Mitä mieltä nimestä Aatu? Onko liian
Kommentit (35)
nimi Aatu tuo ensimmäisen mieleen Adolf Hitlerin.
Aatu on kuitenkin ihan eri nimi kuin Adolf ja Adolf ei itse kutsunut itseään Aatuksi. Suomessakin hänen nimensä on Adolf Hitler, ei Aatu Hitler.
Aatuksi, etkö sitä tiennyt? Ihan yleisesti. Sellainen lempinimi vanhasta kunnon Adolfista.
mieleen hitler...sorry. Sinänsä kiva nimi, mielleyhtymä ei kiva. Ja lasta voidaan kiusata just siks. Älä anna.
Ja Suomessa häntä tasan sanottiin kyllä jo aikoinaan Aatuksi. Saati sitten myöhemmin.
Vaikka nyt muistankin, että Aatua on käytetty Hitlerin "lempinimenä", niin ei silti tullut mieleen.
Niin harvoin omaan päähäni edes koko Hitler putkahtaa (saatikka puheeseen), että en kyllä alkaisi ensimmäisenä aatusta sitä miettimään.
Kaunis nimi on muuten! Kummipoikani on Aatu ja hän on toooosi monta kertaa joutunut kuuntelemaan kiusaamista nimestään :( Lapset osaavat olla julmia...
Mutta kun se Suomessa on yleinen lempinimi Hitlerille niin se silloin on. Sille ei voi itse Hitlerkään mitään. Toki jokainen saa laittaa lapselleen just sen nimen minkä haluaa mutta myös minulla, niin kuin monella muullakin, siitä tulee Hitler mieleen.
jo toisesta maailmansodasta asti. Kyllä se (melkein) kaikille tuo Hitlerin mieleen.
että lempinimi ei ole sama asia kuin oikea nimi. Todistatte vain kuinka ennakkoluuloisia olette. Vähän sama juttu kuin jos olisi sitä mieltä että kun musta mies raiskaa niin kaikki mustat miehet raiskaavat.
Eihän täällä voi antaa lapselle nimeksi edes Jeesus tai Mooses kun ihmisille tulee vain Raamattu mieleen...
(elokuvassa Topi ja Tessu) Kaippa siihen nimeen tottuis jos tutulla lapsella olis.
onko lempinimi vai oikea nimi?
Ja Suomessa muuten on helvetin vähän Jeesuksia ja Mooseksia. Mikä kumma lienee syynä?
Mielleyhtymä suoraan Hitleriin, ei kovin positiivinen nimi.
juurikin Aadolf ja Hitler mieleen... :( En antais lapselle mistaan hinnasta.