painoa pudottamaan.
eli olen laihduttanut tammikuusta kesäkuuhun yhteensä 10kg. Nopeasti kerrottuna karppasin, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
Sitten tuli kesähelteet, ja ei tee mieli syödä oikein mitään... syön yleensä vasta illemmalla, ja just sitä mitä mieli tekee, yleensä suolaista.
Onneksi painoa oli jopa tippunut kilo, eikä lähtenyt nousuun.
Nyt olisi tarkoitus jatkaa pikkuhiljaa, koska tavoitteena on toiset 10kg ensi tammikuuhun mennessä.
En halua karpata sen kummemmin, lähinnä ei tee mieli rasvaa eikä kermaa ja muita maitotuotteita, kuten juustoja, rahkaa, mastamatonta jukurttia ym.
Ajattelin lähinnä aloittaa rajusti eli vetää salaattia ja kanaa ja kalaa. en juuri muuta, kun ei kerta nälkä ole.
Oisko jotain vinkkejä, kun tiedän, että toiset 10kg ovat varmasti tiukassa?
(liikun säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä lenkkeillen...niin ja tuo 10kg on vielä selkeää ylipainoa kuitenkin.)
Kiitoskiitoskiitos, jos jotain kiinnostaa ja haluaa asiasta keskustella. :)
Kommentit (23)
Jatka samaan malliin! Kiva lukea tällaisiakin aloituksia.
Muista kiinittää huomiota annoskokoihin. Helposti tulee lastattua lautaselle liikaa apetta. Muista myös keskittyä ruokaillessa vain syömiseen, lukemisen, telkkarin töllöttämisen tms. sijasta.
Hyvää kesää
T:Joskus vielä laiha
Minä laihdutin lyhyessä ajassa 20 kiloa ja mitä siitä seurasi: kivuliaat sappikivet.
Vielä pitäis laihduttaa 8 kiloa, mutta odottelen sappikivileikkausta tässä samalla.
Olen syönyt paljon jogurttia ja kanaa. Lisännyt liikuntaa. Toivottavasti vielä lähtee painoa.
Jatka samaan malliin! Kiva lukea tällaisiakin aloituksia.
Muista kiinittää huomiota annoskokoihin. Helposti tulee lastattua lautaselle liikaa apetta. Muista myös keskittyä ruokaillessa vain syömiseen, lukemisen, telkkarin töllöttämisen tms. sijasta.
Hyvää kesää
T:Joskus vielä laiha
Onneksi ns. ahminen on loppunut. Ennen otin monesti ruokaa lisää parikin kertaa. Ongelmani on aina ollut ruoka, ei niinkään jälkiruoka tai napostelvat, pullat ym...
Toivon niin kovasti, että kerrankin onnistuisin. Mielestäni suurin muutos laihdutuksen suhteen on tapahtunut korvien välissä. Hyväksyn itseni, olen mielestäni ihan hyvän näköinen ja tammikuussa ajattelin, että kunhan vuoden päästä en olisi samankokoinen kuin nyt. Kun paino alkoi tippumaan, niin tuli tarkemmat tavoitteet, mutta sellaiset "kaksi kuukautta, -7kg, tai olen huono ihminen" ovat jääneet pois.
Minä laihdutin lyhyessä ajassa 20 kiloa ja mitä siitä seurasi: kivuliaat sappikivet.
Vielä pitäis laihduttaa 8 kiloa, mutta odottelen sappikivileikkausta tässä samalla.
Olen syönyt paljon jogurttia ja kanaa. Lisännyt liikuntaa. Toivottavasti vielä lähtee painoa.
kiitos! tsemppiä sinulle!
ap
olet karpannut ja paino on tippunut. Miksi et jatkasi karppausta. Se oikeesti toimii ja on tositerveellistä.
t. 3kk karppausta takana, -2,5kg!
tää on provo, ei kukaan lopeta karppausta, jos on sillä onnistunut!
tai rasvaa?Luulisi,että se on kaikkien lihavien ykkösjuttu.Tuskin muuten olisit ylipainoinen.tai sitten olet sokerihiiri.
