Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Legoja (dubloja) pestä astianpesukoneessa?

Vierailija
27.07.2011 |

Onko kukaan kokeillut? Mulla on 30 vuotta vanhoja dubloja, joita olen ottamassa lapsille käyttöön, mutta kovin ovat pölyisiä koloistaan, eikä oikein astiaharjallakaan lähde puhtaaksi, mahtaako mennä pilalle jos laittaa konepesuun?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyi hyvää asiaa aiheesta:

http://www.palikkatesti.fi/lego/legojen-pesu-nain-puhdistat-legot/

Vierailija
2/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitoin (pyykin)pesupussissa tiskikoneen yläkoriin, huuhdoin pesun jälkeen vielä. Niihin kun jäi jonkunverran vettä. Jos laittaa ilman pussia lentelevät ympäriinsä ja voivat hajota siitä. Hyvin kestivät, meillä 20-30 vuotiaat Duplot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokeilen ensin muutamaa, mutta tulin kesken koneen täytön teiltä kyselemään, onko kokemusta.

Vierailija
4/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin kirppikselta ostettuja ukkoja astianpesukoneessa ja ne suli hieman. Samoin rakennuspalikat menetti vähän muotoaan. Jotenka siis kannattaa valita viileä ohjelma eikä laittaa arvokkaimpia legoja ollenkaan.

Vierailija
5/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika ei tietty ehkä lähde.

Vierailija
6/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on kuitenkin mun omia vanhoja ja sisätiloissa säilytetty, mutta näkyvän lian haluaisin pois.

Vierailija
7/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukone käy paremmin. Saa säädettyy lämpötilan ym. Laittaa vaik pesupussiin sinne.

Vierailija
8/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukone käy paremmin. Saa säädettyy lämpötilan ym. Laittaa vaik pesupussiin sinne.

jotenkin itsestä tuntuisi, että astiaspesukone olisi muoviesineille parempi. Jos laittaisi kaikista alhaisimman pesulämpötilan.

Vierailija
9/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastin tappaa pöpöt, pese ensin käsin ja sit pakkaseen. Lika ei tietty ehkä lähde.

Suuri osa "pöpöistä" kestää pakastuksen, vai miten ajattelit, että pakasteista voi saada ruokamyrkytyksen, listeria tms.? Pakastin tappaa suurimman osan monisoluisista (ei niistäkään kaikkia), mutta yksisoluiset ovat varsin kestävää kamaa.

Ihan toinen juttu on tietysti se, onko 30 vuotta vanhoissa Duploissa mitään niin vaarallisia pöpöjä, etteivät lähtisi pesemällä. Tuskin.

t. biologi

Vierailija
10/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääköhän pyykinpesukone sitä muovipalojen rummutusta,

jotenkin itsestä tuntuisi, että astiaspesukone olisi muoviesineille parempi. Jos laittaisi kaikista alhaisimman pesulämpötilan.

laita vaikka tyynyliinan sisään ne palikat. ja muun pyykin joukkoon

Vierailija
11/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan pyykkikoneessa valita jonkun hienopesu- tms. ohjelman, joka ei niin paljon rynttyytä niitä Duploja vaan pesee hellävaraisemmin. Ja mukaan rumpuun kannattaa tietysti laittaa muutakin kuin ne palikat; esim. fleecepeitto tms., joka pehmentää. Kyllä meidän koneessa on pesty aikuisten kenkiäkin, mutta tosiaan niin, että mukana on jotain pehmentämässä.

Kestääköhän pyykinpesukone sitä muovipalojen rummutusta,

Vierailija
12/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ne tyynyliinan sisään ja tarvittaessa harsin suun kiinni tai laitan muutamalla hakaneulalla.

Ja muuta pyykkiä sekaan niin ei riko konetta.

Aina on tullut puhdasta!

Vierailija
13/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvin dublot. Ne legot voi laittaa liivinpesupussiin, ja sit vielä joku pyyhe tai pari kaveriks, ni kolina ei ole niin hirmuinen :) Testattu on!

Vierailija
14/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis duploja, p-kirjaimella.

Varmaan 70% kirjottaa sen väärin huutisilmoituksissa ym. Ärsyttävää.

Vierailija
15/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis duploja, p-kirjaimella. Varmaan 70% kirjottaa sen väärin huutisilmoituksissa ym. Ärsyttävää.

Olen turhantarkka yleensä tuollaisissa, olen oikeasti luullut olevan Dubloja, pakettia ei ole tallella näissä minun 30 vuotta vanhoissa Legoissani. Kiva kun korjasit ja kiitos kaikille vastauksista ja asiantuntemuksesta! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän