh-tuilla" -avaus.
Aika tylsää, et keksisi mitään muuta aihetta?
"kaiken maailman verorahoilla kustannetuista yh-rahoista"
Tuon mä opettelen ulkoa ja käytän vastauksena, kun joku taas ihmettelee miten mulla on varaa johonkin. Tai sitten, että säästäähän siinä, kun yh-automaatista saa pesukoneet sun muut.
Ystävällisin terveisin,
yh-automaattia odotteleva, yh-rahoilla leveilevä yyhoo
jättäkää kaikki ne narsisti miehenne äkkiä, ruvetkaa vaan yksinhuoltajiksi loisimaan muiden verorahoilla. kukaan ei täällä kai saa lapsilisää, opintotukea, tt-tukea tms. kaikilla vähintään rivari espoossa ja mersu tai pari ( ja lv-laukku, mönkijä, volvo ym. junttia)ja kotona ollaan lasten takia vähintään 3-10v. ja mies töissä. kenen rahoilla te elätte?
Noita on jotka osaavat hoitaa asiansa noin. Ihan ydinperheissäkin on perheitä, jotka viettävät koko kesän ilmaisuuksissa, jos esim. yksi lapsista erityislapsi tai jos on valittu tehdä lapsia iso lauma niin heille myönnetään noita tukilomia paljon helpommin kujin tavisperheille.
Toiset osaavat käyttää systeemiä paremmin kuin toiset. Ei riipu siitä on yh vai ei.
"kaiken maailman verorahoilla kustannetuista yh-rahoista"
Tuon mä opettelen ulkoa ja käytän vastauksena, kun joku taas ihmettelee miten mulla on varaa johonkin. Tai sitten, että säästäähän siinä, kun yh-automaatista saa pesukoneet sun muut.
Ystävällisin terveisin,
yh-automaattia odotteleva, yh-rahoilla leveilevä yyhoo
Aivan! Ja miten tollasella tietomäärällä kehtaa tulla edes -parahin ap- nolaamaan itseään! No, saihan tässä taas päivän naurut :D
yh-automaatn osoite on? Tarvittais uus pesukone, telkkari ja ulkomaanmatkakin olis kiva.
niin eikö se ole hyvä asia, että kyseinen naapuri käyttää ennaltaehkäiseviä palveluita. Työni ja koulutukseni puolesta asiantuntijana voin kertoa sinulle, että tämäntyyppisten palveluiden (jotka siis tässä tapauksessa ovat vieläpä pääosin seurakuntien kustantamia) käyttäminen ennaltaehkäisee ongelmien syntymistä tehokkaasti ja tulee siten HUOMATTAVAN paljon halvemmaksi yhteiskunnalle kuin se, että että ihmiset uupuvat avun ja levon puutteessa. Siitä näet seuraa usein se, että joudutaan ottamaan käyttöön "järeämpiä" ja paljon kalliimpia tukitoimia, esim. lastensuojelun toimet. Puhumattakaan siitä, miten kalliiksi tulisi äidin uupumisen mahdolliset vaikutukset lapsiin tulevaisuudessa.
Muutenkin ihmettelen ajatusmaailmaasi. Eikö ongelma tässä ole se, että "perheelliset" (siis ydinperheelliset, jotka, tiedoksesi ap, eivät ole ainoita perheellisiä) eivät saa -ilmeisesti- tarpeeksi lepoa ja tukea?
Olen huomannut, että joillekin ihmisille se, että MUUT saavat jotain on vielä paljon pahempaa kuin se, että itse ei saa. Olen pahoillani puolestasi ap, mahtaa olla sulla ikävä elämä...
niin paljon kuin sielu sietää. Minä ainakin menisin viivana joka paikkaan mihin pääsisin, ihan sama mitä joku ap:n kaltainen rutisee vauvapalstalla.
Kateus on kauhia asia.
aikoinaan yhteiskunnan varoilla loisimista pidettiin häpeällisenä, mut eipä enää. Sosiaalipuoli haukkaisee yhteisistä rahoista niin ison siivun, että kyllä sieltä haetaan joka ropo mika imettävissä on. Minä tiedän itse äitejä jotka kokee uhrautuvansa lastensa puolesta, kun kehtaavat hakea erillaisia tukia. Ajatella ihan siis tälläin uhrautuvat.
eli yhteensä 5 henkilöä ollaan nyt oltu kahtena peräkkäisenä kesänä tuetulla lomalla, molemmilla kerroilla Vuokatissa. Lisäksi ollaan oltu miehen ammattiliiton kustantamalla mökkilomalla Sulkavalla
Lisäksi miehen vanhemmat ovat maksaneet meille kahden viikon Thaimaan-loman toissa vuonna.
Ja ihan töissäkäyviä ollaan molemmat, raha ei vaan riitä kaikkeen, mutta kiitollisuudella otetaan vastaan kaikki mitä muualta saadaan.
Ei oo kertaakaan tullu mieleen että näitä pitäs jotenkin hävetä.
aikoinaan yhteiskunnan varoilla loisimista pidettiin häpeällisenä, mut eipä enää. Sosiaalipuoli haukkaisee yhteisistä rahoista niin ison siivun, että kyllä sieltä haetaan joka ropo mika imettävissä on. Minä tiedän itse äitejä jotka kokee uhrautuvansa lastensa puolesta, kun kehtaavat hakea erillaisia tukia. Ajatella ihan siis tälläin uhrautuvat.
Porsaanreikiä onneks riittää, Suomen eduskunta on tosiasiassa erittäin kehno lainsäätäjä.
tappaa itsensä ja lapsensa nälkään, kun hakea toimeentulotukea, mihin on oikeutettu?
palveluja, jättäisivät ne lapset tekemättä.
Tuolla mun naapurilla on tosiaankin vain yksi lapsi. Mitä ihmeen lepoa normaali yhden lapsen äiti muka tarvitsee!
Menisi kunnon töihin ja maksaisi ne lomailunsa ihan itse!
niin eikö se ole hyvä asia, että kyseinen naapuri käyttää ennaltaehkäiseviä palveluita. Työni ja koulutukseni puolesta asiantuntijana voin kertoa sinulle, että tämäntyyppisten palveluiden (jotka siis tässä tapauksessa ovat vieläpä pääosin seurakuntien kustantamia) käyttäminen ennaltaehkäisee ongelmien syntymistä tehokkaasti ja tulee siten HUOMATTAVAN paljon halvemmaksi yhteiskunnalle kuin se, että että ihmiset uupuvat avun ja levon puutteessa. Siitä näet seuraa usein se, että joudutaan ottamaan käyttöön "järeämpiä" ja paljon kalliimpia tukitoimia, esim. lastensuojelun toimet. Puhumattakaan siitä, miten kalliiksi tulisi äidin uupumisen mahdolliset vaikutukset lapsiin tulevaisuudessa.
Muutenkin ihmettelen ajatusmaailmaasi. Eikö ongelma tässä ole se, että "perheelliset" (siis ydinperheelliset, jotka, tiedoksesi ap, eivät ole ainoita perheellisiä) eivät saa -ilmeisesti- tarpeeksi lepoa ja tukea?
Olen huomannut, että joillekin ihmisille se, että MUUT saavat jotain on vielä paljon pahempaa kuin se, että itse ei saa. Olen pahoillani puolestasi ap, mahtaa olla sulla ikävä elämä...
tappaa itsensä ja lapsensa nälkään, kun hakea toimeentulotukea, mihin on oikeutettu?
mutta jos tekee tätä vaikka vuosia niin toivottavasti tuntee edes pienen omantunnon pistoksen jossain.
Ei taida olla kovin koulutettu tapaus.
Ei ole mitään ihmeellistä omaa yh-tukisysteemiä. Kaikki pientuloiset ovat samoin perustein oikeutettuja erilaisiin etuuksiin: niin työttömät, opiskelijat, kansaneläkeläiset, sairaat, vammaiset jne... ja myös pientuloiset työssäkäyvätkin joskus. Systeemi ei todellakaan ole täydellinen, mutta kyllä me aikoinamme opiskelijaperheenä käytiin noilla tuetuilla lomilla, vaikken yh olekaan. Ei kai ole olemassa nimen omaan yh:ille suunnattua tukea kuin joku lapsilisän korotus ja sitten elatusmaksut, mutta ne nyt tietysti pitäisi maksaa miehen ja jos ei maksa niin valtio, mutta se summa nyt ei ole kovin iso.
Jos sinun perheelläsi on ap tiukkaa, niin hakekaa ihmeessä niitä tuettuja lomia ja muitakin etuuksia. Siinä ne seurakunnan leirit teillekin kuuluvat kuin sille yh:llekin. Olisiko kuitenkin niin, että tämä yh-tuttusi on aktiivinen ja jaksaa etsiä aktiviteettejä perheelleen, kun sinä taas levitätä persettäsi sohvalla valittaen kateellisena, kun muut sitä sun tätä.
Me muutetaan heti sinne!