Kaipaan rohkaisevia sanoja... itkuinen vauva ja isommat lapset
3 viikkoinen vauva pahasti alkanut näyttää koliikin oireita. Tänään mennyt lähes koko päivä sohvalla vauvaa sylitellen ja imettäen.
Miten ihmeessä te muut joilla on vauvan lisäksi taapero olette onnistuneet imetyksessä? Vauva kun viihtyisi rinnalla vaikka kokoajan.
Vielä onnistuu kun isä on lomalla, mutta ei kyllä kohta enää :( Itse olen vielä niin herkkä, että joka kerran kun vauva saa itku kohtauksen myös minä itken.
Kommentit (7)
Mutta ei se lapsentahtinen imetys meinaa sitä, että pitää antaa koko ajan olla tissillä. Osa mahavaivoista johtuu siitä, että vauva tyydyttää imemisen tarvetta tissillä ja saa koko ajan maitoa ja mahaa sitten kivistää.
Tuttu kehiin ja syöttöjen väliin taukoa niin voi olla, että itkukin rauhoittuu.
kokeillut kantoliinaa? Sellainen rengasliina on hyvä noin pienen kanssa.
ja tuttiakin, jos se vauvalle kelpaa. Kolmeviikkoisilla on muistaakseni usein tiheän imun kausikin, joten imetyksen suhteenkin varmasti pian helpottaa!
Meillä lapsi huusi 2.5kk asti ja sitten loppui kuin seinään.
Meillä myös vauva oli kokoajan rinnalla ja puklaili paljon. Yritin pitää syöttövälit 2 h mutta kun ei siitäkään tuntunut tulevan mitään. Jokatapauksessa huudettiin. Meillä oltiin hiljaa vain kun sai olla tissillä tai imuroin.
Jälkimmäinen vauva oli onneksi rauhallisempi mutta silti oli haasteellista taaperon ja vauvan arjen yhdistäminen. Ei muutakuin tsemppiä sinulle. Itse odotin kauhulla sitä kun miehen piti lähteä takaisin töihin, mutta ihmeekseni se kuitenkin sujui aika hyvin.
Vinkki joka ei kyllä liity tuohon imettämiseen.
Meillä koliikki vauva nukkui ja rauhoittui tausta tohinaan joten liesituuletin ja sitteri oli ihan loistava yhdistelmä. Nukutin vauvaa varmaan 1/2v liesituulettimen vieressä sen tohottaessa ja kiikutin sitteriä.
Vyöhyketerapia auttoi meillä koliikkiin. Suosittelen lämpimästi, kolmen kerran jälkeen koliikki loppui kuin seinään.
Vyöhyketerapia auttoi meillä koliikkiin. Suosittelen lämpimästi, kolmen kerran jälkeen koliikki loppui kuin seinään.
ap
on normaalia tuossa vaiheessa sylitellä koko päivä. Älä ota mitaan paineita siitä että pitäisi imettää.