Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko onnistuneet purennanoikaisulaitteen kanssa?

Vierailija
22.07.2011 |

Oletteko saaneet alle kouluikäisen pitämään laitetta niin paljon, että siitä on ollut hyötyä? Millä aikavälillä ne alkavat vaikuttaa ja kauanko menee, että pysyvät yönkin suussa?

Meillä on 6v:llä laite ollut noin kuukauden. Yötä ne eivät ole vielä koskaan pysyneet suussa, päivällä on yrittty pitää pari tuntia. On jäänyt kyllä päiviä välistäkin, esim. unohdettiin ottaa vekotin mukaan kesälomareissulle. Lapsi on suhtautunut niihin ihan ok, ei vastusta käyttöä, mutta vähän vaan epäilyttää, onko noista lopulta hyötyä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v. sanoo et kaveri sanois siitä etteen päin

eikä se oo kivaaa

Vierailija
22/33 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla, joka oli pysyvästi suussa ylhäällä. Vajaan vuoden pysyi paikoillaan ja oli auttanut, eikä tarvinnut takaisin enää panna.

Lisaksi kaytettiin yksinkertaisia kuminauhoja takahampaissa pari kuukautta. Ylipurenta on nyt korjaantunut, ja nyt oikastaan paria etuhammasta raudoilla. Ne lahtee 16. paiva :) Kaikki siis vain ylahampaissa, alahampaat on taydelliset. Ikaa on kohta 10 v., ja prosessi on nyt kestanyt 14 kk.

Sen jalkeen tehdaan vain "retainer", jota pidetaan yolla, ja alahampaiden taakse tulee jonkinlainen rautalanka.

Aika vahalla paastaan. Teineilla saattaa oikomishoidot maksaa tuhansia. Meilla n. $750.

USA-mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty nukkumaan se suussa ja päivisin ei ehdi pitää. Ihan hyödytöntä touhua.

Toki se on jokaisen oma valinta, mutta nykyään näihin oikomisiin ja sen tarpeeseen onneksi puututaan ajoissa!! Ja silloin vanhemman täytyy olla vastuussa siitä, että lapsi käyttää hammaslääkärin määräämiä laitteita! NÄmä on niitä asioita, joista ei keskustella lapsen kanssa, vaan niitä pidetään ja sillä siisti.

Meillä on lapsella ollut jo pari vuotta (sai 1 luokan alussa) niskaveto öisin, nyt on juuri tulossa vaihdos, laitetaan laite joka on jatkuvasti paikallaan..Ja minä pidän huolen siitä, että lapsi myös pitää kojeita, olipa se sitten yö, päivä tai mikä tahansa aika! Kyllä meilläkin lapsi vastaan änkyttää joskus, eikä haluaisi pitää, mutta siitä ei keskustella, oikominen hoidetaan nyt, kun on lapsi, ja sen jälkeen saa elää ilman niitä murheita!

Itse voin kokemuksesta sanoa, miten järkyttävän tuskallista on elää vääränlaisen hammasrivistön kanssa! Minulla alkoi väärä purenta hiljalleen vaivata reilu parikymppisenä, ja seuraavat kymmenen vuotta onkin menty vaan huonompaan suuntaan! Nyt ollaan siinä pisteessä, että leuat on pysyvästi sijoiltaan ja huonossa asennossa, aiheuttaa pääkipua, leukasärkyä ja niskavaivoja!

Nyt sitten joudun loppuikäni kärsimään niistä, ja pitämään purentakiskoa.

Tai voisihan niitä lähteä tietysti oikomaan, mutta millähän rahalla sitä nyt tekee, ei nimittäin ole aikuisen akovin halpaa lystiä!

Lapsille se on ilmaista, tai no, meidän verorahoillahan se hoidetaan, joten hoidetaan sitten kanssa!

Vanhemmat ottakaa vastuu, ja huolehtikaa lasten purenta kuntoon ajoissa! Aikuisena he viimeistään ovat onnellisia siitä, että hampaat on hoidettu kuntoon silloin!

Vierailija
24/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla, joka oli pysyvästi suussa ylhäällä. Vajaan vuoden pysyi paikoillaan ja oli auttanut, eikä tarvinnut takaisin enää panna.

Vierailija
25/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei ole vielä kertaakaan pysynyt koko yötä suussa. Lapsi menee kyllä nukkumaan koje suussa, mutta jo illalla nukahtamisen jälkeen laite löytyy tyynyltä.

Meilläkin kävi noin muutamana ekana iltana. Herätin lapsen sen verran, että saatiin purennanohjain takaisin suuhun. Ekan viikon jälkeen se on pysynyt suussa tosi hyvin, ja tuloksiakin on tullut.

Vierailija
26/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on onnistunut kaikilla . Käyttöaika on aina jäänyt pienemmäksi kuin piti mutta lopputulos hyvä

Vierailija
27/33 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt läpi kaikkia oikomislaitteita ensin oli sellaiset normaalit yöraudat. sitten pari vuotta ei ollut niiden jälkeen mitään koska pidettiin "vapaana" jos hampaat siitä itse liikkuisi.. sitten laittettiin kiinteät raudat eli sellaiset "junakiskot" ja ne tehosi tosi tosi hyvin kun vuoden niitä pidin. nyt sain tuollaisen lm activatorin että purenta menee lopullisesti hyvin ja todellakin olen öisin pitänyt ja uskon että tulos on hyvä :)

Vierailija
28/33 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsuudesta/nuoruudesta kokemusta useista erilaisista raudoista. Ensin mulla yritettiin pitkään hoitaa hampaita aktivaattorin kanssa 12h/vrk oli ohje. Se oli valtava möykky, jonka suussa ollessa ei pystynyt puhumaan. Se tuli ihan kuolaiseksi, eikä kieltä saanut asettumaan hyvään asentoon suussa. Hengittäminen onnistui vain nenän kautta. Sen hoidon epäonnistumisen jälkeen raudat, kivuliainen kiristystoimineen yöllisen niskavedon kera eivät haitanneet yhtään! Jos saisin lapseni puolesta päättää, niin valitsisin jonkun muun tavan kuin aktivaattorin.

Vierailija
29/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on 13v. lapsi kuka ei suostu pitämään koska ei tykkää niistä.

väittää et kaveri porukkaa ei oo enää sen jälkeen.

yöllä ei halua pitää eikä päivällä.

mitä pitäisi tehdä?????

Vierailija
30/33 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on 13v. lapsi kuka ei suostu pitämään koska ei tykkää niistä.

väittää et kaveri porukkaa ei oo enää sen jälkeen.

yöllä ei halua pitää eikä päivällä.

mitä pitäisi tehdä?????

Vierailija
31/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koje pysyi viikko siitä kun sain!

Vierailija
32/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vanha ketju kun kysyn että mitenkä tuo lm.activator eli jos se pysyy yön suussa niin seuraavana päivänä ei tarvitse pitää? Jos ei ole pysynyt yötä suussa niiin sitten päivällä Se 2h? Lapsi sai sen viikko sitten. Ekana päivänä ei pitänyt ja ekana yönä ei pysynyt suussa mutta siitä lähtien on ollut suussa aamulla kun lapsi on herännyt. Siitä huolimatta on päivälläkin pitänyt sen 2h eli onko mennyt väärin? Välillä kun lapsi päivällä yrittää puhua se suussa niin se activator liikkuu eli en sitten tiedä että pitääkö kokoaika kunnolla suussa. kokoaika ei pysty olemaan paikoillaan ja tuijottamaan tuntia kerrallaan että pitääkö oikein kun on toinenkin lapsi joka myös kaipaa sitä seuraamista ja huolenpitoa.

Vierailija
33/33 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6v tyttö jolla on paha ristipurenta. Lääkäri ei pidä kiirettä,kun on niin paljon jonoa jo muutenkin, että sanoi että pitäisi aloittaa viimeistään 8 vuotiaana. Olen huolissani onko se liian myöhäistä. Pitäisikö mennä yksityiselle?

Ööööö oon 9 ja mulle tuli tänään niskarit? Voihan 18V kin tulla raudat