Kyseleppä sinua tällä hetkellä mietityttävistä asioista, niin minäpä neuvon! :)
Kommentit (50)
ihmiset ovat usein lomilla jne. Jos teet pintaremonttia, älä tee omaan makuusi, vaan mahdollisimman neutraali. Saat edullisesti maalattua seinät valkoisiksi ja vaihdettua esim. listat. Nämä pienet toimenpiteet muuttavat yleisimettä jo melko paljon. Tekevät tilasta raikkaamman ja valoisamman.
Alku syksy voi olla hyvää aikaa myydä. Tee nyt pientä fiksausta ja elokuun puolesta välistä myyntiin.
Onnea asuntokauppoihin!
ap
kolmen S:n keinoin: siivous, sauna, seksi.
Kyllä se sieltä on tulossa ;).
ap
tämän mun urakriisin kanssa? Mikä olis mulle sopivampi ammatti?
Joudun käyttämään useita eri lääkkeitä jatkuvasti. Lääkkeet yhdessä aiheuttavat minulle kokoaikaisen kalvavan näläntunteen. Olen lihonut tämän vuoksi jo yli kymmenen kiloa. Onko olemassa jokin tuote, esim. luontaistuote, joka hillitsisi näläntunnetta? Lääkkeitäni en voi lopettaa, enkä vaihtaa toisiin. Liikuntaa harrastan mutta se ei auta tähän. Kiitos etukäteen vastauksesta:)
Sinulle sopiva ammatti on sellainen, jossa saat toteuttaa jotakin taitoasi, josta pidät itsekin.
Joku aikataulullisesti leppoisa ja luova ala, jossa on paljon mukavia työkavereita ja vähän kilpailuhenkeä.
ap
että mikäköhän on hinta. En pääse täältä maalta niin vain tsekkaamaan kauppaan enkä ole saanut aikaiseksi soittaa myymälään.
hillitsee oikeasti tuollaista nälän tunnetta. Liikunta lisää sitä vain. Kun nälän tunne iskee, tee itsellesi sääntö, että saat syödä vasta, kun olet ensin juonut 2-3 lasillista vettä sekä syönyt kunnon lautasellisen kaurapuuroa, pari desiä marjoja ja odottanut sen jälkeen 15 minuuttia. Jos vieläkin nälättää, ota joku pieni herkku. Ei vatsaan mahdu niin paljon kuin olisit alkuun syönyt.
Toinen on se, että kun nälän tunne iskee (ja tiedät, että oikeasti ei ole vielä ruoka-aika), päätät aina ennen syömistä tehdä jonkun kotityön. Esim. viikata pyykit, imuroida tms. Joskus tunne voi mennä näin ohi. Tai lähde kirjastoon tms. missä et voi syödä.
Uskon, että sitä tunnetta ei hetkessä saa pois. Se pitää opetella kiertämään ja pakoilla ylimääräisä syömistilanteita.
Jos nämä neuvot tuntuvat tuulesta temmatuilta, ottaisin asian puheeksi lääkärin kanssa ja kysyisin, voisiko lääketiede jotenkin auttaa. Vakavasta ja harmittavasta asiasta kyse!
ap
Hyvää kesän jatkoa, toivottaa se lihonut ihminen.
T: se parisuhdekriisissä kamppaileva
Joten ole valmis siihen, että saatat tarvita paljonkin ulkopuolista apua raskautumiseen.
Jos kuulut siihen 20%, jotka eivät lääketieteen avusta huolimatta tule raskaaksi, ei sinulla ole muita vaihtoehtoja kuin kestää lapsettomuus. On oma valintasi, päätätkö taistella itsesi asian kunkuksi vai annatko lapsettomuuden lannistaa sinut. Valinta on vain sinun.
Mutta mielestäni, jos kaikkea ei ole vielä kokeilut, ei kannata antaa mielen lennellä jo noin alamaissa. Joillakin raskaaksi tuleminen vain vie vuosikausia. Ja jos nyt ajattelet, että hölisen täällä omiani, tietämättä mistään mitään niistä tunteista ja ajatuksista, joita käyt läpi, olet ehdottoman väärässä!
Elämä on elämää, jota ei voi tilata sellaiseksi, kun sen itse haluaa.
Kyllä sinä kestät!
ap
Moi!
