Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki saaneet jotain rahaa vanhemmilta, isovanhemmilta?

Vierailija
27.07.2011 |

Vaikkakin muutamia tuhansia euroja vai kuinka ylesitä tämä on? me ollaan saatu euroissa mitattuna (saimme siis markka-aikaan) n. 10.000 kaikkiaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tuollaisia summia. Opiskeluaikana sai jonkun kympin tai ruokakassin.

Vierailija
2/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yleistähän tuo on, ja ihan luonnollistakin. Itse ainakin aion auttaa lapsiani rahallisesti kun muuttavat kotoaan, jos se vain suinkin on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka olemme erittäin pienituloisia, joudumme maksamaan etenkin miehen äidin juttuja.

Vierailija
4/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat on hassanneet rahansa ongelmalapsiinsa. Vanhemmilta on voinu opiskeluaikoina tulla jotain pieniä summia.

Vierailija
5/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa jo kohta viisikymppisiä, minun vanhempani ovat kahdeksankymppisiä. Miehen vanhemmat ovat kuolleet (perintöä tuli kaikkiaan n. 50 tuhatta euroa).

Opiskeluaikana saimme pari tuhatta markkaa valmistumislahjaa vanhemmiltani, siinä kaikki.

En edes ole osannut odottaa sen kummempaa, minut on kasvatettu pitämään itsenäisyyttä tärkeänä. Olemme miehen kanssa molemmat hyväpalkkaisessa työssä ja vanhemmat eläkeläisinä paljon pienempituloisia.

Vierailija
6/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmistani sen sijaan kavalsi minulta suurehkon summan rahaa ollessani alaikäinen. Sain tietää asiasta vasta vuosien kuluttua, joten rikos on vanhentunut.

Yleensä emme saa rahaa vanhemmilta tai isovanhemmilta. Joskus toinen vanhempani (ei se rahoja vienyt) antaa joitakin kymppejä, harvemmin jopa satasen tai vähän yli, johonkin tiettyyn juttuun esim. lapsen synttärilahjaan. Mutta muilta (isovanhemmat, miehen vanhemmat) saamme lähinnä käytettyjä vaatteita tai itse neulottuja villasukkia. Joskus saamme ruokaa esim. puuroriisiä jouluksi.

Vierailija
7/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä omilta isovanhemmilta jo teininä ja opiskeluaikoina, ehkä noin 10 000 euroa ja omilta vanhemmilta nyt myöhemmin. Lisäksi vielä yksi rikas sukulainen antaa muutaman sata euroa joka kuukausi.

Jos itse olen varoissani niin teen omien lasteni kanssa samalla tavalla.

Vierailija
8/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiltani n. 20.000e (ennakkoperintö)

Mummiltani n. 2.000e

Isoisältäni n. 5.000e

Nämä kaikki on saatu markka-aikaan. Tuo vanhemmiltani saatu summa oli 90-luvulla todella iso, sillä sain rahoitettua sen avulla 40% 50m2 kokoisesta kaksiosta Helsingistä (hyvältä alueelta).

Kylläpä asuntojen hinnat muuten olivatkin erilaisia 90-luvulla! Nyt ko. asunnon hinta olisi n. 175.000e. Toisaalta niin ovat palkatkin aivan erilaisia. Kun aloitin 90-luvulla opintojen jälkeen ensimmäisessä "oikeassa" työtehtävässä niin palkkani oli euroissa 1100e. Nyt vastaavasta palkasta saa n. 3000e.

Vierailija
9/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äidin lipaston laatikosta 10 000 markkaa käteistä. Muuta rahallista tukea on ole vanhemmilta / isovanhemmilta saanut.

Vierailija
10/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmiltani ei jäänyt mitään, mutta siäni isältä jäi. Joten olen perinyt isoisäni ja sitä kautta saanut jonkin verran rahaa. Ton rahan olen käyttänyt mm ajokorttiin, opiskeluun ja ensiasunnon käsirahaan.

Asioita missä monien vanhemmat (mahdollisuuksiensa mukaan) ovat lapsiaan auttaneet. Minä antaisin kaiken perimäni jos saisin sen tilalle oikean perheen, vanhemmat ja sisarukset.

Vierailija
11/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olen lainannut äidilleni isojakin summia ja maksellut isäni pelivelkoja. Molemmat pienituloisia eläkeläisiä. APpivanhemmat hyvätuloisia ja suurimenoisia, ostavat toki lapsilleni n 30 euron synttärilahjat ja miehelleni joululahjan joka vuosi.

Vierailija
12/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias ja olen saanut vanhemmiltani tuollaisena isompana summana 1500 euroa molemmilta yhdessä vaiheessa kun maksettiin opiskeluaikoina ottamaani luotollista tiliä pois. Kiitos siitä heille!

Isälläni olisi kyllä varaa antaa enemmänkin, omistaa kaksi asuntoa jne mutta häneltä taitavat mennä avustukset enemmän kolmannelle lapselleen (uudesta avioliitosta) kuin minulle ja veljelleni, meidän äidistämme hän erosi jo kun olimme alle kouluikäisiä. Äiti on pienituloinen, joten hänellä ei oikein ole mistä antaa.

Olen kyllä saanut sekä isältä että äidiltä pienempää avustusta vuosien mittaa yksinhuoltajana lasta kasvattaessani: isän perhe osti ensimmäisen vuoden vaipat, ovat ostaneet vaatteita, olen saanut vaatelahjakorttia itselleni, matkat on maksettu kun on käyty kyläilemässä siellä ja ruokakasseja on tuotu välillä. Mistä myös kiitos.

Perintöä on aikanaan tulossa. Tulisin toimeen ilmankin, mutta onhan se mukava tietää että esimerkiksi kesämökin voi niillä rahoilla vielä vanhoilla päivillään ostaa. En odota innolla tietenkään!!

Vierailija
13/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien saatossa n 90 000 euroa

Vierailija
14/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmilta opiskeluaikoina ruoka kasseja muutaman. En valita!

Vierailija
15/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on auttanut asuntolainan maksussa ja mieheni isä samaten. Mieheni isä myös laittaa välillä rahaa mieheni tilille. Kaikki täysin pyytämättä ja omasta aloitteesta. Emmekä laske sen varaan, mukavia yllätyksiä on kun tuollaista käy.

Vierailija
16/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työllä on maksettu talot, mökit, autot ja muu eläminen. Lainaa enää jäljellä 190 000€ ja tuokin 11v jälkeen maksettu, ikää silloin 45v.

Vierailija
17/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla saatu vanhemmilta eikä isovanhemmilta muuta kuin parikymppiä silloin tällöin joskus opiskelija-aikoina. Päinvastoin: miehen vanhemmille ollaan maksettu sairauskuluja ja talon remontti.

Mitään suurta perintöä ei ole odotettavissa, mutta eipä ole tarvettakaan.

Vierailija
18/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut max. 300 e ja pienempiä summia satunnaisesti.

Vierailija
19/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksumiehinä ollaan enemmänkin oltu veljemme kanssa

Vierailija
20/27 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin, että isäni eläisi. Kalliit on siis rahojen lunnaat, ihan turha niitä on kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän