Niin epäreilua että jotkut ei hikoile lähes ollenkaan, mä olen täysi vastakohta :(
Hikoilen kainaloista, rintojen alta, ja jopa nivusista (mikä ilmeisesti on aika harvinaista)! Hävettää olla uudessa duunissa kun työkaverit varmaan ajattelee että en osaa huolehtia hygieniasta.
Joka aamu käyn suihkussa ennen töihin tuloa ja varmaan parin tunnin päästä jo haisen hielle. Ja välillä joudun vaihtamaan pikkarit parikin kertaa 8 tunnin työpäivän aikana kun nivustaipeiden kohdalta pikkarit kosteat ja HAISEE!
Tää on ihan hirveetä kun jatkuvasti joutuu stressaamaan tosta.
Käytän pari kertaa kuussa absolut torria mutta siitä tulee kainalot niin kipeäksi etten viitti jatkuvasti. Nyt eilen laitoin jopa nivusiin sitä kun en saa sitä hikoilua millään kuriin.
Niin ja ole normaalipainoinen 173cm/65kg että ei mitään "laihduta läski"-juttja pliis.
Ottaisin mieluummin jopa hikoilemattomuuden kuin lottovoiton jos saisi valita.
Aina kun joku hyväntuoksuinen ihminen kävelee ohi niin haaveilen kunpa itekkin tuoksuis hyvältä edes joskus. Tai olisin edes tuoksuton :(
Kommentit (37)
Tuskin, vaan se haju tulee nimenomaan pinttyneistä vaatteista.
Sit teet vaan valinnan: ostatko jatkossa kuuman pesun kestäviä vaatteita vai haisetko.
olen käynyt ja on testattu kaikki kilpirauhaskokeet sun muut mitkä vois aiheuttaa tän, mutta kaikki arvot kunnossa joten minkäs teet.
Ei tähän taida mitään hoitokeinoa olla, ei auta kuin kärsiä ja käyttää sitä absolutt torria sen verran kuin sietää.
Toivottavasti mun 5 v tyttö ei peri tätä ongelmaa. Luin netistä et yleensä myös jollain sukulaisella on sama vaiva, mutta ei kyllä ole äidillä isällä eikä siskollakaan. Eikä tietääkseni isovanhemmillakaan kun oon äidiltä kysyny.
Kai se on pakko ne vaatteet sit pilalle menemisen uhalla pestävä kuumemmassa.
Mun kädetkin (siis sormet ja kämmenet) on tosi lämpimät jatkuvasti et viimeks kun mulle jouduttiin laittaa erään leikkauksen yhteydessä kämmenselkään tippaletku niin hoitaja kysyi ei kai mulla ole kuumetta kun kädet on niin lämpimät :D
ap
Ostan aika paljon uusia vaatteita... Ihan hielle haisevat illalla ekan käytön jälkeen.
Ja tosiaan haistaahan sen nyt itsekkin kun on hihaton toppi ja kainalot haisee. Tai käy vessassa ja juuri vaihdetut pikkarit on märät nivusien kohdalta :(
Kai se on pakko ne vaatteet sit pilalle menemisen uhalla pestävä kuumemmassa.
Siksi toisekseen pesumerkinnät on tehty varman päälle; jos merkintä on 40, niin yleensä vaatteen voi ihan huoletta pestä 60:ssa.
ihan noin pahalle haise... Enkä mä usko että mun nivuset haisee muitten nenään, kun mun päällyshousut ei haise ja pikkaritkin vaan kun ihan siitä läheltä haistaa. Voin käyttää jopa pari päivää samaa paitaa, onneksi. :)
hien hajua yrittää edes vähän hillitä ruokavalion avulla? Tuli vaan mieleen, että mulla haisee tietyt mausteet hiessä läpi, joten varmaan ruokavalion muutos voisi vaikuttaa ongelmaan ainakin vähän - tosin en tiedä, mitä kannattais sitten jättää syömättä.
