Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako saikulla mennä huvipuistoon???

Vierailija
26.07.2011 |

Minua ärsyttää. olen sairauslomalla vielä 2 päivää keuhkoputkentulehduksen vuoksi. huomenna on luvattu mennä huvipuistoon. siis normaalisti töiden jälkeen mutta nythän voimme mennä jo aamusta koska olen saikulla (olen siis lähinnä kuskina, laitteisiin minua ei saa). saikulla siis kamalasta yskästä, joka ei kyllä muuten haittaa toimintakykyä, mutta en voi tehdä työtäni asiakaspalvelussa. NYt sitten mainitsin huvipuistoreissusta äidilleni ja hän on aivan hiilenä että kuinka kehtaan lähteä saikulla ihmisten ilmoille????

siis onko kaikki kanssaihmiset ja työkaverit sitä mieltä että tämä on saikun väärinkäyttöä???

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemasta töihin ellei ole lääkärinlupa. aivan sama mitä talouselämäkokoomuslaiset siellä hehkuttaa.

Vierailija
22/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se estää työnteonkin. Jos jaksat kävellä helteisen päivän Lintsillä, niin jaksat olla töissäkin. Yskiminen on huono tekosyy. Pitkillä sairauslomilla ja eri syistä esim. masennus, selkäkipu jne. liikkuminen ja ihmisten ilmoilla olo on ok ja hyväksi toipumiselle, mutta ei keuhkoputkentulehduksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan töihin saa mennä ja työnantaja saa pyytää keskeyttämään sairausloman. Tuo artikkeli nyt vain sattuu olemaan Talouselämä-lehdessä, koska kyseinen lehti on tuon alueen erikoislehti. Siitä en edes tiedä, onko lehti millään tavalla puoluesidonnainen eikä sillä mitään merkitystä olekaan.

tulemasta töihin ellei ole lääkärinlupa. aivan sama mitä talouselämäkokoomuslaiset siellä hehkuttaa.

Vierailija
24/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos dg olisi masennus tms.

Vierailija
25/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiesimies sitä tietoa saa itselleen? esim. meillä sairauslomalaput lähetetään palkanlaskentaan pääkonttoriin ja siellä tieto pysyy.

Vierailija
26/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa sitten kesken sairasloman töihin. Vuoropomo kävi käskyttämässä kiireesti koti ja seuraavana päivänä oli henkilöstöpäällikön allekirjoittama lappu muistutuksena kaikilla ilmoitustaululla: sairaslomalla ei töihin.

Sairaslomalla voi mennä hyvin esimerkiksi Linnanmäelle mutta siitä ei välttämättä kannata jäädä kiinni... Eli siihen kotikaupungin huvittelupaikkaan en välttämättä perheeni kanssa menisi jos olisin sairaslomalla.

Vierailija
27/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä baanalla. ja miksi kukaan muu samassa firmassa työskentelevä kiinnittäisi huomiota sinuun koska nythän on KESÄLOMA-AIKA :D

Vierailija
28/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikulla kun muuten multa olis menny koko kurssi ohi. Ihan uus ja jokapäiväiseen työhön tuleva erityisohjelma. Sain valtavat haukut että olin saikulla töissä. Pomo ilmoitti ettei ollut sopivaa. Seuraava päivä ei enää olisi ollut saikkua, aattelin kaikkien etua ja sain haukut.

Vierailija
29/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se estää työnteonkin. Jos jaksat kävellä helteisen päivän Lintsillä, niin jaksat olla töissäkin. Yskiminen on huono tekosyy. Pitkillä sairauslomilla ja eri syistä esim. masennus, selkäkipu jne. liikkuminen ja ihmisten ilmoilla olo on ok ja hyväksi toipumiselle, mutta ei keuhkoputkentulehduksessa.

Eiköhän se saikku ole lepäämistä ja sitä kautta toipumista varten tarkoitettu..?

Vierailija
30/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtiolla ei tulla töihin kesken sairausloman ellei lääkäriltä ole lupa tähän.

kesken jos pystyy töihin menemään. Kaikki vakuutukset on voimassa, ei ole mitään estettä.

