Cavalier king charlesin spanieli, millainen koira/lemmikki?
Ollaan mietitty yhtenä rotuna tuota. Irtoaako paljon karvaa? Onko niin lempeä ja leikkisä kuin rotuesittelyissä? Sopiiko hyvin lapsiperheeseen?
nimim. kamala koirakuume :)
Kommentit (84)
Jos cavalier olisi kivuissaan koko elämänsä, eikös se tarkoittaisi sitä, että rotu olisi yleisesti ottaen agressiivinen? Yksikin täällä sanoi, että cavalier kärsii koko elämänsä ja toinen että jos koira kärsii, yleensä ilmenee agressiona. Hieman ristiriitaista. En ole tavannut yhtään aggressiivista Cavaa. kaikki cavat jotka olen tavannut, pursunneet elämäniloa.
Itselläni ja perheelläni oli juurikin tyttö Cavalieri joka eli 10,5v ja oli hyvin elämäniloinen. Ei kärsinyt lopussa, mutta elimistö ei vain jaksanut.
Jos joku harkitsee Cavaa, suosittelen ehdottomasti, jos haluaa takuuvarman seura- ja .
Toisaalta, PITÄÄ erityisesti katsoa tarkkaan kasvattaja.
Jos kyseisen rodun on päättänyt hankkia, kannattaa olla valppaana, koska pennut revitään käsistä ;D
CAVALIEREIDEN KANNATTAJILLE K U O L E M A !
Vierailija kirjoitti:
Minä suositteleisin coton de tulearia! Pieni, kiltti, lempeä, iloinen ja ainakin meidän murre on ihan älyttömän sulonen. Karvaa ei lähde juuri lainkaan. Pidän itse turkin puolipitkänä vaikka varsinainen trimmattava rotu ei olekkaan niin minusta trimmattuna kuitenkin paljon helpompi hoitoinen. Rotu sopii erittäin hyvin lapsiperheeseen. Rotu on suht uusi ja ainakaan tietoa sairauksista ei juurikaan ole. Suosittelen lämpimästi! :)
Cottonia liputan minäkin. Parempaa rotua saa hakea. Leikkisä, älykäs, lapsirakas... Karvaa ei tosiaan lähde , eikä mitään terveysongemia ole koskaan ollut, vaikka meidän koira on jo yli 10 vuotta.
Mitähän järkeä on ottaa koiraa pelkän terveyden puolesta? En tarkoita, etteikö se olisi tärkeä osa, ennenkin joku nyt tulee valittamaan. Jos koira on terve, mutta rodun ominaisuudet eivät sovi sinulle, niin menetkö ottamaan koiran vain siksi, että se on terve, ja myöhemmin annat sen pois, koska se ei sovi arkeesi?
Vaikea nyt selittää, mutta rodun ottaminen on jokaisen makuasia, eikä niistä oikein voi kiistellä, tai no voi, mutta ei siitä ole mitäääään hyötyä.
Ja en nyt oikein ymmärrä, miksi täällä keuhkotaan jostain aivoahtauksista, kun hyvin hyvin hyvin harva Cava tästä KÄRSII. En itse tiedä, oliko meidän cavalla kyseinen ongelma, mutta eipä kyllä menoa haitannut. Eikä milläänlailla siitä KÄRSINYT.
Jos niin kovasti kiinnostuneita cavojen aivo-ongelmista olette, katsokaa rodun tai kasvattajien sivuilta, mitä oireita yms. Sairaudesta tulee.
Mitä sellaista väliä on jostain sairaudesta joka haittaa niin harvan cavan elämää? Ei se ole kyllä monen kyseisen koiran elämää haitannut, aina kaikki tulleet vain antamaan pusuja.
Ja ihan tiedoksi niille, että nykypäivänä osa hyvinkin vastuullisesta cavan kasvattajista käyttääkin kyllä jalostuskoiransa magneettikuvauksessa, ja ehkä siksi hinnat nousseet, koska rodun sairauksia hoidetaankin enemmän. Mutta on fakta on että Cava on hyvin elämäniloinen rotu, oli sillä sitten sairauksia tai ei. Mutta jos Cava sairastuu kyllä sen huomaa, että elkääs nyt pliis valittako.
