ARGGHHH ja PERKELE tota miestä!!!!
Saisitteko raivarin tässä tilanteessa:
Mies ottaa 2 viikoa lomaa tarkoituksena rakentaa loppuu puuvaja pihassa. Eikä tarvitse lapsillekaan (8- ja 10vuotiaat) etsiä mistään hoitopaikkaa.
Eka miehen lomapäivä tulee vastaan ja annan aamulla lapsille aamupalan, jotta mies saa nukkua pitkään. Tulen töistä klo18 ja lapset ovat saaneet vain lounaan eikä mitään muuta koko päivänä!!!!! Astianpesukone on lataamatta, pesemättä ja purkamatta -jäi aamulla melkein täytenä odottamaan miehen kahvikuppia ja aamupalalautasta- ; keittiön pöytä pyyhkimättä ja lapset nälkäisinä. ( en edes unelmoi että mies tajuaisi imuroida ja hoitaa pyykit, siihen olen jo oppinut ettei niitä hoida edes pakolla) MUTTA PERKELEEN IDIOOTTI EI SAA ANNETTUA LAPSILLE RUOKAA, ei välipalaa eikä olllut edes aloittanut päivällistä joka meillä yleensä on klo18!!! ( "kun ei mulla ollut vielä nälkä")
Tsiisus, mitä tuollaisen kanssa voi tehdä???
Kommentit (26)
paineita pyykeista tai tiskikoneesta, mutta arsyttais tulla toista kotiin jos iltaruoan tekoa ei olis edes aloitettu..
kun meillä ihan tavallinen rytmi on että syödään päivällinen klo 19.30-20. Mutta kannattais varmaan sille miehelle selvästi sanoa jos haluat jotain tehtävän.
vanhemmat ovat kasvattaneet lapsestaan "aikuisen lapsen" joka on kotitöistä vapaa?
Puolustellaan jopa sillä ettei kaikki ukot tee tuotakaan!
Miksi ihmeessä kaikkia kotitöitä ei opeteta molemmille sukupuolille niin että omien jälkien siivoaminen on itsestäänselvyys? Sitten voisi ihan tasa-arvoisesti sopia kumpi tekee mitäkin kotitöitä ja jättää ne inhoamansa toiselle.
Ihme sukupuoleen menevää puolustelua ja joku pistää 10veensä laittamaan ruokaakin! Haloo alaikäiset on kyllä aikuisen vastuulla ja miksei se isä tee niiden kanssa jotain? Ihme touhua tää av-akkojen japatus siitä että on ok vuosikymmenestä toiseen että akat hoitaa kodin ja työn tai siis, jos teillä kotona on niin ei se todellakaan tarkoita ettäkö toisilla voisi olla itsekunnioitusta sen verran ettei piiaksi omassa elämässään sukupuolensa taki rupea.
vaikka en olekaan sen enempää miehen kuin naisen ymmärtäjä, ei kysymys ole sukupuolesta, vaan siitä, kuka MÄÄRITTELEE oikein menevän päivän kulun??? Vanhemmat yhdessä, kumpikin, eikä niin, että toinen sanelee normiston ja jos ei sitä noudata, on idiootti.
En olisi puuttunut ollenkaan ellei lapset olisi olleet nälkäisiä tullessani eikä iltaruokaa ollut edes aloitettu. Päivän kuluun mulla ei ollut mitään muuta odotusta kuin se, että lapset saa lounasta ja iltaruokaa + mielellään välipalaa. Se, että aterian jälkeen korjataan jäljet ja laitetaan astianpesukone päälle, jos se on täynnä on minusta täysin normaalia elämää eikä mitään määräilyä. Ja valitettavasti normaalistikin minä teen kaiken perushomman; siihen ei vaikuta onko mies lomalla vai ei. Mies ei havahdu pyykkivuoriin, likaisiin astioihin eikä likaan, roskiin tai lainehtiviin tavaroihin ennenkuin olisin ehtinyt jo haudassa mädäntyä. Häntä ei kodinhoito kiinnosta pätkääkään. Ja vaikka tekee ihan hyvää jälkeä rempan ja rakentamisen saralla niin minusta on epäreilua että hän saa tehdä vain "kivoja" ja itseään kiinnostavia projekteja kun minä joudun aina keskeyttämään omani juuri sen ruoanlaiton takia.
Miksikö lapset eivät itse ottaneet välipalaa: hyvä kysymys mutta minusta sekin olisi ollut miehen valvottavissa/ ohjattavissa. ( siis että kehottaa välipalalle tai kysyy nälkää valittavilta lapsilta että oletteko ottaneet välipalaa) En voi rähjätä lapsille siitä, etteivät syöneet kun kotona oli kuitenkin aikuinenkin paikalla.
Kun lapset ovat jo noinkin isoja, voit ottaa jääkaapin ovesta sen lapsilukon pois ja päästää lapset itse hakemaan ruokaa.
Minusta on teeskentelyä väittää, että 8- ja 10-vuotias ovat nälissään siksi, kun kukaan ei ole VALMISTANUT heille ruokaa. Avuttomuuden huippuja siinä on kasvamassa, ja veikkaanko oikein, että molemmat ovat poikia, tai ainakin vanhempi.
Voisit kyllä riemastua miehelle nyt perusteellisesti ja kertoa, mitä kaikkea SINÄ teet kotona silloin, kun mies on töissä.
osaa ihan itse ottaa ruokaa, jos heille tulee nälkä.