Palkkatasosta: kertokaas nyt mitä ne on ne
"mitkä tahansa" alat, joilla tienaa "helposti" vähintään sen 50 000 euroa vuodessa?
Laittakaa esimerkkejä. Alkoi kiinnostaa kun tuota niin usein täällä hoetaan että melkein mistä tahansa työstä saa 4000 euroa kk vähintään.
Kommentit (18)
tarkkaa ammattiani koska meitä niin vähän Suomessa. Olen tehtaassa työssä, ansiot vuodessa n 55 000. Ihan duunariammatti ja vuorotyö nostaa palkkatasoa. Päivätyönä tulot olisivat alle tuon 50 000 euron.
työskentelen amiskoulutuksella
3-vuorotyö ja tässä hommassa olen ollut kohta 5 vuotta
vuositulot 55000 euroa, päivätyössä olisi 10 000 euroa vähemmän
mies taas viilaa moottoreita tehtaassa, ollut alalla 12 vuotta, hänellä päivätyö ja palkka keskimäärin 60 000 euroa vuodessa, urakkaa saa tehdä jaksottain jos haluaa niin paljon kuin sielu sietää ja sillon tietty tulot nousee
jolla tuntipalkka 42€. Kyllä siitä kivasti palkka kertyy vuosittain.
ja kuukaudessa saan käteen 3000 euron korvilla.
Idiootti helppoa duunia. Ei rasita henkisesti eikä fyysisesti. 7 töitä 7 vapaata systeemillä.
8-14 pv töissä ja sama vapaalla, tienaa vuodessa jotain 70000
jotta toimittaja saa noin paljon. Mulla esimies on ollut alalla yli 20 vuotta, on myös tulosyksikön johtaja, selkeästi noin 25-päisen yksikkömme hyvätuloisin, ja tienaa noin 45 000 euroa vuodessa.
Minä olen ihan rivitoimittaja ja palkka on bruttona noin 33600 euroa. Takana yli 10 vuoden työkokemus, enkä kuulu ihan alimpaan palkkaluokkaan.
kuten lehtori tai toimittaja mitään perinteisiä duunareita ole???
Enkä usko, että salamien järjestelystä leikkelepöytään saa ihan noin paljoa. Ettei se anoppi kuitenkin olisi laivan kapteeni? Vai olisko sittenkin kylmäkkönä Porvoossa? Tuo on meinaan jo ihan erikoislääkärin palkkatasoa...
jotta toimittaja saa noin paljon. Mulla esimies on ollut alalla yli 20 vuotta, on myös tulosyksikön johtaja, selkeästi noin 25-päisen yksikkömme hyvätuloisin, ja tienaa noin 45 000 euroa vuodessa.
Minä olen ihan rivitoimittaja ja palkka on bruttona noin 33600 euroa. Takana yli 10 vuoden työkokemus, enkä kuulu ihan alimpaan palkkaluokkaan.
Mun henkilökohtainen palkka on IIIa:ta mutta saan runsaasti henkilökohtaisia lisiä osaamisen mukaan. Missä olet töissä? Tällä alalla huonoiten maksavat paikallis- ja maakuntalehdet sekä paikallisradiot. Itse työskentelen erikoistoimituksessa (ajankohtais) suurehkossa mk-lehdessä enkä tiedä täältä ketään joka 10 v kokemuksella saisi noin huonoa palkkaa kuin sinä.
t. toimittaja ylempää
Ei eroteltu akateemisia, amiksia tai muita.
viidestä on yliopistotutkinto josko niinkään monella.
Enkä usko, että salamien järjestelystä leikkelepöytään saa ihan noin paljoa. Ettei se anoppi kuitenkin olisi laivan kapteeni? Vai olisko sittenkin kylmäkkönä Porvoossa? Tuo on meinaan jo ihan erikoislääkärin palkkatasoa...
tavallinen kylmäkkö on, jotain kokkaileekin puheista päätellen, mut sille maksetaan aika hyvin. Varustamo on norjalainen, eikä mikään Viikkari tai Silja. Olen itse ollut kesäduunissa laivasiivoojana ko. varustamon paatilla, joka seilasi Bergenin ja Liverpoolin väliä takavuosina ja siellä oli sikahyvä palkka. Tienasin
kuukaudessa saman kuin yliopiston opiskelukaverit kolmessa.
viidestä on yliopistotutkinto josko niinkään monella.
hetken niin tajuaa, että amisviiksethän siellä copy pastella hoitelee juttuja verkkosivustolle. On meinaan käännökset niin tökeröitä ja jutut muutenkin kielioppivirheitä täynnä.
pääse välillä kotiin. Siksi palkka on hyvä. Tai ei palkka vaan korvaus + palkka.
Siirryin keikkahoitajaksi nelisen vuotta sitten ja samalla lähes kaksinkertaistin tuloni. Teen töitä kun huvittaa ja lomailen kun huvittaa. Joskus huvittaa toinen enemmän, joskus toinen. Mutta yhtenäkään vuonna keikkalaiseksi siirtymisen jälkeen ansiotuloni eivät ole jääneet alle 47000 euron vuodessa.
Journalistiliiton tutkimuksen mukaan vain noin 10% toimittajista ansaitsee yli 4620 euroa kuussa, joten tämä hyvätuloinen toimittaja tässä ketjussa lienee taas yksi niistä Suomen hyvätuloisista, joka ei edes tajua olevansa etuoikeutettu. Se tietysti on hyvin yleinen piirre niissä ihmisissä jotka saavat enemmän palkkaa kuin keskiverto palkansaaja. Luulevat, että puoli Suomea nostaa jotain kolmen tonnin liksaa...
paskat saa. :D ja sit hoetaan et keskiverto palkka on suomessa 2500 e / kk.. ihmiset sit luulee et suurin osa saa sellaista palkkaa, mut toihan lasketaan keskiarvona, eli jos joku saa 1000 e / kk ja joku 10000 e / kk.. mä tiedän mun tuttava piiristä vain muutamia joiden palkka ees yltää yli 3000 e!