Eikös sillä ole eniten väliä, että koira nauttii elämästään? :D
Vierailija kirjoitti:
Minä suositteleisin coton de tulearia! Pieni, kiltti, lempeä, iloinen ja ainakin meidän murre on ihan älyttömän sulonen. Karvaa ei lähde juuri lainkaan. Pidän itse turkin puolipitkänä vaikka varsinainen trimmattava rotu ei olekkaan niin minusta trimmattuna kuitenkin paljon helpompi hoitoinen. Rotu sopii erittäin hyvin lapsiperheeseen. Rotu on suht uusi ja ainakaan tietoa sairauksista ei juurikaan ole. Suosittelen lämpimästi! :)
Cotoneilla esiintyy atopiaa ja allergioita. Osaa on myös jalostettu jo kuonoa hieman lyhyemmäksi. Muuten oikein mukava kotikoira, voi lenkit tää pidempiäkin matkoja, mutta tyytyy myös vähän vähempään. Fiksu ja oppivainen. Haukkuherkkiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Siis M I K S ;D
Ne on hirvittävän sairaita. Sairailla uroksilla teetetty satoja pentuja. Koko rotu on pilalla.
syringomyelia
Älä osallistu eläinrääkkäykseen.
On paljon samantapaisia terveitä rotuja, mistä voit valita lemmikin.
Ja pliis ne jotka ei a vasta tykkää voi Lähtee, koska ei siitä voi kiistellä. Toiset tykkää coton toiset Cava ja toiset kultsista
Vierailija kirjoitti:
ootko niin helv....avuton, että et osaa itse sitä kuvaa netistä hakea, voe tsiisus!!!!!!
En ole ap, mutta sinun logiikallasi täällä ei voi kysyä yhtään mitään, sillä kaikesta voi kysyä googlelta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on hirvittävän sairaita. Sairailla uroksilla teetetty satoja pentuja. Koko rotu on pilalla.
syringomyelia
Älä osallistu eläinrääkkäykseen.
On paljon samantapaisia terveitä rotuja, mistä voit valita lemmikin.
Hei, silloin kun Cava oli muotia tätä tapahtui. Nykyään vastuulliset kasvattajat tuovat eri maista uusia cavoja, jottei tule sukusiittoisuutta. Tunnetko muuten ketään cavaa jolla todettu syringomelia? Tai omistatko itse cavaa?
Eikä edes vastuulliset tee kellään sairaalla pentuja...
Tokihan pentutehtailua yms on... ja niitä joita ei kiinnosta kuin raha
Aivan ihana koirarotu, luonne ja olemus on rakkautta.
Valitettavasti vaan on sairasrotu. :(
Normaali elinikä on noin reilu 8-10 vuotta toki vanhempiakin löytyy.
Meillä ollut näitä ihania koiruuksia viisi. :)
Eikös tämä ollut että millainen Cava on lemmikkinä, eikä kinastellaan roduista -kilpailu?
cottonit ovat kauheita räksyttäjiä. _Ei vaan voi olla samassa talossa niiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cottonia liputan minäkin. Parempaa rotua saa hakea. Leikkisä, älykäs, lapsirakas... Karvaa ei tosiaan lähde , eikä mitään terveysongemia ole koskaan ollut, vaikka meidän koira on jo yli 10 vuotta.
Meidän cotton on todella allerginen kaikelle. Rahaa erikoisruokiin uppoaa omaisuus. Lisäksi atooppinen iho. Nahka punertuu heti kun syö lattialta jotain väärää ja pahimmillaan siitä seuraa korvatulehdus. Se siitä ajatuksesta, että koira pitää lattiat puhtaana. Lattiat pitää heti luututa syönnin jälkeen, ettei koira pääse sitä nuolemaan. Lisäksi kärsii tassujen hiivasta vähän väliä.
Turkki myös huopaantuu harjauksesta huolimatta, joten pidettävä lyhyenä.
Lisäksi vielä purentavika ja piilokivekset. Vanhemmat vissiin jotain valioita ja näyttelyvoittajia.
MEILLE OLLAAN EHKÄ OTTAMASSA UUTTA CAVALIER KINGCHARLESINSPANIELIA :::DDDD!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis M I K S ;D
Kannatat siis e l ä i n r ä ä k k ä y s t ä ?
Nämä sairaiden r o t u j e n puolustajat ovat niin f u n d a m e n t a l i s t e j a siitä omasta rodustaan, että eivät suostu myöntämään t o t u u k s i a ja jokainen, joka näitä tosiasioita yrittää kertoa, haukutaan.
Oikein v i t u t t a a tämmöinen!
Ihmiset täällä puolustaa sairasta ja kärsivää rotua sillä, että heillä on kokemusta kivasta ja pitkäikäisestä rodun edustajasta.
Tarvitseeko tällaisen argumentaation köyhyyttä edes perustella? Onko se sitten hyvä juttu, että löytyy elämänsä kärsiviä koiria, jotka elävät pitkään? Eläimen ottajalle ei pidä elämän pituus olla suurin arvo, vaan elämän laatu. Kukaan ei ansaitse kärsiä. Luulin, että tämä olisi jokaiselle lemmikin omistajalle itsestään selvää.
Upo