Voih kauhia tämä helle! Nyt valitetaan yhdessä
Ei pysty nukkumaan ja lapset kitisee! Kaikki voimat menee! Ajatukset seisoo! Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää!
Kommentit (31)
Suloista istua illalla ulkona hihattomassa. Harvinaista herkkua meillä kuitenkin. Palattiin viime viikolla Välimereltä ja siellä oli KUUMA. Sellainen kuuma et sujui on oli lomalla ja ei mitään tarvinnut tehdä muuta kuin loikoa aurinkotuolissa (varjossa) ja lojua uima-altaassa. Päivälämpö yli 40 astetta, sitten on kuuma :)
Suloista istua illalla ulkona hihattomassa. Harvinaista herkkua meillä kuitenkin. Palattiin viime viikolla Välimereltä ja siellä oli KUUMA. Sellainen kuuma et sujui on oli lomalla ja ei mitään tarvinnut tehdä muuta kuin loikoa aurinkotuolissa (varjossa) ja lojua uima-altaassa. Päivälämpö yli 40 astetta, sitten on kuuma :)
oliko siellä Välimerellä kuitenkin sisällä kylmempää kuin 40 astetta? Entä onko omassa kodissasi viileämpää kuin sen mitä ulkomittari näyttää? Jos on, et vain yksinkertaisesti tiedä mistä puhut.
mä ehkä toivoin aloitukseen jotain tollasia vastauksia kuin 23. Koska rakastan itse hellettä. (Ja en muuten asu ilmastoidussa kodissa.) Pikkusen ärsyttää ikuinen valitus säästä. Talvellakaan ei sitten pakkanen yhtään huvittais ja lunta on liikaa joka paikassa ja lapioimaan joutuu ja junat ei kulje ja lapset on kipeenä. Koskaan ei hyvä!
vihaajat EIVÄT vihaa ja valita talvesta ja B) valittajissa voi osa olla "sairaita"?
suuri osa minun tuntemistani helteiden vihaajista on myös talvesta valittajia, eikä kukaan heistä ole sairas :)
Viime vuonna koin kunnon hellejakson viimeksi, kun olin Savossa vanhempieni luona lasten kanssa sopivasti viikon lomalla. Tänä kesänä kävin kotopuolessa keväällä ja nyt syksyllä uudestaan. Tänä kesänä ei ole ollut täällä LAPISSA kovin montaa yli 25 asteista, eikä etenkään yli 28, joka minusta on sellainen kunnon helle. Lämmintä ja aurinkoistahan täällä on ollut, ja nämäkin 'helteet' saa täkäläiset tuskiin. Yksi oma lapsistanikin on kuumuusvinkuja ja tuskainen jo hellerajalla.
Ymmärrän, itse täällä asun ainakin tällä hetkellä, että ihan oma syy helteettömyyteen. Ymmärrän myös, että liika on liikaa, viikkokaupalla hellettä on liikaa ja sairaille vaarallistakin. Sellaisen viikkokaupalla hellettä tilanteen olen kokenut viimeksi joku 10 vuotta sitten kun mieheni kanssa asuttiin Helsingissä joitakin vuosia. Se pahin oli se kesä kun mäntyjä kuoli pitkin kaupungia. Silloin oli puoli vuotias esikoinen meillä ja muistelen, et ei meillä nyt niin kamalaa kuitenkaan ollut. Ehkä mulla muisti sit heittää tai kestän suht koht hyvin hellettä. Helle on ihana tekosyy olla tekemättä juurikaan mitään. Jos jotain pitää tehdä, kannattaa kastella t-paita tai trikoomekko ja laittaa se päällensä. Yöksikin kastelen aina helteellä pari harsoa hieman kosteaksi ja ne keholle, ei peittoa.
Valittakaa toki, valittaminen auttaa!
(terv. Yks äiti, joka on himppusen kade helteestä)
ilmastointilaitteeseen.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun saa kunnolla nukuttua eikä tartte kitistä kuumuudessa.
mä ehkä toivoin aloitukseen jotain tollasia vastauksia kuin 23. Koska rakastan itse hellettä. (Ja en muuten asu ilmastoidussa kodissa.) Pikkusen ärsyttää ikuinen valitus säästä. Talvellakaan ei sitten pakkanen yhtään huvittais ja lunta on liikaa joka paikassa ja lapioimaan joutuu ja junat ei kulje ja lapset on kipeenä. Koskaan ei hyvä!
jokin helteenpoistomekanismi varmaan löytyy? Kaikissa ilmastoimattomissa kodeissa ei muuten ole yhtä kuuma, olen huomannut. Talvella sentään voi lämpötilaansa säädellä itsekin toisin kuin helteellä, jos ei ole varaa kaikenmaailman laitteisiin. Suihkussakaan ei voi käydä joka 15.minuutti. Ei minusta mitkään sään ääri-ilmiöt ole hyviä, jos lämpöä on esim. 20 astetta niin se on minusta hyvä, mutta ei plus tai miinus 30. Miksi vaihtoehdot pitäisi olla joko helvetillinen helle tai paukkuva pakkanen?
ilmastointilaitteeseen.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun saa kunnolla nukuttua eikä tartte kitistä kuumuudessa.
joten en saa lapsilisiä, tulot ovat tällä hetkellä 500 e kuussa, joilla ei oikein ilmastointilaitteita ostella, ainakaan jos haluaa syödäkin jotain.
ilmastointilaitteeseen.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun saa kunnolla nukuttua eikä tartte kitistä kuumuudessa.joten en saa lapsilisiä, tulot ovat tällä hetkellä 500 e kuussa, joilla ei oikein ilmastointilaitteita ostella, ainakaan jos haluaa syödäkin jotain.
mulla ei olisi helteen kanssa ongelmaa, jos sitä pääsisi kotiinsa karkuun. Vaan kun ei pääse. Ne, jotka kritisoi valittajia, asuvat ihan taatusti ilmastoiduissa kodeissa, muuten ne valittaisivat itsekin.