Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teihin vaikuta palsta negatiivisesti?Palsta täynnä v**ttumaisuutta,

Vierailija
21.07.2011 |

ilkeyttä, ehdottomuutta, mustavalkoisuutta, katkeruutta...

Inhimillisyys, empatia, lämpö ovat kaukana suurimmasta osasta vastauksista.

Eikö teihin vaikuta kun luette usein tällaista palstaa, missä ystävällisyys ja huomaavaisuus ovat tuntemattomia käsitteitä?

Eikö teihin tartu negatiivinen "mieliala", ilkeä, pinnallinen, ehdoton ajatusmaailma?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin ap, ja olin itse asiassa aikeissa tehdä asiaan liittyvän aloituksenkin tänne jokin aika sitten.

AV:llä on fiksuja kirjoittelijoita ja mielenkiintoisia aiheita laidasta laitaan, mutta valitettavasti paljon myös pahansuopuutta ja mustavalkoisuutta. Ja kyllä se pahansuopuus tarttuu. Tuntuu esimerkiksi että on liiankin helppoa vastata kysyjälle sarkastisesti tai suorastaan ilkeästi, se on vähän niin kuin palstan tapa. Tai jos joku kirjoittaa palstalle äkkiväärän ja typerän kommentin on helppo naureskella hänelle tai päivitellä häntä mielessään ja ajatella "etten minä ainakaan". Itse en halua vahvistaa itsessäni tällaisia piirteitä.

Ymmärrän että AV on monelle varaventtiili, paikka jossa päästellä höyryjä. Toisaalta tulee mieleen voisiko sen tehdä rakentavammin, esimerkiksi liikuntaa harrastamalla?

Vierailija
22/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös oppinut ja tätä palstaa lukiessa tajunnut, miten erilaisia ihmiset ovat. Suomessahan luokkaerot on lähes tabu, mutta täällä kyllä huomaa, ettei Suomi ole enää lapsuuteni lintukoto, jossa kaikilla oli suht samanlainen tausta. Oikeastaan aika järjetön idea edes yrittää keskustella asioista ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, saati sitten kysyä neuvoja tuiki tuntemattomilta.

Tässä yksi syy, miksi armeija pitäisi olla pakollinen ihan kaikille. Tai joku vastaava systeemi, missä vähintään 6kk on porukkaa yli luokkarajojen samassa tilassa, toimimassa samojen päämäärien eteen.

Oli valaiseva kokemus.

Väittely on muuten yleisesti ottaen mielekkäämpää sellaisen kanssa, jolla on asiasta eri näkemys kuin itsellä. Kunhan osaa perustella, miksi.

Täällähän moni ei edes yritä perustella, solvaa vain.

Lopetankin taas tämän palstailun hetkeksi, kun ei näitä jaksa. Hyvää joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enää kenenkään aitoon ystävällisyyteen. Ja esim. ylipainoisiin läheisiin on vaikea suhtautua neutraalisti kun tietää että kaikki tuomitsevat ylipainoiset.

Lisäksi en uskalla kutsua vieraita kylään kun kaikki olisi kuitenkin junttia ja/tai kamalaa enkä ainakaan tarjoa mitään syötävää kun se kuitenkin on "paskaa"

Vierailija
24/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enää kenenkään aitoon ystävällisyyteen. Ja esim. ylipainoisiin läheisiin on vaikea suhtautua neutraalisti kun tietää että kaikki tuomitsevat ylipainoiset.

Lisäksi en uskalla kutsua vieraita kylään kun kaikki olisi kuitenkin junttia ja/tai kamalaa enkä ainakaan tarjoa mitään syötävää kun se kuitenkin on "paskaa"

että taidat olla vähän typerä? Sori, mutta jonkun oli se sanottava.

Vierailija
25/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seura tekee kaltaisekseen. Sen takia aion täältä lähteä kokonaan pois vielä kun itse sen tajuan. Sehän siinä onkin, että sitä muutosta ei itse huomaa välttämättä. Jos ei sitten saa palautetta että oletpas muuttunut ilkeäksi.

Vierailija
26/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaikutus on oikeastaan päinvastainen, kun tuntuu, ettei minun tarvitse enää huolehtia niin paljon asioista, joista olen potenut syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa... Jos toiset ihmiset ovat näin ilkeitä, miksen voisi itsekin joskus mokata? Kivat vastaajat saavat hymyn huulilleni, haluaisin halata!

Kannattaa muistaa, ettei tämä ole mikään kuvaava otanta ihmisten mielipiteistä ylipäätään. Täällä kirjoittavat monet sellaiset, jotka eivät voi päteä muualla, eivätkä muulla kuin sillä, että ovat moraalisesti moitteettomampia, äiteinä kunnollisempia, puolisoina aina huomaavaisia ja hyviä, raittiita, tai jotain muuta, mikä tavallisille ihmisille voi tuottaa vaikeuksia. Katkeria ihmisiä, joita kohtaan pitäisi tuntea sääliä ja sympatiaa, ei vihaa. Heidän elämästään puuttuu jotain hyvin oleellista, kun siitä puuttuu empatia.

Sellaiset ihmiset, jotka anonyymina haukkuvat toisia ovat luultavasti sukua niille, jotka aikoinaan poltatuttivat naapurin noidan, ja jotka silloin ja nykyään paasaavat taivaallisesta tuomiosta. Ja se on ihan ymmärrettävää, sillä evoluutio on suosinut tuota ominaisuutta haluta raivata esteet ja epämiellyttävyydet tieltään. Eivät he itselleen mitään voi.

Siihen ilkeyteen suhtaudut ainoalla tavalla, jolla siihen kannattaa suhtautua: Ole sinä empaattinen! Mieti, miksi jollakulla menee niin huonosti, että hänen täytyy potkia maassa makaavaa? Miksi hän haluaa satuttaa ventovierasta, tai ei vain välitä siitä, ketä kärkkäällä mielipiteellään satuttaa? Sitten, kun voit sen tehdä, tiedät tehneesi oikein, ja maailman olevan myötävaikutuksestasi pikkuisen parempi paikka.

Ilkeilijöille toivon paljon hyvää tahtoa, annosta inhimillisyyttä ja armeliaisuutta sekä itseä että muita kohtaan. Miettikää, kuinka paljon kivempi olisi, jos meitä kaikkia, jotka tässä ketjussa ovat ilmaisseet mielipahansa, ei olisi joku täällä kirjoituksillaan tarkoituksellisesti loukannut? Ja jos se ei yhtään liikuta, niin Fuck You ;-D !!!

Vierailija
27/27 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli ennen kiva jutella vauvajuttuja jne. Nyt tuntuu, että katkerat ja lapsettomat ovat vallanneet paikan. Lapsistakaan ei jutella enää. Kaikki fiksut ovat siirtyneet muualle, kun nämä yhdet täällä purkaa pahaa oloaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan