Paljonko olisit valmis maksamaan tästä asunnosta tässä kunnossa?
Ollaan mietitty miehen kanssa, että ostetaan huonokuntoinen talo ja rempataan se lattiasta kattoon. Eikö tässä hintapyyntö kuitenkin ole ihan kohtuuton?! Meillä on tällä hetkellä rivarikolmio joka on rempattu ja tehty iso terassi, välittäjä arvioi hinnaksi 149-152.000e
Mitä itse tarjoisit tästä remonttikohteesta?
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/se…
Kommentit (55)
Saatte laittaa aikas hyvin vähintään 50.000€ remppaan. Niin ja toi patteriviritykset yms. kertoo jotain... Ottaisin oman kuntotarkastajan, homekoiran jne. Ja kuten joku sanoi öljy on kallista, vaiks ei se sähkökään niin hlapaa oo...
Miettikää vielä.
Tuon ikäiseen taloon (en väitä että juuri kyseiseen taloon pitäisi, vaan iän perusteella arvioin) joutuu tekemään
putkiremontin
salaojitusremontin
sadevesijärjestelmäremontin
kattoremontin
pintaremontin kaikkiin huoneisiin
kosteantilan vesieristykset
lämmitysjärjestelmämuutoksen
jne jne
jne jne
Joutuu purkamaan niin paljon, että helpompi ostaa euron tontti syrjästä ja samalla rahalla saa jo materiaalit uuteen mökkiin.
Jos tontilla on arvoa sijainnin perusteella, niin maksaisin vain tontin arvon verran. Muistaa pitää, että purkukustannuksia tulee ja jätteen toimittaminen pois maksaa myös!
Jos on kostealla tontilla en ostaisi. Eikö muualta JKLstä löytyisi vastaavaa, esim. Vaajakoski, Palokka ym.
paikkakunnalta, olen itse täältä kotoisin, porukat ja kaverit täällä, eikä mulla ole ajokorttia joten kävelymatkan päässä oltava harrastuksista ym.
Ei me tätä kovin vakavasti edes vielä harkita koska ei olla nähty! Ammattilaisen mielipide painaa aika paljon!se on saneerannu toistakymmentä tämän kuntoista taloa..
AP
Siinä pitää selvittää ala- ja yläpohjan kunto ja tilanne, salaojituksen, putkituksen ja viemäröinnin kunto, sähkötöiden laatu,öljysäiliön kunto ja lämmityksen toimivuus. Ei varmaan kovin varmatoiminen kun lisänä on irtopattereita. Keittiö-, kylppäri- ja pintaremontit on kevyttä kauraa noiden muiden korjaamisten rinnalla. Älkää vaan ostako viimeisillä rahoillanne tuollaista taloa. Remonttiin pitää olla varattuna 100 000 euroa, eikä sekään pahimmassa tilanteessa riitä.
paikkakunnalta, olen itse täältä kotoisin, porukat ja kaverit täällä, eikä mulla ole ajokorttia joten kävelymatkan päässä oltava harrastuksista ym.
Ei me tätä kovin vakavasti edes vielä harkita koska ei olla nähty! Ammattilaisen mielipide painaa aika paljon!se on saneerannu toistakymmentä tämän kuntoista taloa..
sellainn joka on ostanut talon joskus itselleen.
itse kn katselee helposti unelmien ja ruusunpunaisten lasien läpi ja moni juttu jää huomaamatta.AP
AP
sellainn joka on ostanut talon joskus itselleen.
itse kn katselee helposti unelmien ja ruusunpunaisten lasien läpi ja moni juttu jää huomaamatta.
vakituiseen, paljon matkusteleva.
Ap
nyt muovimattoa haluatte näkyviin..
kaikista tuon ikäisistä taloista. Sitä on hankala asentaa jälkikäteen, kun katto on niin matala.
Vanhempani asuvat -73 rakennetussa hyväkuntoisessa ja remontoidussa talossa ja ilmastoinnin puuttumisen huomaa. Tuuletusluukut on ahkerassa käytössä.
Itse en tuota ostaisi. 100.000,00 on riistohinta.
