Montako ihmistä kuuluu sinun tuki-/turvaverkostoosi?
Kommentit (14)
ja ystäväperhe, molemmat 50 km:n päässä. Naapureilta saa myös tarvittaessa apua, ainakin kolmesta taloudesta.
ja ystäväperhe, molemmat 50 km:n päässä. Naapureilta saa myös tarvittaessa apua, ainakin kolmesta taloudesta.
osa ystävistämme asuu monen sadan kilometrin päässä, joten heitä en laske varsinaiseksi tukiverkoksi, vaikka moni kyllä apua mielellään tarjoaisikin - välimatka hankaloittaa.
on toki ystäviä ja naapureita, mutta hädän tullen ei heistä välttämättä apua saa, jos eivät ole paikalla. Oikeastaan yksi, sanoisin.
Mutta tottahan hän olisi ensisijainen tukeni jos vaikka sairastuisin ja lapsenhoidossa tarvittaisiin apua.
Vaan siis miehen lisäksi tuki-/turvaverkostooni kuuluu kuusi henkilöä. He kaikki asuvat 20km säteellä meistä.
Näiden lisäksi löytyisi vielä vajaa 10 henkilöä jotka varmasti auttaisivat akuutin kriisin iskiessä päälle jos vaan pyytäisin apua. He eivät kuitenkaan olisi ensisijaisia henkilöitä joilta pyytäisin apua kuin vain todella kriittisessä tilanteessa.
Eli anoppi, omat vanhempani, siskoni ja miehen sisko sekä tämän mies.
Tämän lisäksi löytyy veljeni ja tämän vaimo sekä ystäväperhe sellaisena aputukena, mutta en ole juurikaan heitä vaivannut lastenhoidolla, lähinnä ovat sellaisena varatukena tiukan paikan tullen, että lapset kyllä tunnistavat heidät, ja hekin varmasti ovat valmiita auttamaan, jos jokin katastrofi iskisi.
Vielä lisänä on pari ystävää, jotka varmasti rientäisivät apuun, jos jotain kamalaa tapahtuisi eli täysin varma turvaverkko koostuu kuudesta ihmisestä ja sitten vähän laajempi turvaverkko noin 12 ihmisestä.
Varmoja on oma äiti, anoppi ja lapsen kummipariskunta. Isä ei ole elossa kummankaan puolelta.
Sisaruksia löytyy itseltäni 1 ja mieheltä 2, mutta heillä on oma kiireinen elämänsä. Toki kriisitilanteessa varmasti auttaisivat.
anoppi ja tosi ystävä. on muitakin ihmisiä ympärillä, mutta nuo kaksi sellainen luottopari ettei pulaan jää.
miehen 10 sisarusta puolisoineen, minun 3 sisarusta puolisoineen, ystäviä, lasten kummeja.. Eipä ole vielä koskaan tullut sellaista hetkeä, ettei olisi apua ollut tarjolla. Toki tarjotaan apua myös muille, meillä on viikottain jonkun lapsia hoidossa vanhempien oman ajan tarpeeseen tms.
enkä viranomaisiinkaan luota ellei ole hengenlähtö lähellä.
Tukiverkkona on kaikenlaista sukulaista ja ystävää, heittäsinkö noin äkkiseltään sellaset 25-30 ihmistä.
ja kokemuksesta voin sanoa, että näin on.
Pyydetty on apua, mutta ei olla saatu.
Kyllä sitten semmosta lähisukulaiset tekevät, mitä ei olla pyydetty. Että pistäähän se sitten vähän vituttamaan.
anoppi miehineen, appi kihlattuineen, mun vanhemmat, mun veli ja sen vaimo, miehen veli, miehen sisko ja sen mies, mun sisko eli 12 ihmistä, jotka asuvat 40 km sisällä. Lisäksi mulla on kolme ystävää, joihin voisin luottaa, että paikalla olisivat, jos esim. jotain traagista tapahtuisi. Asuvat 300 km päässä. Eli meillä lienee asia tällä saralla ok.
Miehen vanhemmat ja sisarukset, isäni, sisarukseni, ystäviä iso liuta... Miestä en tukiverkkoon laske, me olemme tässä tapauksessa "yhtä".