Vierailija
31/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä itse tiedät oman työkykysi, ei lääkäri. Lääkäri antaa vain arvionsa työkyvyttömyydestä, ei se mikään käsky ja määräys ole. Vakuutukset on voimassa ihan normaalisti, eikä työnantajalla ole mitään syytä kieltää tyntekijää tulemasta töihin.

Vierailija
32/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin saikulla keuhkoputkentulehduksen vuoksi, en todellakaan lähtisi huvipuistoon edes sen "työpäivän" jälkeen.

Sairausloma on ko. tulehdustaudin seurauksena kirjoitettu sitä varten, että lepäät ja hoidat itsesi kuntoon ja vältyt jälkitaudeilta. Ei se tarkoita sitä, että sen "työpäivän" ajan levätään ja sitten lähdetään huvipuistoon pyörimään.

Hitto mitä jengiä...

Vierailija
33/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä alkaa jaloitella hiljalleen kotona. Käyt vaikka pienellä rauhallisella kävelyllä, jotta elimistö alkaa pikkuhiljaa tottua taas normaaliin elämään. Mutta en lähtisi vielä koko päiväksi huvipuistoon. Kotona saat kuitenkin vielä levähtää. Olet vielä toipilas ja sun tulisi ajatella toipumistasi. Ei saikkua huvikseen anneta.

Vierailija
34/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä en siis ole menossa kesken saikun töihin koska vielä en ole terve. mutta yskiminen ei estä kävelyä ja hengailua, mutta asiakaspalvelun puhelimissa se estää. ja muutenkin, kuka pöljä menisi kesken saikun töihin? siis jos on määrätty joku 1-5 päivää?? oikeesti? tietty jos 2 kuukauden masisloma niin siinä ehkä mut hei haloo moralisoijat :D!!

Vierailija
35/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa luottavainen ihmisen arviointikykyyn. Kyllä työnantajana luottaisin enemmän lääkärinarvioon kuin toipilaan itsensä. työhullu tulee töihin vaikka pää kainalossa ---josta seuraa isommat ongelmat kuin vielä muutama päivä toipua kotona. Hienot teoriat on teorioita, mutta käytäntö opettaa. Sairauslomalla ei tulla töihin, se on kaikkien etu pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
36/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sairausloma ole vankiloma kotona. Jos kunto kestää niin miksikäs ei.

Jos olis tarttuva tauti niin tuskin kukaan lähtisi yleiselle paikalle tartuttamaan.

Vierailija
37/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sairausloma ole vankiloma kotona. Jos kunto kestää niin miksikäs ei. Jos olis tarttuva tauti niin tuskin kukaan lähtisi yleiselle paikalle tartuttamaan.

Koska minä olen sitä mieltä, että sairasloma ei ole vankiloma, niin saa lähteä huvipuistoon.

Toisaalta minun mielestäni tarttuvaa tautia sairastavat varmasti ymmärtävät pysyä kotona, koska minun mielestäni niin kuuluu tehdä.

Vierailija
38/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa luottavainen ihmisen arviointikykyyn. Kyllä työnantajana luottaisin enemmän lääkärinarvioon kuin toipilaan itsensä.

tilanteesta.

Ja kyllä se on kaikkien etu pidemmällä tähtäimellä, jota kuulutut, että töihin mennään heti kun ollaan työkykyisiä, eikä vasta sitten kun sairasloma loppuu.

Ja esimerkiksi AP:n tapauksessa jossa ei voi tehdä asiakaspalvelutyötä ymmärrettävistä syistä - monesti työpaikoilla on muutakin tekemistä, rästissä olevia paperiduuneja ja sen sellaisia, joita voisi ihan hyvin tehdä sen sijaan että potee turhaan kotona ja kärsii siitä moraalista krapulaa.

Mutta se saikkulappu kannattaa silti hakea, sillä se on syy kieltäytyä perusduunista ja antaa paremmin joustoa tehdä vaikka lyhyempää päivää, jos käy kunnon päälle.

Vierailija
39/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tosin tuosta päätyisi työterveyslääkärin vastaanotolle keskustelemaan työn kuormittavuudesta ja siitä, onko nyt aika siirtyä muihin töihin.

Vierailija
40/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Helsingin opettajat saa lapsineen mennä Lintsille yhtenä iltana niin jos olisin saikulla niin kyllä menisin tuttuja moikkaamaan, jos en olisi ihan kuumeessa. Riippuu saikun syystä.