Miksi tuo Shiloh on "poikatyttö"?
Angelinan ja Bradin 5v tytärtä Shilohia kuvataan jatkuvasti sanalla poikatyttö ja aivan pojalta hän näyttääkin. Mietin, onko tämä tytön oma toive vai vanhempien halua kasvattaa tästä ns. ronskimpi nainen? Sillä vaan mietin, kun Shilohia on puettu noin jo aivan vauvasta asti, toisin näkyy olevan kahden muun tytön kohdalla. Aivan sama tietysti jos lapsi itse näin haluaa, mutta tosiaan jo vauvasta asti.. Mikähän idea jutussa on.
http://static.iltalehti.fi/perhe/joliepesue62507HL_pr.jpg
Kommentit (58)
Itse olin lapsena poikatyttö, halusin lyhyet hiukset välttämättä ja olla muutenkin poika, pitää lippiksiä ym. Nyt olen naisellinen nainen, en lainkaan rekkalesbo.
Hienot vanhemmat, kun antavat lapsen olla sellainen kuin haluaa. Julkkikset joutuvat aina kestämään kaikenlaisten idioottien spekulointia milloin mistäkin, onneksi en ole julkkis, olisi kauheaa lukea netistä mukatietävien ääliöiden totuuksia elämästäsi.
kävellä korkokengillä ja pistää päällensä mitä haluaa, koska Suri nyt halusi niin! :D Sori mutta mä en usko että Shiloh on kykenevä päättämään koko vaatekaappinsa sisällöstä ominpäin. Ja tuo hiustenleikkaus juttu meni ihan varmasti niin että Angelina on idean keksinyt.
Enemmänkin luulen että se vanhempi siinä ahdistuu ja lapsi heijastaa.
En ymmärrä. Kerroin tuossa aiemmin, miten mua hävetti lapsena, kun jouduin pari kertaa pukeutua mekkoon, se tuntui siltä, niin kuin olisin ollut alasti väkijoukossa. Miten vanhempani heijastivat sen tunteen minuun?
Se on aikuisen tehtävä. Ihan liikaa vastuuta jos lapsi itse huolehtii vaatteistaan, kampauksistaan ja syömisistään!
Aikuinen voi tarjota vaihtoehtoja mutta ei antaa koko päätäntävaltaa pienelle.
Vertatteet siis vaatteita ja syömistä keskenään?! Jotain rajaa! Kyllä minunkin tyttöni on varmaan jo 2v lähtien valinnut vaatteensa päälle ja pyytänyt, miten laitan hänen hiuksensa. Katson vain,että vaatteet sopivat säähän. Ruoan teen minä, joten sitä myös syödään. Tosin, en tee sellaisia ruokia, joista tiedän, että ei mene kakistelematta alas.
Huolehtiminen ja valinnan vapaus on hieman eri asia...
se mekon laittaminen oli ihan kamalaa ja muistan elävästi sen ahdistuksen. Onneksi vanhempani ymmärsivät asian. 0
En ymmärrä. Kerroin tuossa aiemmin, miten mua hävetti lapsena, kun jouduin pari kertaa pukeutua mekkoon, se tuntui siltä, niin kuin olisin ollut alasti väkijoukossa. Miten vanhempani heijastivat sen tunteen minuun?
ja sinä lapsena vaistoat sen että äitisi tuomitsee sinussa kehittyvän naisellisuuden. Pelkäät äitisi reaktiota ja pakenet poikatytöksi.
jotka vanhempien vastuulla. Jos 2v jo joutuu ottamaan noin paljon vastuuta niin ei hyvin mene.
Vaatteet ja syöminen, molemmat perusasioita jotka vanhempien vastuulla. Jos 2v jo joutuu ottamaan noin paljon vastuuta niin ei hyvin mene.
saa sitten itse pukea ja valita vaatteensa? Kuinka kauan pitää olla kieltämässä "ei sitä, ei noin, ei.. ei.."??? Kuten sanoin, että olen aina katsonut, mitä valikoi, ei talvella lähde hameella ulos jne.
En vieläkään tajua, miten tuo on liikaa vastuuta lapselle jos hän haluaa itse katsoa kaapista, mitä laittaa päällensä?? :D
On mahdollista että äitisi naiseus ei ole kunnolla kehittynyt ja sinä lapsena vaistoat sen että äitisi tuomitsee sinussa kehittyvän naisellisuuden. Pelkäät äitisi reaktiota ja pakenet poikatytöksi.
Eikö todennäköisempää ole se, että mulla on hieman keskivertoa maskuliinisempi identiteetti, joka varsinkin lapsena tarkoitti sitä, että mekkoihin pukeutuminen tuntui väärältä. Varmaan vähän samalta, jos pojan olisi pitänyt pukeutua mekkoon.
