Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä asioista voi päätellä että jollain on rahaa?

Vierailija
24.07.2011 |

eli millä perustein arvioit ihmisten varallisuuttaa? Kodin, auton, kellon, vaatteiden? Miltä näyttää mielestäsi varakas ihminen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun mielestä ei oikein mistään. Voihan ihminen asua arvoasunnossa, mutta se onkin vaikka perikunnan.

Vierailija
2/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä selkein olisi silti vaatteet ja asusteet. En tarkoita pintamuodin seuraamista tai näkyviä merkkejä, vaan lähinnä sellaisia Stockan kalliimmalta puolelta hankittuja juttuja, jotka ovat aika yksinkertaisia, hillittyjä ja jopa vähän tylsiäkin... Tämä ehkä pätee vanhempiin ihmisiin enemmän kuin nuorempiin? Nuoremmilla ehkä tyyli on ajanmukaisempi, mutta merkit kuitenkin kalliita. (Ja sillä hinnalla saa laatuakin.) Ja kun vaatteet ovat tarpeeksi laadukkaita ja hyväkankaisia, niin ne näyttävät melkein vaivatta siisteiltä, kunhan ovat puhtaita ja oikean kokoisia.

Toinen selkeä asia on hoidetut hiukset ja kynnet. Tämä on ehkä maailman oudoin huomio, mutta kannattaa katsoa joskus Mervi Tapolan hiuksia ja kynsiä. Ne ovat hoidetut ja näyttävät siltä, että huolimatta siitä, millainen ko. henkilön elämäntyyli on muuten, niin hänellä on varaa käydä kampaajalla ja manikyyrissä vaikka joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan antavat hyväntekeväisyyteen tai ovat hiljaa. Eivät pukeudu, eivät meikkaa, autokin on tavis.

Vierailija
4/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kengät ja hiukset on hyvä huomio, tosin varsinkin kynnet on helppo hoitaa yksinkin.

Toinen aika hassu juttu on lankatut kengät, se ainakin kertoo siitä, että ihminen on huolellinen ja on saanut jotain kasvatusta. Ei kyllä rahasta tai varallisuudesta kerro mitään. Tosi monet pilaa kenkänsä ihan sillä, että ei vaivaudu hoitamaan niitä.

Vierailija
5/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisen varallisuutta ei kannata koskaan arvioida ulkonäön perusteella. Usein ne joilla on rahaa eivät todellakaan näytä siltä ja varattomat taas yrittävät epätoivoisesti näyttää rikkaammilta kuin ovat.

Vierailija
6/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö joku oikeasti tuollaisia asioita? Ja jos, niin miksi ihmeessä?

Oikea vastaus on, että ei voi päätellä mistään. Kummallinen ajatus muutenkin, että jokainen jolla on varaa ostaisi kalliita merkkejä ja Stockan tylsiä, ylisovinnaisia vaatteita.

Vierailija
7/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kulkee sellaisissa rytkyissä, ettei kukaan osaisi arvata sen varallisuutta. Auto vuodelta 2007, tavismalli.

Ei se raha näy missään muussa kuin siinä, että se voi silmää räpäyttämättä ottaa 800 000 euron lainan, sijoittaa ne rahat ja maksaa lainan pois 9 kk kuluttua.

Vierailija
8/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä rahan kanssa, vaan ainoastaan sen kanssa, kiinnostaako ulkonäkö. Sama koskee vaatteitakin. Eli jos näette huolitellun ihmisen, se kertoo vain siitä, että hän arvostaa huoliteltua ulkonäköä, eikä ole erityisen köyhä. Sen sijaan homsuinen ihminen voi olla vaikka kuinka varakas, jos ei vaan satu olemaan kiinnostunut ulkonäöstä. Ja melko vähävarainen voi sitten tinkiä vaikka mistä, että näyttäisi huolitellulta, jos se kiinnostaa.

Vierailija
9/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kai näytä siltä ulospäin. En pukeudu merkkivaatteisiin, käy viikottain manikyyrissä tai kampaajalla. Harmillista on se, että kun menen liikkeeseen jossa myydään kalliimpaa tavaraa, en koe saavani oikeudenmukaista palvelua. Myyjät eivät tervehdi tai tule tarjoamaan apua, käyttäytyvät minua kohtaan ylenkatsovasti. Pitäisikö minun kohentaa elkoista olemustani vain saadakseni parempaa palvelua...?

Vierailija
10/31 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kai näytä siltä ulospäin. En pukeudu merkkivaatteisiin, käy viikottain manikyyrissä tai kampaajalla. Harmillista on se, että kun menen liikkeeseen jossa myydään kalliimpaa tavaraa, en koe saavani oikeudenmukaista palvelua. Myyjät eivät tervehdi tai tule tarjoamaan apua, käyttäytyvät minua kohtaan ylenkatsovasti. Pitäisikö minun kohentaa elkoista olemustani vain saadakseni parempaa palvelua...?

Minä olen hyvin arkisen oloinen keski-ikäinen nainen, ja meillä on kohtuullisesti rahaa. Juuri eilen kävin Hermeksen liikkeessä (niitä harvoja merkkijuttuja joista tykkään, kun esim huivit ovat ihania, eikä niissä ne merkit niin näy) ja ihan ystävällisesti myyjä tervehti ja käyttäytyi, vaikka en todellakaan asiakasmateriaalilta vaikuttanut.