Älä sitten itke kun rahat ei riitä korjauksiin, me varoitettiin sua.
että ihan maximi olis 120.000e
Kaikki pintarempat ja keittiön asennukset ym osattais tehdä itse ja kaakeloinnit pesuhuoneeseen ja saunaan ajateltiin kanssa tehdä itse (saadaan tuttu remppamies avuksi)
Lisälainaa me ei saada tällä hetkellä kun olen kotihoidontuella kotona joten meillä olis varaa käyttää remonttiin n.30.000e jos tästä saadaan tuo 150.000e. Riittääkö 10.000e/keittiö, 10.000e/suihku ja 10.000e/sauna..on niin pienet tilat ja itse kun tekee mahdollisimman paljon ja ei tod.kalleimmilla materiaaleilla.Tapetit, maalit ym sit makkareihin on varaa ostaa ihan normaalista palkasta.
Ap
30000 budjetti kuulostaa aika pieneltä, kun ajattelee, että tuon ikäisessä talossa voi vastaan tulla sähköjen ja putkienkin uusimisia.
toisaalta, jos mitään suurempia ylläreitä ei tule, niin budjetti riittäisi pitkällekin pintojen remppaamiseen kylppärin ja keittiön jälkeen. kannattaa yrittää selvittää, onko lähialueilla mitään remppatarvikkeiden kierrätyspaikkoja ja netin myyntipalstoilta kattella.
meillä on yli 60v vanha talo rempan alla ja aikoinaan, kun keittiö laitettiin uusiksi (ei tullut edes vesiä siihen mennessä sisälle), niin ostin vuoden vuoden vanhat kodinkoneet yhdeltä mökiltä. n.500e maksoi tiskikone, hella, jääkaappipakastin.
riittävän kylppäriin, saunaan ja keittiöön. Mites sitten mahdolliset muut viat mitä löytyy (todennäköistä on et löytyy)?
Aivan järkyttävä hinta todella karmean näköisestä talosta! En maksaisi varmaan 50 000 euroa enempää. Jos siinä ei ole edes asuttu niin hälytyskellot alkavat soida entistä kovempaa. Oikeasti - miettikää kokonaan jotakin muuta kohdetta- tuo näytti harvinaisen huonolta. Olen melkein varma, että siinä on moni asia aivan pielessä.
30.000e kun ei lisäälainaa saa ennenkuin aloittaisin työt. Sit saadaan lainaa jos mun porukat jatkaa takaajina, ei olla nyt vielä niin pitkällä tämän ajatuksen kanssa että oltais kysytty.
Perjantaina selviää paljon kun pääsee paikan päälle.
Ap
tuollaiset hökkelit maksaa alle 100 000. Enkä todellakaan ostaisi tuota edes siihe sataseen.
Tuo on sen verran uusi, ettei putkiremontin pitäisi uhata vielä 15 vuoteen.
Mutta tosi on, että kosteutta voi olla, eikä kuntotarkastaja ole vastuussa raportistaan. Myyjä vastaa jokusen vuoden.
Eli totta: kiinteistöjen osto on aina arpakauppaa. Voi tulla ylläreitä, mutta päällepäin voi asiantuntijankin kanssa olla vaikea rakenteita purkamatta tietää, millaisia.
Sinulla on kuitenkin minusta aika realistinen asenne ja 30 tonnilla saa keittiön, kylppärin ja saunan oikein hyvinkin rempattua. Niistä ne pahimmat kosteusvahingotkin yleensä löytyvät, joten saatte myyjän vastuuaikana selville, onko rakennuksessa sutta paljonkin.
Tapetit, matot ja maalit tosiaan ovat kauheat, mutta ne ovat aikansa kuosissa. Niiden vaihtaminen ei montaa tonnia vie. Laminaatilla saa lattiatkin oikein kivoiksi parilla, kolmella tonnilla.
Eli jos vesikatto ja välipohja on kunnossa, putket ok ja ilmanvaihto toimii, niin sitten vaan ostamaan. Liian usein ihmiset luulevat, että kauniit kaakelit takaa asunnon kunnon. Kun näin se ei ole. Toki noiden pintojen vaihtamiseen menee rahaa ja paljon, mutta ensin varmistutte rakenteiden kunnosta ennen kuin ostatte.
Jos sieltä jotain löytyy, maksaako myyjä sen korjaamisen?
käytetäänkö semmoisia muualla kuin elokuvissa?!
En ole koskaan kuullutkaan
Ap