Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen alue on Herttoniemenranta? ev

Vierailija
26.07.2011 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinkiä eli perseestä.

Vierailija
2/5 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot on uusia että sen puolesta varmasti paljon kivoja kämppiä. Mielestäni kuitenkin ympäristö on aika kolkko, vain rannassa on kaistale puistoa ja uimaranta ym, muuten tosi harmaata asfalttiviidakkoa. Ja meren läheisyyshän nostaa hintoja aika reippaasti. Tosi hyvät kulkuyhteydet on, ja uskoisin olevan aika rauhallista aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhallista ja siistiä, talot on enimmäkseen hyvin rakennettu. En itse tykkää siitä kaupunkirakentamisen tyylistä jota siellä harrastettiin: katujen varsilla on tylyjä seiniä ja autoja, elämä ja pihat ovat suurten korttelinkokoisten talokokonaisuuksien sisällä, ns. korttelipihoja. Mutta monet varsinkin lapsiperheet tykkäävät kun ei pihojen poikki mene autoja ollenkaan.

Uimaranta ja kivat kävelyreitit meren rannoilla.

Liityntäliikenne metrolle bussilla on tosi nopea, jos asuu lähellä metroasemaa voi kävelläkin.

Vierailija
4/5 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kalliita kerros- ja rivitaloja (omistus)

- aso ja vvo -taloja, joissa asukkaat hyvinkin yhteisöllisiä ja pitävät alueestaan huolta

- kauungin taloja, joissa asuu syrjäytyneitä suomalaisia ja maahanmuuttajia, joista moni tekee kovastikin töitä tai ainakin haluavat, että lapsensa käyvät koulunsa kunnolla.

- Monenlaisia päiväkoteja, siis myös Montessori ja englanninkielinen

- hyvä ala-koulu, jossa aktiivinen ja mukava opettajakunta. Puuttuvat kiusaamisiin, ovat jämäköitä.

- paljon isoja hyviä ruokakauppoja

- lääkäreitä

- kuntosaleja

- Etola

- metro!

- meri ja uimaranta!

-aktiivinen leikkipuisto

Vierailija
5/5 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää vaikutelman melusta ja saasteista. Paljon isoja marketteja. Tiiviisti rakennettu, vähän liiankin mun mielestä. Merenranta on plussaa, Herttoniemen kartano ja puisto samoin. Hyvät yhteydet, ei tarvitse autoa. Mielikuva, että asukkaat on kaikki suunnilleen saman ikäisiä ja samassa elämäntilanteessa - joku voi pitää sitä plussana, minä en.

Mä olen "vanhasta" Hertsikasta kotoisin, joten mulle Herttoniemenranta on aina vaan Öljysatama ja suhtaudun siihen vähän ennakkoluuloisesti. Monet kuulemma viihtyy siellä, mm. Paavo Arhinmäki :D