Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako saikulla mennä huvipuistoon???

Vierailija
26.07.2011 |

Minua ärsyttää. olen sairauslomalla vielä 2 päivää keuhkoputkentulehduksen vuoksi. huomenna on luvattu mennä huvipuistoon. siis normaalisti töiden jälkeen mutta nythän voimme mennä jo aamusta koska olen saikulla (olen siis lähinnä kuskina, laitteisiin minua ei saa). saikulla siis kamalasta yskästä, joka ei kyllä muuten haittaa toimintakykyä, mutta en voi tehdä työtäni asiakaspalvelussa. NYt sitten mainitsin huvipuistoreissusta äidilleni ja hän on aivan hiilenä että kuinka kehtaan lähteä saikulla ihmisten ilmoille????

siis onko kaikki kanssaihmiset ja työkaverit sitä mieltä että tämä on saikun väärinkäyttöä???

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei IKINÄ tulisi mieleen mennä lintsille jos olisin saikulla. Eikä kyllä mihinkään muuallekkaan (apteekkia ja kauppaa lukuunottamatta).

Olen kuullut että "perustöissä" ollaan saikulla joka nuhasta ja tämä keskustelu kyllä todistaa nämä puheet todeksi. Ja joo, nyt on kyse keuhkoputkentulehduksesta mutta moraalista tämä kertoo paljon...

Vierailija
42/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut nuhassa töissä ja yskässäkin, mutta työkaverit ovat olleet sitä mieltä että äkkiä kotiin sairastamaan, tottahan on että saatat tartuttaa muita.

En kyllä myöskään ole useasti mukana, mutta ap:n tapauksessa jos kunto kestää niin menisin lintsille.

Jos ajatellaan, että saikulla voi mennä töihin, mitähän minäkin tekisin... olen nimittäin aspassa töissä ja vastailen puhelimeen... muutapa juuri ei ole kun olen ainut työntekijä. Kumpaa niitä tekisin vaikka kauheassa yskässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka hermona mun äiti oli joskus kun oli pakko käydä kaupassa kun hän oli saikulla. Makasi auton takapenkillä, ettei kukaan tuttu näe häntä ja kauppaan mentiin isoon naapurikuntaan 50km päähän, vaikka lähin kauppa olisi ollut 3km päässä.

Isä ei siis osannut yksin käydä kaupassa (ei siis oikeastikaan osannut, toi aina jotain ihan hölmöä).

Mä itse kyllä kehtaan liikkua saikullakin. Jos tulee työkaveri vastaan, niin kerron kyllä että saikulla olen yhä ja vointi on nyt tämä. Ei sitä tarvi peitellä. Sitä paitsi jos lääkäri on kirjoittanut saikkua 7vrk ja olet täysin terve vaikka 5vrk päästä, et silti voi mennä töihin kesken siakun. Jos sinulle tapahtuisi töissäollessasi ihan pienikin tapaturma, niin vakuutus ei sitä kattaisi. Tämän vuoksi työnantajat ovat usein tarkkoja siitä että sairaslomalla ei tulla töihin.

Minua ärsyttää. olen sairauslomalla vielä 2 päivää keuhkoputkentulehduksen vuoksi. huomenna on luvattu mennä huvipuistoon. siis normaalisti töiden jälkeen mutta nythän voimme mennä jo aamusta koska olen saikulla (olen siis lähinnä kuskina, laitteisiin minua ei saa). saikulla siis kamalasta yskästä, joka ei kyllä muuten haittaa toimintakykyä, mutta en voi tehdä työtäni asiakaspalvelussa. NYt sitten mainitsin huvipuistoreissusta äidilleni ja hän on aivan hiilenä että kuinka kehtaan lähteä saikulla ihmisten ilmoille????

siis onko kaikki kanssaihmiset ja työkaverit sitä mieltä että tämä on saikun väärinkäyttöä???

Vierailija
44/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsekkäitä sikoja :-( Katsokaa omaa napaanne pidemmälle.

olen ollut nuhassa töissä ja yskässäkin, mutta työkaverit ovat olleet sitä mieltä että äkkiä kotiin sairastamaan, tottahan on että saatat tartuttaa muita.

En kyllä myöskään ole useasti mukana, mutta ap:n tapauksessa jos kunto kestää niin menisin lintsille.

Jos ajatellaan, että saikulla voi mennä töihin, mitähän minäkin tekisin... olen nimittäin aspassa töissä ja vastailen puhelimeen... muutapa juuri ei ole kun olen ainut työntekijä. Kumpaa niitä tekisin vaikka kauheassa yskässä...

Vierailija
45/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä tämä virheellinen käsitys on tullut, osa lääkäreistäkin luulee näin. Asiasta oli juttua lääkärilehdessä. Ei siis tule ongelmia vakuutusten tms kans

Vierailija
46/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi sitä saikun tarvetta olla pöhkömmissäkin syissä, itseltäni kiellettiin töihinmeno pahan ihottuman takia. (ravintola-alalla) Ja kyllä silloin esim olisin voinut mennä lintsille

Vierailija
47/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vastaajat ovat kotiäitejä. Et todellakaan voi mennä saikulla! työnantaja

Vierailija
48/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei IKINÄ tulisi mieleen mennä lintsille jos olisin saikulla. Eikä kyllä mihinkään muuallekkaan (apteekkia ja kauppaa lukuunottamatta). Olen kuullut että "perustöissä" ollaan saikulla joka nuhasta ja tämä keskustelu kyllä todistaa nämä puheet todeksi. Ja joo, nyt on kyse keuhkoputkentulehduksesta mutta moraalista tämä kertoo paljon...

Kyllä olisi munkin 1,5 vuoden saikku ollu aika mielenkiintoinen jos olisin mennyt vain kauppaan ja apteekkiin. Olisin sillä saikulla vieläkin. :D

Vierailija
49/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka menevät töihin vaikka pää kainalossa! On niin mukavaa tartuttaa kaikki työkaveritkin ja "kiillottaa" omaa kuvaansa työnantajalle! Sairasloma on sairasloma ja siihen piste. Kukin käyttää sen miten parhaaksi katsoo.

Vierailija
50/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim vammoissa on vaikea arvioida sairausloman pituutta. On järjetöntä pyytää ihmisiä lääkäriin viikon välein vain sairausloman pituuden arvioimiseksi. Jos vamma on parantunut, töihin voi mennä vaikka sairauslomaa on vielä jäljellä. Eli kyllä työntekijät voivat arvioida työkuntoaan myös itse. Pidemmissä sairauslomissa paluu työhön kesken siarauslomaa pitää sopia työnantajan kanssa. Jos olet saanut flunssaan kolme päivää sairauslomaa (joka on meölko vakio) ja haluatkin mennä töihin, ei sairauslomasta edes tarvitse kertoa työnantajalle.

Tekemiset sairauslomalla riippuvat paljon sairausloman syistä. Esim selkäkipuiselle suositellaan liikkumista, ei selkä kotona maaten parane. Masennuksen takia sairauslomalla olevalle suositellaan aktiivista liikkumista kodin ulkopuolella.

Ap:n kohdalla näen kyllä että jso jaksaa mennä huvipuistoon, jaksaa mennä myös töihin. Jos ei pysty puhumaan puhelimessa tms, voi tehdä sitten muita hommia.

"Korvaava työ

Muissa tapauksissa työn tekemisestä sairauslomasta ja työsopimuslain mukaisesta työkyvyttömyydestä huolimatta ei lainsäädännössä ole määräyksiä. Työn tekemiseen ei siten ole asetettu ehdottomia esteitä. Toisaalta, kun työhön velvoittavia säännöksiä ei ole, ei työntekijän yksipuolinen velvoittaminen työhön ole mahdollista. Lähtökohdaksi on siten asetettava, että työnteon tulee perustua osapuolien yhteiseen näkemykseen, kuten myös edellä käsitellyissä tapauksissa. Viimekädessä asia jää työsuhteen osapuolien välillä ratkaistavaksi."

"Tapaturmavakuutus

Lakisääteisen tapaturmavakuutuksen voimassaolo on sidottu työsuhteeseen ja palkan maksamiseen työnteon ajalta. Kun työntekijä työskentelee sairauslomansa aikana, on sopimuksen mukainen palkka aina maksettava. Tapaturmavakuutus on siten normaalisti voimassa."

Lainaukset täältä:

http://www.ebm-guidelines.com/dtk/shk/avaa?p_artikkeli=ttl00592

Vierailija
51/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäile kotona. Saat todella ikävän maineen jos hummailet huvipuistossa sairauslomalla.

Vierailija
52/52 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaikka mennä töihin ja järjestellä... vaikka taukotilan kaappeja? :D meillä ei ainakaan ole yhtään mitään muuta toimistossa kuin tietokone ja puhelin. ja siivoojat tekee omat hommansa ja me omamme.