Herpes?!
Hei vain.. minulla oli parisen kuukautta sitten genitaaliherpes aktiivisena ensimmäsitä kertaa elämässäni ja tuskat olivat sitten sietämättömät. Mutta niin nyt pelkään että se uusiutuu taas koska alapäässäni on pikkiriikkinen näppylä joka on hieman arka. Huomasin tänään suihkussa käydessä.
Onko herpekseni aktivoitumassa?
Tuntuu että minulla on jotenki kuivat limakalvot ja alapääni on tässä parin päivän aikana kutissut.. Luin jostain että herpes voi aktivoitua hankaavassa yhdynnässä tai sellasessa että alapää ärsyyntyy. Koska minusta tuntuu että alapääni on ärsyyntynyt seksiä harrastaessa, kuivien limakalvojen täden, ja nyt herpes tulossa sitten vai?
Lisäksi kysyisin huuliherpeksestä! Minun huultani on nyt noin 2 kk kutittanut samasta kohtaa aina välillä, kohta tuntuu jotenkin rohtuneelta. Äitini sanoi että huuliherpes mutta minkään näköistä rakkulaa ei ole kyllä näkynyt kertaakaan, silti huuli aina välillä kutisee ja tuntuu hieman rohtuneelta siitä tietystä kohdasta.
Kommentit (10)
Huomaat sen siitäkin, että näppylä ei parane päiväkausiin ja saattaa kirvellä pissatessa. AAvistat herpeksen aktivoitumisen myös ristiselkäkivusta tai toispuoleisesta nivuskivusta/kivusta esim. häpyhuulissa ennen kuin mitään tapahtuukaan. Usein kuukautiset aktivoivat puhkeamisen.
Pyydä lääkäriltä tabletteihin resepti, jotta voit aloittaa niiden käytön heti kun tunnet vähäisintäkin oiretta. Etkä tietenkään tartuta tautiasi uusiin kumppaneihin, eli älä ole yhdynnässä näppylävaiheessa ja ilman kortsua oikein muutenkaan.
Ollut n. 8 vuotta. Uusii ehkä kerran vuodessa tai harvemmin. Eikä sitä juurikaan edes huomaa enää. On vähemmän kivulias mitä enemmän aikaa kuluu. Ja uusiutuu aina harvemmin. Mulla ei ole koskaan ollut estolääkitystä, mutta jos uusii usein, se kannattaa hakea. Mun normaaliarkea herpes ei haittaa.
Herpeshän ei parane koskaan on sitten mimmoset estolääkkeet hyvänsä, joten ei se välttämätön ole muutakuin siinä tapauksessa, että elämä sen kanssa on hankalaa.
minä huomasin sen uusivan. Tai siis ei oo uusinut tarttumisen jälkeen kuin kerran. Rakkuloita tuli uusimiskerralla 2 kpl, eikä kipu ollut mitään verrattuna siihen ekaan krt. Väsymystä ja sen tuntuista kuin olisi tulossa kipeäksi, oli myös molemmilla kertaa.
Koska itselläni on ollut herpes yhden ainoan kerran. Yli 10 vuotta sitten, eikä ole tullut sen jälkeen. Vähän ensimmäisen kerran jälkeen pelkäsin ja stressasin, että se uusiutuu juuri 2vko:n ulkomaanmatkalla, mutta se tulikin sitten huuleen kesken reissun.
Niin osaako joku sanoa tosta mun kutiavasta huulesta että onko se huuliherpes vai voiko olla jotain muuta? Tuskin ainakaan minulla muuten vain rohtuneet huulet ovat koska rasvaan niitä päivittäin rasvalla ja rohtunut kohta on vain yhessä pienessä tietyssä kohtaa..?
Sillon kun herpes tulee, niin just kutiaa, mutta siitä kutiamisesta vajaassa vuorokaudessa ilmaantuu jo selvä näppy. Ja siitä sitten ihan rakkula. Menee ohi aina n.parissa viikossa. En kyllä uskois että sulla ois mitään huuliherpestä. Ettei ois mitään ihottumaa? Rasvaatko ihan perusvoiteella sitä? Kannattaiskohan kokeilla kortisonia?
Jeees, no mullaki ei koskaan mtn rakkulaa ole näkynyt kyllä..Rasvaan jollain naamarasvalla myös huulet aina jolai kosteusvoiteella..
Muistin juuri että ensimmäsitä kertaa minua rupesi kutisemaan kun kissamme puski minua naamaa päin ja hänen suunsa osui suuhuni.. ja kissan kuolal voi olla lalerginen? En vain kyllä ymmärrä jos tämä siitä johtuu että miksi huulessani oleva kohta ei ole parantunut..
herpekseen. Joitain vuosia se oireilee, sitten ei yleensä enää.