Miksi SDP ja Vasemmistoliitto ei aja sitä että pääomatuloja verotetaan samalla tavalla kuin ansiotuloja?
Pääomatuloja verotetaan nyt paljon kevyemmin kuin ansiotuloja, ansiotuloista lähtee korkeamman veron myötä myös työeläkemaksut. Pääomatuloja verotetaan suomessa todella maltillisesti jos verrataan ansiotulojen verotukseen.
Jos tienaat bruttona 10 000e/kk niin siitä menee veroa+työeläkemaksuja lähes puolet kun taas pääomatuloina siitä jää useampi tonni enemmän käteen.
Kommentit (46)
Suomen duunit puolittuisivat kun tehtaat siirtyy muualle
Vierailija kirjoitti:
Kerro persu, miksette itse sitä tee.
Miksi et vastaa kysymykseen vassari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaa kysymykseen vassari?
Vastaa sinä ensin eli miksi vaadit jotain, mitä ette itse kykene tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Suomen duunit puolittuisivat kun tehtaat siirtyy muualle
Esim minne:
Siirrä poika siirrä. Tehtaat on painavia ja siirtelijät vi tun ahneita paskoja.
Pääomiin toki täytyykin koskea. En tiedä, onko tällainen staattinen malli paras.
Kaikki yrittäjät tekee niin että ne maksaa itselleen pientä palkkaa ja nostavat osinkoina sitten isoja summia koska osinkoja verotetaan max 30%. Jos nostais palkkana saman summan niin veroa menis se 50% siitä eli nostamalla osinkoa säästää huomattavia summia rahaa.
Persujen käsitys elinkeinoelämän rakenteesta: yhtä nolla kuin niiden muutkin tiedot.
Tässä piensijoittaja pääsisi hyötymään, ja se on synneistä suurin.
Voitko käydä peruskoulun ennenkuin alat röllätä, ap.
Noloa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yrittäjät tekee niin että ne maksaa itselleen pientä palkkaa ja nostavat osinkoina sitten isoja summia koska osinkoja verotetaan max 30%. Jos nostais palkkana saman summan niin veroa menis se 50% siitä eli nostamalla osinkoa säästää huomattavia summia rahaa.
Toiminimiyrityksistä ei mitään osinkoja nosteta.
Palkkoja ei voida nostaa koska ansiotuloja verotetaan niin ankarasti suomessa ja jos palkkoja nostetaan niin se tietää sitä että omistajat saa nostettua vähemmän kevyesti verotettuja osinkoja itselleen.
Vierailija kirjoitti:
On tiedossa.
Sekin on tiedossa, että eduskuntapersut nuolee kokoomuksen kenkiä omien äänestäjiensä vahingoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tiedossa.
Sekin on tiedossa, että eduskuntapersut nuolee kokoomuksen kenkiä omien äänestäjiensä vahingoksi.
Miksi te ette halua että osinkoverotus menee samaan verotaulukkoon kuin ansiotuloverotus? :) Te vaan räksytätte että persut sitä ja tätä mutta ette itse tee mitään asioiden eteen :) Mutku orpopurra 🥺
Ja taas yllätten aloittajana vasuri, joka haluaa varastaa muiden rahat.
Onko sun mielestä 34 prossan vero pääomatuloista kevyttä verotusta?
Vierailija kirjoitti:
Onko sun mielestä 34 prossan vero pääomatuloista kevyttä verotusta?
Noin 5000e/kk bruttopalkalla on vero 34%(sisältää tellit ja vellit)
Mulla pätkätyöläisenä ansiotulot vuodessa 10000 euroa ja pääomatuloja tulee toiset 10000 euroa.
Arvatkaapas kismittääkö.