Itsellä karppausta takana 5kk,paino on tippunu 3kg,mut ennenkaikkea olo on loistava.ja saa syödä just kaikkee rasvaa ja muuta hyvällä omalla tunnolla.itse en lopeta ollenkaan koska tää on elämän tapa.
Mietin pitkään mainitsenko "karppaus"-sanaa, mitä inhoan. Mutta en jaksanut selvittää kovin tarkkaan mitä olen syönyt ja tuo karppaus oli yksinkertaisin sana, joka kuvasi lähimmäs ruokavalioni... Nyt on karpit kimpussa :D
t.ap
joten minun ei ole vaikea kuvitella ettei rasva-juusto-liha-mättökuuria jaksa jatkaa loputtomiin. Saako karpatessa syödä esim. hedelmiä ja marjoja? (muuten kuin kaksi mustikkaa sen ylimaallisen taivaallisen partaukkojugurtin kanssa?) Minä en ainakaan ilman näitä voisi elää, oma kehoni oikein huutaa niistä saatavia vitamiineja ja ihania makuja.
joten minun ei ole vaikea kuvitella ettei rasva-juusto-liha-mättökuuria jaksa jatkaa loputtomiin. Saako karpatessa syödä esim. hedelmiä ja marjoja? (muuten kuin kaksi mustikkaa sen ylimaallisen taivaallisen partaukkojugurtin kanssa?) Minä en ainakaan ilman näitä voisi elää, oma kehoni oikein huutaa niistä saatavia vitamiineja ja ihania makuja.
"partajuguuuuu"...
itse söin jonkun verran marjoja ja hedelmiä. sun kehon _kuuluis_ huutaa rasvaa ja kermaa. paitsi jos et oo ylipainoinen. :D
t.ap
Paino tippui 75kg:sta 55kg:aan (pituus 167cm). Voisikohan dieetistäni olla sinulle apua koska se on ns. "hyväkarppausta" (hh n. 70-80/pvä) eikä siinä syödä mitään kermoja, juustoja tai jogurtteja. Raejuustoa ja rahkaa kylläkin. Dieettiä ei mitenkään ole mainostettu karppaamiseksi ja huomasin itse täysin sattumalta että hyväkarppaamiseenhan tämä taitaa kuulua.
Eli olen syönyt näin:
- aamulla kaurapuuro (2,5dl) raejuustolla (100g) ja rypsiöljyllä (10g)
- lounaaksi 250g kasviksia, 100g kanaa/kalaa, 10g rypsi- tai oliiviöljyä
- välipalaksi rahkapurkki
- päivälliseksi 250g kasviksia/sieniä, 30g riisiä/pastaa (raakapaino) tai 120g perunaa (raakapaino), 100g kanaa/kalaa, 10g 10g rypsi- tai oliiviöljyä
- iltapalaksi joko 200g kananmunanvalkuaisesta tehtyä munakasta (kinkulla, tonnikalalla tai kanalla) ja 150g raejuustoa
Tällä tavalla olen laihtunut tosiaan sen 20kg, ei ole ollut nälkä, eikä ole ollut fiilis että syö hirveän raskaasti.
- iltapalaksi joko 200g kananmunanvalkuaisesta tehtyä munakasta (kinkulla, tonnikalalla tai kanalla) ja 150g raejuustoa
Eli joko munakasta tai sitten raejuustoa.
ed vast
Paino tippui 75kg:sta 55kg:aan (pituus 167cm). Voisikohan dieetistäni olla sinulle apua koska se on ns. "hyväkarppausta" (hh n. 70-80/pvä) eikä siinä syödä mitään kermoja, juustoja tai jogurtteja. Raejuustoa ja rahkaa kylläkin. Dieettiä ei mitenkään ole mainostettu karppaamiseksi ja huomasin itse täysin sattumalta että hyväkarppaamiseenhan tämä taitaa kuulua.
Eli olen syönyt näin:
- aamulla kaurapuuro (2,5dl) raejuustolla (100g) ja rypsiöljyllä (10g)
- lounaaksi 250g kasviksia, 100g kanaa/kalaa, 10g rypsi- tai oliiviöljyä
- välipalaksi rahkapurkki
- päivälliseksi 250g kasviksia/sieniä, 30g riisiä/pastaa (raakapaino) tai 120g perunaa (raakapaino), 100g kanaa/kalaa, 10g 10g rypsi- tai oliiviöljyä
Tällä tavalla olen laihtunut tosiaan sen 20kg, ei ole ollut nälkä, eikä ole ollut fiilis että syö hirveän raskaasti.
mietin aina just tota, että varmaan nopeuttais, jos söis useemmin, niin aineenvaihdunta pysyis käynnissä. en haluaisi syödä aamupalaa, koska ei tee mieli, yleensä syön ekan kerran n.12-13 maissa. onkohan se kovakin virhe?
Lisäksi rahaa ei ole ihan hirveästi, niin yritän pysyä edullisissa raaka-aineissa.(enkä tarkoita tätä viitaten tuohon sinun ruokavalioosi, vaan ylipäätään ) :)
että oletko kova liikkumaan? noin yleensä tai tänä painon tiputus aikana?
karppaa kiloja ylöspäin niinkuin sellaiset fuck uuwatit jotka syö pekonia, metvurstia, juustoja, salamia jne.
heh, heh, heh, heh....
Olen siis tuo ed. vast.
Ja se että aineenvaihdunta pistetään heti aamulla käyntiin puuron kanssa juotavalla 0,5l vesimäärällä. Suosittelen kyllä. Yleensä jos aamulla jättää syömättä niin tulee pakosti syötyä enemmän päivällä. Nimimerkillä "kokemusta on". ;)
Tuo minun dieettini on aika halpa kun vihanneksia voi ostaa sen mukaan mikä on halpaa. Voi tehdä kaalilaatikkoa (kanan/kalan voi vaihtaa 7% jauhelihaan), erilaisia kasvissosekeittoja joissa sisällä kanaa/kalaa jne.
piti vielä kysyä sinulta 13, että oletko kova liikkumaan? noin yleensä tai tänä painon tiputus aikana?
Ennen painon tiputusta olin täysi sohvaperuna. Painon tiputusaikana kävin reippailla kävelylenkeillä 2 x vko (45min/kerta) ja tein vatsalihaksia kotona myös 2 x vko. En tehnyt mitään muuta.
13
Olen siis tuo ed. vast.
Ja se että aineenvaihdunta pistetään heti aamulla käyntiin puuron kanssa juotavalla 0,5l vesimäärällä. Suosittelen kyllä. Yleensä jos aamulla jättää syömättä niin tulee pakosti syötyä enemmän päivällä. Nimimerkillä "kokemusta on". ;)
Tuo minun dieettini on aika halpa kun vihanneksia voi ostaa sen mukaan mikä on halpaa. Voi tehdä kaalilaatikkoa (kanan/kalan voi vaihtaa 7% jauhelihaan), erilaisia kasvissosekeittoja joissa sisällä kanaa/kalaa jne.
luin, että jos syö mojovan aamupalan, niin aineenvaihdunta lähtee käyntiin ja tulee kokoajan nälkä ja tulee syötyä enemmän. Tiedä sitten... Ite oon koko elämäni vihannut aamupalaa. Ainut oli kun olin raskaana niin väkisin söin puuroa ja ruisleipää tai vastaavaa ennen töihin menoa.
En oikeesti saa oikein mitää alas aamulla. juon kahvia ja vettä rielusti. :)
ap
piti vielä kysyä sinulta 13, että oletko kova liikkumaan? noin yleensä tai tänä painon tiputus aikana?
Ennen painon tiputusta olin täysi sohvaperuna. Painon tiputusaikana kävin reippailla kävelylenkeillä 2 x vko (45min/kerta) ja tein vatsalihaksia kotona myös 2 x vko. En tehnyt mitään muuta. 13
Kuitenkin olen selkeästi kiinteytynyt ja hoikistunut ihan senteissä. Kiloja lähti siis se 20 ja senttejä vyötäröltä 22 ja lantiolta 25! :D Reisistä lähti 12cm pois.
13
olet karpannut ja paino on tippunut. Miksi et jatkasi karppausta. Se oikeesti toimii ja on tositerveellistä.
t. 3kk karppausta takana, -2,5kg!