Isoäitini, 85 v, nimissä on joku yrittänyt hakea
lainaa. Isoäidille tuli tänään kirje postissa, että lainahakemuksenne on käsitelty eikä lainaa voida myöntää.
Äitini soitti pankkiin, jossa oltiin todella nihkeitä. Äitini sanoi, että ellei tänään tule ilmoitusta, että on tapahtunut pankissa sekaannus, lähetetty paperit väärälle ihmiselle, marssiin hän huomenna tekemään rikosilmoituksen.
En voi mitään mutta aloin epäillä serkkuani. Toivottavasti tekijä saadaan kiinni mutta kuinka suojella vanhuksia moisilta teoilta?
Kommentit (11)
Ja kyllä, olemme tietoisia kaikesta tuosta mistä kirjoitit mutta se ei ole nyt pointtina.
ap
eipä voi suojella oikein mitenkään. Helppo on toisten ihmisten nimissä vaikka tilailla tavaraa tai lehtiä..
Kuinka tiiviisti sukunne pitää yhteyttä? Voitko mitenkään yleisesti puhutella kaikkia, että nyt on oltava tarkkana. Joku on toiminut kierosti mummon nimissä.
Mutta tuskin kukaan mitään tunnustaa.
on päässyt käsiksi mummosi internetpankkitunnuksiin, niillä voi hakea pankista lainaa.
ja hoitaa pankissa käynnit yms asiat äitini kanssa.
ap
aika kryptiseltä.
8, joka on pankkilainen
tuntuu ap sulle sattuvan ja tapahtuvan, en enää viitti ees vastailla sun juttuihin kun en oikeen jaksa uskoa että kakki nämä traagiset jutut olis tosia..
tuntuu ap sulle sattuvan ja tapahtuvan, en enää viitti ees vastailla sun juttuihin kun en oikeen jaksa uskoa että kakki nämä traagiset jutut olis tosia..
siis ketjun aloittaja
Ap ei ole aina sama ihminen, joka ketjussa on oma ap eli ketjun aloittaja. LOL
Onko siis täysissä järjissään/terevydeltään toimintakykyinen? Eihän hän ole allekirjoittanut mitään valtakirjaa kenellekään??
Mikäli henkilö ei ole pystyväinen hoitamaan omia asioitaan, voidaan hänelle järjestää edunvalvoja. Se voi olla joku läheinen tai sitten viranpuolesta sitä työkseen tekevä. Edunvalvontaakin on kahdenlaista. Toisessa versiossa ko hlö on edelleen täysvaltainen, toisessa hänet julistetaan vajaavaltaiseksi. Edunvalvonta vaatii aina lääkärintodistuksen.
Henkilö voi myös itse tehdä itselleen valmiiksi edunvalvontaa varten valtakirjan, siis etukäteen. Mä olen itse tehnyt valtakirjan läheiselleni ja läheinen sitten kiikuttaa välittömästi paperin käräjäoikeuteen vahvistettavaksi jos esim minä jään auton alle ja halvaannun. Olen tehnyt tämän ihan siksi, että läheiset pääsisivät vähemmällä.... Eikä tartte arvuutella kuka huolehtii asioistani jos en itse siihen pysty.