Joskus kun lukee ihmisten jyrkkiä mielipiteitä vaikka nyt lasten pukeutumisesta, tulee mieleen, että moni aikuinen väistää täysin sen, että lapsikin on oma persoonansa, jota ei voi täysin alistaa vanhemman tahtoon. Lapsella voi olla mielipide, lapsi voi tuntea ahdistusta semmoisesta asiasta, joka ei käy aikuisen järkeen. Tosin mä luulen, että näillä mammoilla, joiden mielestä lapsen mielipiteellä ei ole mitään merkitystä vaatteiden valinnassa, on semmoisia lapsia, joille on aivan yksi lysti, mitä päälle puetaan.
muistan kun olin tuon ikäinen, muutama lempivaate oli aina oltava, liila ponipaita mm. siis omaa tahtoa on hyvä ilmaista, lapsella aina mielipiteitä ja ne muuttuvat. juuri vaatteet ja lempivärit ja joku minätietoisuus pikkuisen tulee esille.miksi aina olisi oltava mekko? tytöt aina kiukuttelevat jossain vaiheessa vaatteilla kuitenkin. siististi shiloh on puettu, karseata olisi pukea tyttö väkisin röyhelömekkoihin tms. ja kenellä 5v. on pitkä tukka? siis oikein pitkä? helpompi ja huolettomampi on lyhyt tukka ja vaatteet, joissa lapsi viihtyy. oma äitini itki, kun en halunnut pukea mekkoa ym. se oli kamalaa.ihan naisellinen nainen olen nyt kuitenkin
ihan taatusti jotkut tytöt yksinkertaisesti ahdistuvat, jos heitä puetaan tyttömäisiksi, vaikka itse eivät sellaisesta tyylistä pidä ollenkaan. Eihän lapset mitään aivottomia nukkeja ole. Aika montaa naista vituttaisi jos olisi pakko näyttää pojalta ja pitäisi olla lyhyet hiukset, pukeutua aina farkkuihin jne, vaikka kyse on vain pukeutumisesta ja hiuksista. Kyllä ulkonäöllä vain on iso merkitys ihmisen identiteetille ja kyllä pienilläkin lapsilla on oma identiteetti ja persoona. Paljon vahingollisempaa olisi, jos tämäkin lapsi pakotettaisiin mekkoihin ja rusetteihin, hän ei kokisi olevansa yhtään oma itsensä.
mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, ettei ole mitenkään vahingollista antaa lapsen valita itselleen mieluisat vaatteet. Mitään vastuuta ei tähän valintaan sisälly, vaan aikuiset valvovat, että vaatteet ovat säänmukaiset yms. mutta lapsi saa vaikuttaa siihen, millaisia ne vaatteet ovat.
ja sinä lapsena vaistoat sen että äitisi tuomitsee sinussa kehittyvän naisellisuuden. Pelkäät äitisi reaktiota ja pakenet poikatytöksi.
käsityksesi tästä "naiseudesta" on jostain käsittämättömästä hömppäkirjallisuudesta. Naisia ja miehiä on moneen lähtöön, ei ole mitään yhtä tapaa olla nainen tai mies.
joka on sukupuoleton. On naisia, joilla on naiselliset tavat, tunteet ja ulkonäkö ja miehiä joilla omat erilaiset tapansa.
Yhdessä nainen ja mies muodostavat kokonaisuuden. Kaksi vastakappaletta. Mitä järkeä siinä on että on kaksi samanlaista, eivät he sulaudu yhteen.
Naisen pehmeys, miehen kovuus, naisen empatia, miehen järkevyys, jne. jne.
Pukeutumalla nainen viestittää miessukupuolelleen että on hyvä vaimo, rakastaja ja äiti. Naisellisesta naisesta kiinnostuu miehekäs mies. Näin syntyy tasapainoinen suhde.
näyttäen normaalilta ihmiseltä, eikä pynttäydy suuren diivan lailla upeisiin vaatteisiin ja kiloon meikkiä.
Lasten kanssa shoppailemassa:
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2018992/Angelina-Jolie-buy…
No alas painua takas sinne keittiöön sitten! Naisen empatia ja miehen järkevyys...anna mun kaikki kestää :D
joka on sukupuoleton. On naisia, joilla on naiselliset tavat, tunteet ja ulkonäkö ja miehiä joilla omat erilaiset tapansa.
Yhdessä nainen ja mies muodostavat kokonaisuuden. Kaksi vastakappaletta. Mitä järkeä siinä on että on kaksi samanlaista, eivät he sulaudu yhteen.
Naisen pehmeys, miehen kovuus, naisen empatia, miehen järkevyys, jne. jne.
Pukeutumalla nainen viestittää miessukupuolelleen että on hyvä vaimo, rakastaja ja äiti. Naisellisesta naisesta kiinnostuu miehekäs mies. Näin syntyy tasapainoinen suhde.
No alas painua takas sinne keittiöön sitten!
Juu olenkin menossa tekemään iltapalaa kun on vielä vähän nälkä! :) Sitten pesen meikit pois, hoidan kauneuttani puhd. maidolla, kasvovedellä ja voiteella. Petunioista nypin kuihtuneet kukat pois. Haaveilen uusista kengistä ja vaatteista. Tällaista kaikkea pientä naisellista juttua :)
näyttäen normaalilta ihmiseltä, eikä pynttäydy suuren diivan lailla upeisiin vaatteisiin ja kiloon meikkiä.
Lasten kanssa shoppailemassa:
<a href="http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2018992/Angelina-Jolie-buy…" alt="http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2018992/Angelina-Jolie-buy…">http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2018992/Angelina-Jolie-buy…;
Miten he esiintyvät kameroiden edessä unelmaperheenä ja muka-niin-normaaleina :D
Totuus on että Angelina on psykoottinen. Kuka muistaa että A viilteli itseään, kanniskeli miehensä verta kaulakorussaan, suuteli kielareita veljensä kanssa vielä jokin aika sitten?
ja lapsi heijastaa.