Mistä tietää onko mies tosissaan suhteeni vai pelkästään normaalia sinnikkäämpi pillun vonkuja?
Erosin exästä vuosi sitten, sen jälkeen ollaan asuttu lapsen kanssa kahdestaan. Lapsi käy isällään joka toinen viikko.
2 kuukautta sitten tapasin miehen, jota kohtaan kiinnostukseni heräsi lähes ensisilmäyksellä. Oltiin viettämässä kaverin polttareita baarissa ja tämä mies oli yhden polttariporukassa olevan naisen veli (oli meille kuskina). Söpö ja seksikäs, ihanat silmät ja ääni.
Pari päivää polttareiden jälkeen sain tietää ystävältä että mies oli pyytänyt puhelinnumeroani. Kaveri ei sitä ollut suostunut kertomaan koska ei uskaltanut kertoa ilmaan lupaani. Mies oli sitten antanut oman numeronsa ja vannottanut ystävää sen minulle tuomaan.
Pari päivää mietin asiaa, kunnes sitten rohkaisin mieleni ja päätin soittaa. Sen jälkeen ollaan soiteltu ja juttu luistaa puolin ja toisin. Pari kertaa on käyty leffassa ja syömässä. Kivaa on ollut.
Mutta mutta. Nyt pari viikkoa sitten huomasin että mies pitää enemmän yhteyttä silloin kun lapseni on menossa isälleen. Juttunsa on silloin vähän enemmän seksiväritteisiä kuin normaalisti. Pyytelee mua kahville kotiinsa tai kertoo että voisi itse tulla vierailemaan luonani ja voitais kuulemma puuhailla jotain kivaa. Ei mitenkään törkeän sikamaisesti puhu, mutta mietityttää silti. Kun olemme tavanneet, on kuitenkin herrasmies eikä yritä hiplailla tai mitään.
Sydän toivoo mutta kuitenkin pelottaa.
Kommentit (59)
Hänen kanssaan olen sekstaillu vuosien ajan. Ei tarvitse miettiä mitä ex ajattelee.
Ohimennen olen nähnyt lasta viedessä tai tuodessa. Puhelimessa puhutaan lapsen asioista. Lisäksi se olin minä joka päätti erota, kun tunteita ei enää ollut.
En sanoisi pihdanneeni koska tähän mennessä olemme tavanneet vain julkisilla paikoilla. Leffassa, kahvilassa, ravintolassa... Sielläkö olisi pitänyt sekstailla? Tai ehkä leffateatterin viereen kadun varteen parkkeeratussa autossa olisi pitänyt teinien tapaan kuherrella?
olittekin jo 2kk sitten tavanneet! Luulin että 2vko :D. No kyllä minusta tuo jo on aika pitkä aika jaksaa piirittää, jos pelkästään p*llun perässä olisi. Itse jos olisin noin kauan jaksanut odotella, menisin ihan hyvillä mielin miehen kanssa iltaa viettämään ja katsomaan mihin tilanne johtaa, mainitsisin vaan että mitkä on omat tunteet, ja sitten jättäisin pallon miehelle.
Ohimennen olen nähnyt lasta viedessä tai tuodessa. Puhelimessa puhutaan lapsen asioista. Lisäksi se olin minä joka päätti erota, kun tunteita ei enää ollut.
En sanoisi pihdanneeni koska tähän mennessä olemme tavanneet vain julkisilla paikoilla. Leffassa, kahvilassa, ravintolassa... Sielläkö olisi pitänyt sekstailla? Tai ehkä leffateatterin viereen kadun varteen parkkeeratussa autossa olisi pitänyt teinien tapaan kuherrella?
Varsinkin jos olisin jo ensimmäisellä tapaamisella ihastunut, olisin itse jo sillä tokalla viikolla varmaan joutunut kutsumaan miehen omaan kotiini illan päätteeksi :D. En siis naura sinulle, on hienoa että ottaa rauhallisesti varsinkin kun on lapsi kuvioissa, erosta ei ole niin kauaa ja etenkin kun itsellä on tunteet jo mukana. Ja totta, jos ei ole tapaamisia ollutkaan tuon enempää, niin voi olla epäselvää tapaileeko toinen muitakin ja niin edelleen. Mitä jos otat vaan rohkeasti asian puheeksi, esimerkiksi järkkäät nyt illallisen omaan kotiisi tai annat miehen kutsua itsesi hänen luo, ja otat asian ihan vakavasti puheeksi ennen kuin olette makuuhuoneessa asti? Ei ole ainakaan mitään menetettävää, eihän?
