Rippilapsi haluaa rahaa lahjaksi.
Siis selviä seteleitä.
Kummina on vähän kumma olo, kun olin ajatellut ristiä, rannekorua tmv korua.
Mitä jos ostan lahjakortin vaikka kultasepänliikkeeseen?
Tai annan lahjashekin (tosin rahaa sekin on)?
Kun en oikein selvää rahaa tahtois antaa.
Kommentit (8)
lahjashekki tai rahaa pienempi summa ja lisäksi se risti, senhän kummin "kuuluis" ostaa. (ainaki ennen oli niin)
jonkin muiston, muut vieraat voivat antaa rahaa. Monella nuorella se mopi tmv. kiiltää silmissä aikuisena voi harmittaa ettei muistoa rippijuhlista ole.
Eli kummina osta jokin muisto, se voi olla vaikka edullisempikin koru, valitse se kummilapsen mieltymysten mukaan. Ihan perinteinen risti on ok, ja niitä on monelaisia eli löytyy jokaiselle sopiva ja myös edullisesti. Budjetista riippuen osta se risti ja liitä siihen rahaa 20-50€. Ihan jo 20€ saat ristin tmv. korun ja siihen 20€ kylkee jos rahat tiukilla. Jos rahaa enemmän osta vaikka 50€ koru ja anna 50€ rahaa.
sen muistan kun kanssa pyysin rahaa ja sain kasan lusikoita.Meillä on iso suku ja kaikki olivat saaneet ennen mua rahaa ja mä sain typeriä hopealusikoita.Kaikkein halvimpia ja kevyimpiä chippendaleja. Niitä on käytetty kerran ja tuskin ikinä tullaan käyttämään.
Anna lahjaksi mitä haluaa !
shekkiä. Shekit on maailman ärsyttävimpiä kun ne ei nykyään käy missään kaupassa vaan täytyy pankkiin asti vaivautua muuttamaan sitä rahaksi.
Mä sain joskus nuorena shekin lahjaksi enkä oikein tajunnut kuinka se toimii. Pistin sen nimittäin säästöön pahan päivän varalle. Sitten kun tuli tarvetta kyseiselle rahasummalle - menin pankkiin vaihtamaan sitä rahaksi. Arvatkaa vaan mitä pankista sanottiin.
Että yleensä shekit pitää lunastaa jonkin tietyn ajan kuluessa ja se aika oli jo mennyt useampi kuukausi sitten umpeen. Henkilökunta selvitteli kuitenkin tilannetta ja sain lahjarahani. Mutta... jos annatte shekin niin muistakaa ohjeistaa kuinka sen kanssa tulee toimia.
mitä itse haluat antaa
vai sitä mitä lahjan saava toivoisi saavansa?
Jos tiedossa on kohde, voihan suoraan kohteeseenkin antaa lahjakortin (johonkinhan se raha menee, jos ei kulutukseen niin säästöön=esim osakkeita) jos se rahan antaminen on niin kamalaa?
Korukin on hiukan hankala lahja, paitsi rippiristi, jonka antavat joko vanhemmat tai kummit. Silloinkin kannattaa etukäteen selvittää, kuka aikoo antaa ristin, niin ettei niitä tule vaikkapa neljää kappaletta.
Lahjaa annettaessa tärkein peruste on se, mitä lahjan saaja toivoo tai tarvitsee. Ei se, mitä itse haluaa antaa.
Miksi ei voisi antaa sitä mitä toinen haluaa?
Kummilapselle olen ostanut lisäksi risti-kaulakorun.