Turvotus raskausaikana
Auttaako mikään tähän raskausajan turvotukseen?
Nilkat on kuin norsulla ja polvetkin tuntuu olevan turvoksissa.. sormista nyt puhumattakaan. :( Uskon, että hellekin pahentaa asiaa omalta osaltaan.
Vinkkejä?
Kommentit (9)
Ainoo mikä mulla auttoi oli synnytys, se toimi tosi tehokkaasti ja nopeasti! Yritin kyllä kaikenlaista... ainakaan ananas, mansikat ym ruoat ja runsas vedenjuonti eivät tehonneet, juominen vaan lisäsi turvotuksen tunnetta. Pitkään seisominen pahensi eniten, samoin autossa istuminen. Parasta on jos voi maata ja löhöillä paljon, vaikkapa sohvalla jalat ylhäällä. Jalkojen liikuttelua, pyörittelyä, ravistelua ja venyttelyä vähän väliä kun joutuu seisomaan tai istumaan. Kevyt hieronta voi auttaa vähän.
Ikävä kyllä on inhottava vaiva johon ei paljon mikään auta. :( Onneksi ei kestä ikuisesti.
mä olin viime kesänä raskaana ja kaikki paikat ihan turvoksissa ja iltasin ei saanut nukuttua kun kuumotti nilkkoja ja ahista ja kaikkee.
yuttu anto mulle yves rocherin laventeli kylmägeeliä ja oli kuin taivas olis auennu..
turvotus ei niinkään laskenu mutta se kuumotus ja ahdistus hävis. sai nukuttuakin.
eli hanki jotain viilentävää voidetta/kylmägeeliä, se auttaa varsinkin jalkoihin
Itselläni liian suolainen ruoka saa nesteen tosissaan kertymään kehoon... Toki helteillä pitää kehon saada myös suolaa, mutta sipsit yms. kannattanee jättää väliin.
Minun kokemukseni mukaan pieni turvotus kuuluu asiaan. Minulla se oli sitä, että sormukset jäivät pieneksi parin raskauskuukauden jälkeen, loppua kohden nilkat turposi, käsivarret oli ent reiden paksuiset (tämä oli ehkä lihomista) jne. Neuvolantäti tarkasti tilanteen joka kerta eikä hänestä ollut huolta. Lapset syntyivät syksyllä eli olin raskaana kesäaikaan ja kuumuus pahensi tilannetta.
rv36 tällä hetkellä. Sormukset jätin suosiolla muutama kuukausi sitten pois, ettei tarvitsisi sahan kanssa niitä irrotella. :) Enää ne eivät kyllä millään mahtuisikaan.
Neuvolantädin mielestä turvotusta on paljon, mutta ei se mitään puhunut, että tästä pitäisi huolissaan olla. Enemmänkin oli kovin sääliväinen ja voivotteli, ja toivotti jaksamista.
Niin mä vähän ajattelinkin, että tähän tuskin on mitään sen kummempia parannuskeinoja. Muita kuin tosiaan synnytys. :) Kiitos siitä kylmägeelivinkistä, painelen heti huomenna kauppaan hakemaan sellaista.
varsinkin kun ilmat ovat kuumat ja kosteat. Kesällä ei kannata olla raskaana! (itse olin kaksi kertaa)
Turvotus on yksi oire raskausmyrkytyksestä vai mikä se nyt on nimeltään.
Ja kannattais kyllä tsekata ne maksaarvot, raskausmyrkytyksen varalta. Sen oireisiin kyllä kuuluu myös se, että jalkapohjat ja kämmenet kutiaa.
Juo paljon ja syö vähäsuolaista ruokaa. JA loju vedessä.:D
varsinkin kun ilmat ovat kuumat ja kosteat. Kesällä ei kannata olla raskaana! (itse olin kaksi kertaa)
Turvotus on yksi oire raskausmyrkytyksestä vai mikä se nyt on nimeltään.
Se on nyt vähän myöhäistä olla olematta. Täytynee yrittää ajoittaa mahdollinen toinen lapsi niin, että loppuaika ei sijoitu ainakaan kesälle. ;)
Muita raskausmyrkytyksen oireita ei ole, joten tuskin tämä yksistään kovin vaarallista on. Ehkäpä kysäisen neuvolasta, kun ensi viikolla on sinne aika muutenkin.
juominen, liikunta, mansikat, ananas