Miten oppisin peruuttamaan taskuun?
ajokortti ollut 16 vuotta mutta en ole kertaakaan edes yrittänyt...
Kommentit (12)
Saan kotteroni mitä ihmeellisimpiin koloihin, mutta en hallitse taskuperuutusta.
Olen kyllä yrittänyt sitä muutamaan kertaan ja aina on jälkeenpäin hävettänyt.
Tulisi varmaan hyvä piilokamerajuttu minun taskuperuutuksistani ;-)
kyytiin jonkun joka opastaa. Tai kävelemällä autokouluun ja ostamalla opetusta.
Mukavampaa kuin esim. aviomiehen jäkätys pelkääjän paikalla.
jossa kadunvarsipysäköinti olisi siis vasemmalla puolella? Kaverini asui tällaisen kadun varrella ja minä jouduin ensi kerrat yrittämään taskuperuutuksen ikään kuin väärin päin. Kuitenkin se tuntui jotenkin helpommalta, ja kun se alkoi sujua, uskalsin kokeilla "oikeinpäinkin". Nykyisin olen hyvä taskuperuuttaja.
Harjoittelemalla tietysti.
Taskun edessä olevan auton kohdalla käännät ratin täysin oikealle jolloin autosi perä menee etummaisen auton taakse (taskuun). Kun autosi on noin 45 asteen kulmassa, ratti suoraan ja hetken matkaa taaksepäin ja sitten ratista toiseen (vasemmalle) suuntaan veivaamalla suoristat auton ja tadaa, se on taskussa. Omasta mielestäni homman juju on mennä mahdollisimman läheltä etummaista autoa jotta saa oman auton rotvallin viereen ja vielä suoristettuakin.
yrittämään miehen istuessa vieressä. Muutenkin se on jo NIIN ärsyttävä apukuski ja huomauttelee ajostani koko ajan tai varoittelee vaikkapa kivistä tiellä...
ap
ap
Ja vielä ihmettelette miksi naisia pidetään paskoina kuskeina? Haha. "Mihin suuntaan pitää kääntää" hahaha ei tämä ole edes enää todellista. Naisille 30h extra-ajotunteja pakolliseksi!
No sukupuolella ei ole tässä aihetta, miehille voisi opettaa ylimääräsenä turvaväliä!
Olen ottanut aikanani lisätunteja ihan vaan että opettelin peruutteluja ja taskuja! En ole missään metsissä ilman korttia ja eka ajo tapahtui sielä autokoulussa, toisin kuin moni mies joka menee kurssille sillä että osaa ajaa.
Autokoulua käydään liian lyhyt määrä, siinä ollaan samaa mieltä! :)
Jos et tiedä mihin suuntaan rattia käännät peruuttaessasi niin suosittelen että heti tänään illalla menet auton kanssa vaikka ison kaupan parkkipaikalle tai urheiluhallille ja vaan peruuttelet! Sitä ennen sulla ei ole mitään jakoa tekemään pusseja mutta kyllä ihan perusajo tarttee hallita, siinä missä asennevammasuus poistaa päästä kuskilta, ajetaan sääntöjen mukaan eikä sen mukaan mitä kukakin kuvittelee voivansa ajaa. Jos et pysty ajamaan hitaasti, et osaa ajaa.
No sukupuolella ei ole tässä aihetta, miehille voisi opettaa ylimääräsenä turvaväliä!
monille naisillekin. Mutta hei, juurihan totesitkin että sukupuolella ei ole tässä väliä.
Liikenteellisiä pommeja löytyy molemmista. Ja hauskasti vielä ääripäistä, toiset pelkää liikaa, toiset ei pelkää riittävästi.
suorassa linjasssa. Sitten käännät kaikki ja hitaasti pakitat taskuun.
Ihan helppoa kun hitaasti menet, etkä änge kaikista pienimpään, joss pitää vensklata.