Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstitiedosto, mikä mahtaa olla "turvallisin" tallennusmuoto

Vierailija
23.07.2011 |

jos haluan olla mahdollisimman varma että vastaanottaja pystyy tiedoston lukemaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on .TXT, eli puhdas, muotoilematon tekstitiedosto. Jos kuitenkin voi olettaa että vastaanottajalla on jokin tekstinkäsittelyohjelma ja haluaa muotoillakin vähän, kannattaa tallentaa tiedosto .RTF -muotoisena.

Vierailija
2/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ohjelma eikä muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin ehdottomasti .pdf on se muoto, jota kaikki pystyvät lukemaan.

Vierailija
4/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin ehdottomasti .pdf on se muoto, jota kaikki pystyvät lukemaan.

ei tänä päivänäkään ole PDF-lukuohjelmia koneillaan. Saati ohjelmia joilla PDF-filuja tuotetaan. Saati ohjelmia jolla niitä suollettaisiin oikeamuotoisesti.

Edelleen, ainoat De Facto -standardimuodot ovat .TXT ja .RTF.

Vierailija
5/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

RTF:än kallistun, on ainakin helppo!

Vierailija
6/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin ehdottomasti .pdf on se muoto, jota kaikki pystyvät lukemaan.

ei tänä päivänäkään ole PDF-lukuohjelmia koneillaan. Saati ohjelmia joilla PDF-filuja tuotetaan. Saati ohjelmia jolla niitä suollettaisiin oikeamuotoisesti.

Edelleen, ainoat De Facto -standardimuodot ovat .TXT ja .RTF.

Höpö höpö... Wordissäkin (samoin open officessa) on nykyään print to PDF toiminto...

Joitakin serverikoneita (esim. teollisuudessa) lukuunottamatta pdf reader löytyy kyllä koneesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö... Wordissäkin (samoin open officessa) on nykyään print to PDF toiminto...

Kuvittelet, että jokaisella on niin uusi ohjelmisto käytössään? Kannattaa piipahtaa kodeissa katsomassa, ei ole lainkaan tavatonta että tekstinkäsittelyohjelmana löytyy Word 97 tai 200, joissa ei kummassakaan ole sisäänrakennettuna PDF-exportointia.

Suomalainen jäärä ei juuri softasta maksa. Osa osaa warettaa uudempia, toisia ei kiinnosta ja kolmannet eivät uskalla tai osaa.

Joitakin serverikoneita (esim. teollisuudessa) lukuunottamatta pdf reader löytyy kyllä koneesta

Kannattaa tutustua siihen, mitä käyttöjärjestelmien varusohjelmina oikeasti tulee. Ei edes Wordia, eikä PDF-readeria. Jotkin valmistajat niitä setteihinsä bundlaavat, eivät kaikki.

Taas päästään lopulta siihen perusongelmaan, että suurella joukolla kotikoneet ovat ikivanhoja nuhapumppuja joiden mukana ohjelmia ei ole tullut ja osaaminen aika heikkoa.