Jos rasvaat ihoasi, suosittelen kookosöljyä. Itse olen vähähikinen ja -hajuinen ihminen, ja mulle riittää tuo kookosöljy deodorantiksi. Voi olla, että sekin saattaa hieman hillitä hienhajua.
Ja varmaan tosiaan kannattaa panostaa vaatteisiin, valita luonnonmateriaaleja ja välttää keinokuituja, siis myös puuvillavaatteissa olevaa lycraa ja elastaania.
Todella ikävä vaiva! Toivottavasti löytyisi edes joitain keinoja hillitä tuota ongelmaa.
ihan noin pahalle haise... Enkä mä usko että mun nivuset haisee muitten nenään, kun mun päällyshousut ei haise ja pikkaritkin vaan kun ihan siitä läheltä haistaa. Voin käyttää jopa pari päivää samaa paitaa, onneksi. :)
Jos on niin ihmettelen kyllä... Valittaa hienhajusta ja käyttää samaa paitaa kaksi päivää. Minä joka en hikoile lainkaan käytän paitaa korkeintaan yhden päivän ja sitten pesuun.
Tosin en hikoile yhtä pahasti kuin ap, eikä mun hiki onneksi haise ihan hirveästi. Mutta helteillä saa kyllä pikkareita vaihdella tiuhaan :/
Sanoit käyttäväsi paljon toppeja. Ovatko puuvillaa vai jotain sekoitetta? Olen itse huomannut että sekoitevaatteet jotenkin kiihdyttävät hikoilua, varmaan kun hengitä yhtä paljon kuin luonnonmateriaalit. Lisäksi topeissa tulee se reuna sinne kainalon tietämille ja musta myös se pahentaa. Eli väljää ja ilmavaa vaatetta päälle, ei ihonmyötäistä! Esim. mulla on pari sellaista pitkää valkoista ihan ohutta hametta ja tuntuvat estävän hikoilua aika hyvin.
Mulla oli tää ongelma ennen pahempi, absolut torria joutu käyttään. Raskauden aikana en sitten hikoillut juurikaan. N. vuosi synnytyksestä hikoilu palasi, muttei tosiaan haise, ennen haisi jonkin verran. Niin sitä vain että olen itse miettinyt voisko olla jotenkin hormonaalista...
tulipa mieleen yksi materiaali, jonka pitäisi vähentää hienhajua: bambu. Kannattaa varmaan suosia bambusta tehtyjä alusvaatteita ja toppeja.
Itse jätän juuri pilsut pois vaikka minkä ongelman vuoksi, mutta yksi syy on tämä saamarin hikoilu niin päivällä kuin yölläkin. Eipä ole ollut ennen kuin tein lapste ja rupesin uudestaan syömään e-pillereitä ja vaihdon merkkiä.
Jos on niin ihmettelen kyllä... Valittaa hienhajusta ja käyttää samaa paitaa kaksi päivää. Minä joka en hikoile lainkaan käytän paitaa korkeintaan yhden päivän ja sitten pesuun.
hikoilen siis melko paljon, mutta saan pidettyä sen kurissa kyllä.
Syön diane nova pillereitä koska mulla on lievä akne eli naama tulee pientä näppyä täyteen muuten. Itse asiassa nyt oli leikkauksen takia pari kuukauden tauko ja naama kukkii taas.
Odottelen millon menkat alkais että pääsisin taas aloittamaan. En oo huomannut hikoilussa mitään eroa kun käyttää pillereitä tai ei käytä.
Ei taida olla helppoa löytää bambusta tehtyjä alushousuja? SAakohan niitä sit pestä kuudessakympissä?
ap
Ei taida olla helppoa löytää bambusta tehtyjä alushousuja? SAakohan niitä sit pestä kuudessakympissä?
ap
merkeillä nähnyt bambualusvaatteita jossain marketeissa ja naistenlehdissäkin on esitelty. Pesulämpötilasta ei tietoa.
Täytyy ehdottomasti ostaa ja kokeilla!
ap
Sehän olisi jo luksusta =)