Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi tehdä lasten karkkipäiväkarkit itse? =)

Vierailija
02.07.2011 |

Tahtoisin itse tehdä karamelleja, olisivat ainakin e-koodittomia. Sokeria ja rasvaa ei tarvitse vältellä, koska lapset ovat hoikkia ja karkkipäivä on vain kerran viikossa. Siis millaista herkkua voisi vääntää? Kaikenlaisia toffee ym. reseptejä löytyy kyllä netistä pilvin pimein, mutta itse kokeillut reseptit nimenomaan kiinnostaisivat... eikä se toffee nyt ole ihan kärkipäässä muutenkaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai tiedät, että e-koodeista iso osa on ihan luonnollisia aineita. Kaikki eivät ole siis keinotekoisia lisäaineita.

Toisekseen karkkeja syödään (toivottavasti) niin vähän, että ne lisäaineidenkin määrä jää hyvin vähäiseksi.

Kannattaisiko ehkä hieman löysätä tässä kohtaa?

Vierailija
2/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmeladeja olen ainakin itse tehnyt luonnon marjoista onnistunneesti. Helppoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein ite näitä lapsena. Eli 2dl sokeria, 2dl siirappia ja 2dl kermaa. Kaikki kattilaan ja jotain puol tuntia piti keittää. Leivinpaperista kartion muotoset muotit ja hammastikku tikuksi. Noista voi tehä omia variaatoita maustamalla vaikka suklaalla tai lakuilla.

Vierailija
4/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa niitä. Mitä jos käväisisit Ruohonjuuressa? Pääsisit huomattavasti vähemmällä.

Tee karkin sijaan lapsille kotijäätelöä luomumaidosta ja kermasta, sokerista ja tuoreistia mansikoista.

Vierailija
5/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai tiedät, että e-koodeista iso osa on ihan luonnollisia aineita. Kaikki eivät ole siis keinotekoisia lisäaineita.

Toisekseen karkkeja syödään (toivottavasti) niin vähän, että ne lisäaineidenkin määrä jää hyvin vähäiseksi.

Kannattaisiko ehkä hieman löysätä tässä kohtaa?

Mutta tahdon yrittää. Jo ihan siksi, että valmiskarkit eivät ole kovin hyviä... jos niitä itsekin sattuisi muutaman suuhunsa laittamaan. (kröhöm)

ap

Vierailija
6/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa niitä. Mitä jos käväisisit Ruohonjuuressa? Pääsisit huomattavasti vähemmällä.

Tee karkin sijaan lapsille kotijäätelöä luomumaidosta ja kermasta, sokerista ja tuoreistia mansikoista.

Miten ihmeessä pääsisin vähemmällä siten, että lähtisin lasten kanssa sompailemaan jonnekin kaupungille metsästämään kauppaa, kun halusin vain tehdä itse karamelleja?

Löysin simppelin tryffelireseptin. Siihen tulee tomusokeria, kananmunaa, tummaa kaakaojauhetta ja rasvaa. Massa ainakin maistuu taivaalliselta, saas nähdä mitä tulee. =)

ap

Vierailija
7/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveli tekee noita aina jouluksi. Tosin eivät välttämättä ole lasten makuun... AP:n omaan suuhun voin suositella ;)

Vierailija
8/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein ite näitä lapsena. Eli 2dl sokeria, 2dl siirappia ja 2dl kermaa. Kaikki kattilaan ja jotain puol tuntia piti keittää. Leivinpaperista kartion muotoset muotit ja hammastikku tikuksi. Noista voi tehä omia variaatoita maustamalla vaikka suklaalla tai lakuilla.

Muistelen, että olen joskus kakarana tehnyt jotain samantyyppistä.

ap

Vierailija
9/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi tehdä viikunapalleroita aivan älyttömästi mieli.

Vierailija
10/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmeladeja olen ainakin itse tehnyt luonnon marjoista onnistunneesti. Helppoa on.

Vierailija
11/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveli tekee noita aina jouluksi. Tosin eivät välttämättä ole lasten makuun... AP:n omaan suuhun voin suositella ;)

ap

Vierailija
12/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikunapallerot! Mun pikkuveli tekee noita aina jouluksi. Tosin eivät välttämättä ole lasten makuun... AP:n omaan suuhun voin suositella ;)

Vierailija
13/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikunapallerot! Mun pikkuveli tekee noita aina jouluksi. Tosin eivät välttämättä ole lasten makuun... AP:n omaan suuhun voin suositella ;)

Saiskos ohjetta, kiitos!

koska pikkuveljeni niitä väsäilee, mutta googletin äsken, ja tää saattaa olla aika lähellä noita, joita saan jouluisin nauttia:

http://www.kotijakeittio.fi/ruoka/makeat/_a140554/

Tosin en tiedä, käyttääkö veljeni mitään krokanttisuklaata, mä luulen, että hänen tekemissään on jotain tummempaa suklaata tai sitten massa tehdään kaakaojauheesta.

Vierailija
14/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä suklaaseen dipatut marjat ja hedelmän palat. Helpompaa jos on suklaafonduepata, mutta onnistuu muutenkin. Me tehtiin juhannuksena ja tyttö veti niitä ku hullu puuroa :D

Vierailija
15/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(uunissakin onnistuu) niin kuivaa marjoja nyt kesällä ja uitat ne vaan suklaassa sit vaikka talvella. Vähän niinku suklaarusinat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan