saako saikulla mennä huvipuistoon???
Minua ärsyttää. olen sairauslomalla vielä 2 päivää keuhkoputkentulehduksen vuoksi. huomenna on luvattu mennä huvipuistoon. siis normaalisti töiden jälkeen mutta nythän voimme mennä jo aamusta koska olen saikulla (olen siis lähinnä kuskina, laitteisiin minua ei saa). saikulla siis kamalasta yskästä, joka ei kyllä muuten haittaa toimintakykyä, mutta en voi tehdä työtäni asiakaspalvelussa. NYt sitten mainitsin huvipuistoreissusta äidilleni ja hän on aivan hiilenä että kuinka kehtaan lähteä saikulla ihmisten ilmoille????
siis onko kaikki kanssaihmiset ja työkaverit sitä mieltä että tämä on saikun väärinkäyttöä???
Kommentit (52)
ota kuvia ja laita facebookiin tai lähetä niitä työkavereille, ne ilahtuu sun puolesta :)
eli i mm het
mo stä vo menä saiaslomallakin, joos e ole tarttuaa tautia
Siitähän se riippuu, pystyykö tekemään sitä tavallista työtään vai ei.
Minäkin ihmettelin viimeksi sairaalassa sitä, mitä varten pitää vielä olla ammatti papereissa, ja mullakin se oli jo entinen.
Vastaus oli,että ammattia tarvitaan työkyvyn, eli käänteisesti sairausloman määrittelyyn.
Ei mikään estä menemästä huvipuistoon tai mihin tahansa, kunhan se ei suorastaan sairautta pahenna tai estä paranemista.
mutta muista että osa on niin tiukkapipoista sakkia sitten, että kannattaa varautua että saat valituksia.
itse sain kamalat valitukset opelta kun menin saisulla lääkärin jälkeen apteekkiin, minut oli nähty kaupungilla.olen niin kamala ihminen että haen lääkkeetkin apteekista :D
Mutta tosiaan jos joku nipotyökaveri näkee sinut, voi tulla sanomista. Mutta mikään ei kiellä saikulla ulkosalla oloa, koska saikun tarve riippuu vain siitä, oletko työkykyinen vai et. Tietysti saikulla olon pitää tähdätä nopeaan paranemiseen, mutta huvipuistossa hiljakseen helteellä hengailu ei varmaankaan yskääsi pitkitä.
..vastaajat ovat kotiäitejä.
Et todellakaan voi mennä saikulla!
työnantaja
voit mennä, no sinulla on saikkulappu jos tauti ei ole tarttuva. et kuitenkaan voisi mennä töihinkään jos saikkulappu olemassa. kuka estää saikulla liikkumisen pitäähän ruoka kaupassakin käydä. Maalaisjärkeä käyttäen!
No itse mieluummin huilaisin ja lepäilisin jos mulla olisi joku tulehdus, tuskin tekee hyvää olla liikkeellä monta tuntia.
jaksaa mennä huvipuistoon jaksaa mennä myös töihin.
Ja kyllä, töihin saa mennä kesken sairausloman ilman, että tulee mitään vakuutusongelmia tms. Urbaanilegendoihin nojaten ihmiset vaan lusmuaa ja maksattaa lusmuamisensa muilla.
Jos ap olisi minun työntekijäni ja toimisi noin, niin aivan taatusti tulisi satikutia ja vaikeuttaisi omaa uraansa meidän firmassa merkittävästi.
odottaisin kyllä, että keuhkoputkentulehdusta hoidettaisiin kotona.
Tarkennetaan vielä, että ei tarvitse saivarrella:
Kaupassa voi käydä ruokaostoksilla jne.
Toisaalta esimerkiksi jännetuppitulehduksesta toipuva kassa tai masentunut voi aivan hyvin mennä sairaslomalla huvipuistoonkin.
Työnanatajan kannalta katsottuna kysymys on siitä, haittaako joku toiminta sairaudesta toipumista. Keuhkoputkentulehdus ja Lintsi ei vaan mielestäni sovi yhteen.
sairausloman ELLEI ole lääkärintodistusta että on jo työkykyinen.
ja pitäisikin jos on jo työkykyinen. Saikun pituus kun on lähinnä arvaus kun työkyvyn määrittäminen on usein aika hankalaa päivän tarkkuudella...
T. lääkäri ja ex-työnantaja
valtiolla ei tulla töihin kesken sairausloman ellei lääkäriltä ole lupa tähän.
Itsekin valtiolla töissä enkä muista moista sääntöä..
varmaankin sitten työpaikkakohtaista. meillä valtiolla ei tulla töihin kesken sairausloman ellei lääkäriltä ole lupa tähän.
Jos yskiminen mielestäsi estää asiakaspalvelutyön tekemistä, niin miten kehtaat mennä sinne Lintsille ilahduttamaan muita yskimiselläsi.
Toisekseen, eiköhän se Lintsi-reissu rasita siinä missä työntekokin eli jos mielestäsi olet niin hyvässä kunnossa että voit mennä Lintsille, niin menepä sitten kuitenkin sinne töihin.
Jos taas et mielestäsi vielä ole työkunnossa, toivu rauhassa kotona äläkä lähde hidastamaan toipumista huvipuistoon tai mihinkään muuhunkaan ei-pakolliseen (vrt. apteekki- tai ruokakauppareissu).
jos on s-lomalla.
T. Ope Etelä-Karjalasta
saanko käydä vilasee alennukset sillä APTEEKKIreissulla?
Sairauslomalla SAA mennä töihin!
http://www.talouselama.fi/tyoelama/sairauslomalla+saa+menna+toihin/a213…
ja etenkin masennuksesta pitkillä saikuilla olevien pitää mennä harrastuksiin ja keksiä kivaa tekemistä, että masennus helpottaa. Toki epäillään heti että masis on iskenyt jos hummailet pitkin, mutta mitä väliä sen on. Niinhän kaikki muutkin tekevät.