"Ei avoliittoa tai suvulle esittelemisiä vielä tässä vaiheessa. Mutta kuitenkin sellaista seurustelua ettei katseltaisi muita, tavattais useamminkin."
Ok, tajuan probleeman. Entä jos vaan vaikka viikon ajan kutsuisit itse miehen pariin kertaan vähän epämuodollisemmille treffeille, vaikka sinun luo mutta niin että sänkyyn hyppääminen ei ole mahdollista. Tai jos tulee kuuma tilanne, voithan sanoa että haluaisit vielä vähän paremmin tuntea hänet ennen kuin pystyt harrastamaan seksiä... Voi hitsi, mua rupesi nyt jännittämään sun puolesta :).
kun miehen mielenliikkeistä ei oikein ota selvää. Välillä vihjailee, seuraavassa hetkessä on niin herrasmiestä. Olisikin täysi sika, voisin sanoa kivat sulle kiitti heit.
Poika on nyt isänsä luona, isällä alkoi kesäloma. Viettää siellä pari viikkoa. Aikaa mulla on. Mitä nyt töissä pitää käydä, mutta illat ja viikonloput.
mulla kun lähtökohdat kiinnostukseen mahdollisen kumppanin suhteen olisivat jotain muuta söpöys ja seksikäs ääni. Kiinnostaako mies sitten sinua luonteenpiirteidensä, harrastustensa ja mielenkiinnonkohteidensa ym. persoonansa suhteen? Tuntuuko hän mieheltä, jollaista etsit?
Tuli mieleen, että tuo mies on vain "joku" ap:lle, ja hänelle ilmeisesti riittää "joku". Ap etsii miestä itselleen, mutta ilmeisesti kelpuuttaa lähes kenet tahansa, joka kelpuuttaa hänet! Joka "on tosissaan" hänen kanssaan. Minusta huono lähtökohta parisuhteelle. Näiden juttujen valossa ajattelisin, että mies pitää sinua potentiaalisena misukkana, jolta saa seuraa ja seksiä. Mutta ei tuo nyt miltään suurelta rakkaudelta vaikuta, koska uskon, että sellaisen kohdalla siirtyminen seksiin tapahtuisi myös jotenkin luonnostaan molempien halusta.
Ajattelisin siis, että jos etsit jotain syvällisempää etkä halua seksiä kenen tahansa kanssa, etsi sitten syvällisempi suhde.
Kuunteleeko sinua? Katseleeko ympärilleen sillä silmällä että tsekkaa kaikki paikan naiset? Suhtautuuko naisiin alentuvasti vai kunnioittavasti? Sekin usein kuultaa läpi jos hetken jaksaa kuunnella. Miten puhuu existään? Se kertoo paljon.
mulla kun lähtökohdat kiinnostukseen mahdollisen kumppanin suhteen olisivat jotain muuta söpöys ja seksikäs ääni. Kiinnostaako mies sitten sinua luonteenpiirteidensä, harrastustensa ja mielenkiinnonkohteidensa ym. persoonansa suhteen? Tuntuuko hän mieheltä, jollaista etsit?
Tuli mieleen, että tuo mies on vain "joku" ap:lle, ja hänelle ilmeisesti riittää "joku". Ap etsii miestä itselleen, mutta ilmeisesti kelpuuttaa lähes kenet tahansa, joka kelpuuttaa hänet! Joka "on tosissaan" hänen kanssaan. Minusta huono lähtökohta parisuhteelle. Näiden juttujen valossa ajattelisin, että mies pitää sinua potentiaalisena misukkana, jolta saa seuraa ja seksiä. Mutta ei tuo nyt miltään suurelta rakkaudelta vaikuta, koska uskon, että sellaisen kohdalla siirtyminen seksiin tapahtuisi myös jotenkin luonnostaan molempien halusta.