Vierailija
11/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pitää olla merkkituotetta ja logo täytyy näkyä isolla! Iso auto (yleensä firman...), iso talo (pelkkää velkaa todellisuudessa), lapsilla kalliit harrastukset, lomalla golfia ja laskettelua kaikilla varusteilla, isällä viimeiset lelut autotallissa ja rannassa....

Oikea raha, erityisesti vanha - ei näy. Se voi olla arvoasunnossa tai taiteessa kiinni. Vaatteet laadukkaita mutta tilanteen mukaan, hankintapaikalla tai merkillä ei väliä kunhan on tyylikästä. Varallisuus on enemmän sivistystä ja elämäntapa kuin ulkoisia asioita.

Itse arvostan enemmän jälkimmäisiä.

Vierailija
12/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pitää olla merkkituotetta ja logo täytyy näkyä isolla! Iso auto (yleensä firman...), iso talo (pelkkää velkaa todellisuudessa), lapsilla kalliit harrastukset, lomalla golfia ja laskettelua kaikilla varusteilla, isällä viimeiset lelut autotallissa ja rannassa....

Oikea raha, erityisesti vanha - ei näy. Se voi olla arvoasunnossa tai taiteessa kiinni. Vaatteet laadukkaita mutta tilanteen mukaan, hankintapaikalla tai merkillä ei väliä kunhan on tyylikästä. Varallisuus on enemmän sivistystä ja elämäntapa kuin ulkoisia asioita.

voi leimata ihmisen huonoksi? Eikö se raha mahdollista juuri sen, että voi tehdä niitä asioita mistä pitää? Miksi pitäisi harrastaa postimerkkeilyä, jos golf ja laskettelu kiinnostaa? Ja mielestäni nuo eivät edes ole erityisen kalliita harrastuksia.

Vierailija
13/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne kaikkein rikkaimmat ovat nuukimpia ja vaatetuskaan ei välttämättä paljasta.

Vierailija
14/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut varakkaat köyhäilee ja muka-rikkaat elää velaksi

Vierailija
15/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta kysytään henkkareita kun näytän ameksia maksukorttina. Vaikka ostos on alle 50 euroa niin tahtoo nähdä henkkarit.

Kai mä joltain laukkuvarkaalta sitten näytän! :)

Vierailija
16/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä ettei koskaan valita rahanpuutteesta. Einkoskaan tartte odottaa palkkapäivää jotain ostakseen. Voi lähteä matkalle, ostaa mitä mieleen juolahtaa jne. Eli puheesta se paljastuu jos osaa seurata..

Vierailija
17/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka meni jalkaisin tai bussilla pankkiin maihari päällä ja nukkavierulta kulkijalta näyttäen. Reppu oli selässä ja muutenkin näytti metsäläiseltä. Sitten sillä oli pankissa paljon osakkeita ja kävi tekemässä sijoitussuunnitelmiaan siellä. Omistiko vielä metsääkin. Sadevedet keräsi talteen ja siirteli niitä pihalla auringon mukaan, että se lämmitti veden. Lapsilla oli soittimet kun se oli (ainoa) asia johon panostettiin. Ei mitenkään näyttänyt päälle päin että on varakas.

Vierailija
18/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin mene. Minulla on tosi varakas, hyvätuloinen, perintörikas ystävä, suomenruotsalaista aatelissukua, naimisissa hyvätuloisen yritysjohtajan kanssa, joka mieskin peri juuri isältään miljoonia.

Tämä ystäväni menee esimerkiksi kesäisin äitinsä mökille "syömään", lainaa aina kahvirahat ruokalajonossa (eikä maksa takaisin ikinä), kerää kaikki ilmaislahjat yms. ja valittaa ihan koko ajan rahapulaa.

Vierailija
19/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rikas tuttavaperhe vaihtaa autoa/autoja koko ajan ja talokin on aika hieno. Vaatteet ihan tavalliset.

Toisessa rikkaassa perheessä taas talo tavis, autot tavallisia, vaatteet tavallisia. Ainoa, mihin törsätään on harrastukset. On parhaimmat balettitunnit, ratsastusta, soittoa ja purjehdusta.

Vierailija
20/31 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen käyttää rahansa kuten haluaa. Minulle on ihan sama, jos joku haluaa käyttää tienaamiaan rahoja itseensä ja siihen mitä katsoo elämänlaaduksi. Mitä sitä moralisoimaan. Ainakin tässä tarkoitetut "nousukkaat" laittavat rahan kiertoon. Ns. vanha raha on usein kiinni perheyhtiöissä eikä se ole edes käytettävissä, joten siitä syystä ne vanhat autot ja rähjäiset sukumökit. ;)

Itse en kyllä voi sanoa väheksyväni sellaista ihmistä, joka omalla työllään on tienannut rahansa ja käyttää niitä. Vaikka sitten merkkilaukkuihin tai autoihin. Ei niitä rahoja täältä mukaansakaan saa.

Kannattaa muistaa, että kovin vanhaa rahaa ei Suomessa edes ole... jokainen on ollut ns. nousukas joskus, ellei puhuta sitten suomalaisesta rälssiaatelistosta.