Onko suomalaiset oikeasti näin KARSEITA naapureita kuin mitä av:lla lukee....
Sivistymätöntä yrmeilyä, puhumattomuutta, lappujen kanssa pelleilyä, tehdään just toisin päin kuin naapuri toivoo, ei sanota suoraan vaan tehdään naurettavia "ansoja" jolloin vasta voi sanoa omasta asiastaan jne.
Parin päivän aikana olen lukenut mm. että:
- jos naapurin tupakointi häiritsee niin kannattaa huudattaa itse musaa täysillä ja kun naapuri tulee huomauttamaan möykästä rehdisti kasvotusten, niin vasta sitten vahingoniloisena päästään sivaltamaan tupakoinnista
- jos olet kolaroinut autosi ja yhteinen piha on täynnä terävää lasia, sitä EI tule missään tapauksessa siivota kunnolla, mikäli joku naapureista on esittänyt toiveen mahdollisimman pikaisesta lasin poistamisesta yhteisiltä alueilta.
- jos joku grillijuhliesi vieras oksentaa yhteiselle raja-aidalle ja pyytää siivoamaan haisevan läjän, asiaa vetkutellaan vähintään aamuun ja silloinkin naapurista tehdään jollain logiikalla syntipukki ja muutenkin ikävä ihminen.
- Jos naapuri toivoo, että joku ei viitsisi aina talvisin lapioida autonsa lumia tukkeeksi naapurin autopaikalle, niin kiusallaan lapioidaan lumet nimenomaan naapurin autopaikalle eikä suinkaan vaikka penkkaan. Puhumattakaan että joskus ehtiessään kolaisi naapurinkin auton.
Mä EN YMMÄRRÄ teitä!!! Miksi olette tuollaisia jyrmyjä metsäläisiä!!! Kuinka vaikeaa olisi olla kiva ihminen sille naapurillekin, ilahduttaa ja tehdä elämä kaikille muvakaksi. Meillä luojan kiitos naapurisopu toimii ja lainaillaan puolin ja toisin vanhanaikaisesti munia ja leivinpaperia jos on päässyt unohtumaan, kastellaan kukkia toisen lomamatkan aikana, ruokitaan kissat viikonloppuna, joutessamme voidaan luoda lumet toiseltakin etupihalta jne. Ja tämä ei ole rasite, koska toimii molempiin suuntiin. Antakaa enemmän niin saatte enemmän ja kaikilla on kiva mieli. Lappujen sijaan puhukaa asioista, nätisti, ei riehuen. Jos joku kuitenkin ujouttaan lapun jostain asiasta laittaa, niin ettekö voisi noudattaa kainoa toivetta? Miksi pitää olla niin ylpeä että tahallaan vaikeuttaa jonkun elämää vain ylpeyttään?
T. suomalainen tyytyväinen rivitaloasukas - katoava luonnonvara??