Ajattelisin siis, että jos etsit jotain syvällisempää etkä halua seksiä kenen tahansa kanssa, etsi sitten syvällisempi suhde.
nuo oli lähtökohdat ihastumiselle. Ne mitkä sai kiinnostukseni heräämään. Kiinnostuksen sai jatkumaan kaikki se muu luonne, huumori jne mitä miehestä paljastui polttari-illan aikana ja sen jälkeen. Mielestäni taisin senkin jossain viestissä kertoa että jutut luistaa välillämme.
kun miehen mielenliikkeistä ei oikein ota selvää. Välillä vihjailee, seuraavassa hetkessä on niin herrasmiestä. Olisikin täysi sika, voisin sanoa kivat sulle kiitti heit.
Poika on nyt isänsä luona, isällä alkoi kesäloma. Viettää siellä pari viikkoa. Aikaa mulla on. Mitä nyt töissä pitää käydä, mutta illat ja viikonloput.
ei itsekään tiedä että mitä mieltä sinä olet. Otat nyt vähän aktiivisemman asenteen ja kutsut miestä luoksesi, ja kerrot ettet oikein tiedä mitä hän meinaa, kun välillä ehdottelee.
Taitaa olla työviikon väsyttämä pää kun en moista ollut osannut kuvitellakaan että mieskin voisi miettiä minun aivoituksiani. No ehkä huomenna. =)
Vaikka mies olisi vakavissaan, se ei takaa suhteen pysyvyyttä. Vakava mies seurustelee ensin kevyesti ja sitoutumatta. Vasta aika näyttää, sovitteko yhteen ja miten mies sopeutuu perhekuvioosi. Sitoutumisen vaatiminen suhteen varhaisessa vaiheessa luultavasti karkottaa vakavan miehen.
Mikset antaisi miehelle mahdollisuutta tutustua sinuun ja lapseesi rauhassa, ilman vaatimuksia pysyvyydestä? Silloin hän saattaa ajan kanssa juurtua kiinni – vaikkei se taattua ole.
Vaikka mies olisi vakavissaan, se ei takaa suhteen pysyvyyttä. Vakava mies seurustelee ensin kevyesti ja sitoutumatta. Vasta aika näyttää, sovitteko yhteen ja miten mies sopeutuu perhekuvioosi. Sitoutumisen vaatiminen suhteen varhaisessa vaiheessa luultavasti karkottaa vakavan miehen.
Mikset antaisi miehelle mahdollisuutta tutustua sinuun ja lapseesi rauhassa, ilman vaatimuksia pysyvyydestä? Silloin hän saattaa ajan kanssa juurtua kiinni – vaikkei se taattua ole.
Etpä tainnut lukea. Kerroin etten halua niin vakavaa suhdetta että muuttaisimme yhteen tai tavattais vanhemmat. Vakavalla tarkoitin sitä että sopisimme ettei katsella eikä tapailla muita. Sinun viestistäsi saa kuvan että minun pitäisi antaa pillua miehelle hänen tahtonsa ja tahtinsa mukaan ja hyväksyä sekin jos mies haluaa hillua muissa naisissa.
Lastani ja miestä en ihan pian halua tutustuttaa toisiinsa. En halua lapsen joutuvan elämään isäpuoli nro 1 - 15 kanssa.
se sitten on, jos itsekin haluat. Ymmärrän että et halua nyt antaa tunteiden karata asioiden edelle, etkä halua kuvitella liikoja miehestä. Minusta kuulostaa siltä että kyllä se mies on kiinnostunut, ja saattaa olla vaan tyytyväinen jos kerrot että sinäkin olet kiinnostunut hänestä ja haluaisit ehkä jotain vähän enemmänkin kuin satunnaista tapailua ja/tai satunnaista seksiä. Mutta en tiedä, ehken itse osaa siitä seksistä vaan tehdä sellaista numeroa tai kynnyskysymystä, olisin vain tyytyväinen jos olisi joku minun mielestä ihana mies joka sitä haluaa kanssani harrastaa silloin kun minulle sopii, ja miettisin sitten vaikka kahden kuukauden päästä että mikä tilanne on, vieläkö mies on kuvioissa ja haluaisiko hän siinä vaiheessa "vakiintua" sillä tavalla kuin minä haluaisin. Mutta niin, jos tuntuu että omat tunteet karkaa ja on liian riskialtista viettää se yhteinen yö ennen kuin on jotain enemmän toisen osapuolen aivoituksista, niin ei sitä sitten kannata tehdä. Luulisin että ravintolassa tai leffassa ei kovin intiimejä keskusteluja edes tule käytyä aiheesta "seksielämäni ja haaveeni", joten ei ehkä auta kuin järjestää sellainen tilanne, jossa pystyy asioista vähän syvällisemmin puhumaan, ja jos tilanne etenee hyvin niin antaa edetä. :)
Seksihän on ainoa, mitä (nais)ystäviltä ei voi saada, joten minulle on ainakin ollut aina tärkeää saada sitä mieheltä, josta olen kiinnostunut. En ole koskaan nähnyt mitään syytä säästää ja pihdata seksiä. Eihän suhde ehdi vakavalle pohjalle ja vakiintumaan koskaan, jos siitä puuttuu seksuaalisuus. Myös ajatus tunteiden karkaamisesta on kummallinen. Kyllä ihminen ihan itse päättää tunteistaan, eivät ne minnekään karkaa.
Pelkäävätkö tämän ketjun naiset itseään, seksuaalisuuttaan ja tunteitaan ja siksi kontrolloivat niitä? Ihan turhaan! Seksi tuottaa elämään iloa ja onnea, ei sitä tarvitse pelätä. Ihastuminen ja rakastuminen ovat myönteisiä tunteita ja ihania olotiloja - minä ainakin haluan niitä mieluummin enemmän kuin vähemmän!
Mitä hyvää luulette siitä kenellekään koituvan, että kiellätte itseltänne nautinnon?
Ei, en ole ehdottamassa, että sekstailette lasten nähden tai marssitatte lasten eteen isäehdokkaan toisensa perään. Uskon, että myös seksuaalisesti aktiivinen nainen voi olla hyvä vanhempi.
Seksi on osa kahden aikuisen suhdetta ja omituista, että aikuinen nainen pihtailee odottaakseen jotain...? Siis mitä?
Eihän sitä ravintolassa kovin syvällisiä pysty keskustelemaan. Pikkasen pintaa raapasta.
Mulle seksi on kynnyskysymys. En sentään papin aameneen asti odota, mutta en kuitenkaan ole valmis hyppäämään sänkyyn pintapuolisen tuntemisen perusteella. Sitä meidän suhteemme vielä on. Tässä vaiheessa olisi ehkä hyvä alkaa viemään asiaa vähän pidemmälle, oppia tuntemaan paremmin, jonka jälkeen voin tehdä päätöksiä. Samalla mieskin voi miettiä mitä minusta oikeasti tahtoo.
No tänään on lauantai, illallahan voisi jotain tehdä. Hyviä vinkkejä saa heittää kehiin. Ei leffateatteria eikä ravintolassa käyntiä.
ihan sen vuoksi, että tiedän, miten petipuuhat synkkaa yhteen. Jos ei mitenkään, niin täytyy heti yrittää petrata. Jos se petraus ei onnistu, niin harkitsisin koko suhteen jatkamista vakavasti. Jos petipuuhat synkkaa hyvin, niin suhde saa lisää tulta alleen.
Kyllä 2kk on jo pitkä aika "pihdata" seksiä. Kyllä mies haluaa sinuun tutustua paremmin ja olla sinun kanssasi, ei kai hän kahta kuukautta jaksaisi pelkää pillua piirittää? Kyllä hän varmasti muualtakin saisi, jos pelkkää pillua haluaisi.
Olen siis nainen:)
...kun taas useimmat minun tuntemani ihmiset, sekä naiset että etenkin miehet, haluavat ensin sänkyyn ja ovat vasta sen jälkeen valmiita tekemään päätöksiä. Tässä on ap:n varsinainen dilemma. Mies on tuskin valmis mihinkään vakavaan ennen kuin suhteessa on ollut seksiä.
Seksi on niin tärkeä osa kahden aikuisen välistä suhdetta, että vakavan parisuhteen perustaminen pohjalle, josta seksi puuttuu, on todellista arpapeliä.
En yhtään ihmettelisi, jos mies pitäisi sua outona tapauksena, ihan kuin salailisit jotain.
Kannattaa muuten lopettaa se exän kanssa vehtaaminen, että pääset siitä joskus henkisestikin irti.