Miten saan mieheni lopettamaan tupakoinnin? Monta vuotta olen jo yrittänyt vihjailemalla, jankuttamalla, olemalla hiljaa ja vain toivomalla jne. Toisaalta en katso olevan oikeutettu puuttumaan tähän, sillä hän tupakoi jo kun aloimme seurustelemaan (7 vuotta sitten) ja silloin katsoin läpi sormien vaikka en siitä pitänytkään. Olin melko optimistinen sen suhteen, että kun lapsemme syntyisi, hän lopettaisi tupakoinnin. Näin ei kuitenkaan käynyt. Nyt joudun jatkuvasti jankkaamaan käsienpesusta ja lopettamisesta. Ällöttää kun mies silittelee lasta myrkyin kyllästetyin käsin.
samasta asiasta, kun puoliso haluaisi toisen pääsevän eroon ylipainosta tms. terveyteen vaikuttavasta asiasta. Se ei onnistu, jos toiselta puuttuu motivaatio. Sen sijaan voisitteko tehdä kompromisseja asiasta: sinä lupaat, että et jankuta asiasta, jos miehesi aina tupakoinnin jälkeen pesee kätensä saippualla. Ja käy suihkussa / harjaa hampaansa ennen helliä hetkiä, jos et siedä hajua. Voisitko kysyä, mikä olisi miehellesi sellainen kimmoke tai palkinto, joka riittäisi kokeilemaan lpettamista. Eli lupaat hänelle porkkanan? Kerro sievästi, että miehesi on sinulle rakas ja olisit niin onnellinen, jos yhdessä asiaa miettisitte ja ratkoisitte. Ole entistä rakastettavampi, niin miehesikin haluaa olla enemmän mieliksesi.
ap
Ihan totta. Näin olen itsekin miettinyt. Harmittaa vaan kun tiedän, että mies pystyy lopettamaan melko helposti. Ollut kerran muutaman kuukauden polttamatta vain kokeillakseen miten se onnistuu. Onnistui melko kivuttomasti, mutta päätti aloittaa uudestaan koska "muuten ei ole töissä tauoilla mitään tekemistä". Ehkä yritän siis vielä vähentää sitä jankutusta ja tarjota porkkanaa :) Kiitos vastauksesta!
Se 2v lapsen äiti. Tuota unikaveria ja satu"kasettia" en vielä olekaan kokeillut. Nykyisin luen av:ta kännykästä nukuttelun aikaan
Koska tämä jälkivuoto loppuu? Ja saanko käyttää loppuajan kuukuppia? (Tiedän, kuukuppi on tulehdusriski, mutta miksi? Se keitetäänkin aina ennen käyttöä ja on käytettäessä ilmatiivis, pysyy paikoillaan alipaineella).
Ollut nyt 6vkoa, joista ensimmäiset 2vkoa runsasta. Sitten viikon verran tihuttelua ja loppui. Seuraavana päivänä alkoi uudestaan ja nyt ollut veristä ja yhtä runsasta kuin kuukautiset. Täysimetän, joten en usko menkkojen olevan kyseessä (ja yleensä menkkojen aikaan kierin tuskissa, nyt ei tunnu edes niin, että buranaa ottaisin). Myöskään kuumetta tai pahaa hajua vuodossa ei ole, joten en usko olevan tulehdusta. Neuvolan mielestä vuoto ok.
Menee hermo, kun siteet hautoo ja pitää pelätä ohivuotoja. :(
Oletteko käyneet ulkomailla reissussa? Onko sen jälkeen ilmennyt kutisevaa ihottumaa, puremajälkiä jne., oireita, jotka tulevat yöllä?
ap
Minulla meni näin: jälkivuoto reilu 2vk runsaasti, siitä rauhoittui, mutta vuosi edelleen vielä 5vk. Kahdennaksella viikolla tuli runsaammiksi ja samaan aikaan minulla oli jälkitarkastus. Lääkäri sanoi, että kyseessä on menkat. Vuoto loppuikin viikon sisällä ja siitä 4vk:n päästä tulivat toiset menkat ja sen jälkeen säännöllisesti 4vk:n välein. Täysimetin koko ajan. Toisen lapsen kohdalla sama homma, mutta menkat tulivat jo 5.vk. Eli normaalia on ja siihenpä ei keinoja ole. Ei siinä mitään ohivuotoa tule, kun käyttää istuvia pikkareita ja hyviä siteitä. Kyllä swe kohta loppuu!
ap
ap
Kuten jo tiedätkin, vain mies itse voi muuttaa itseään. Hyvägt keinot eivät auta. Ota kovat keinot käyttöösi, niillä pystyt testaamaan hänen motivaationsa parantaa vastuullisuuttaan. Eli tee kuten hän. Järjestät itsellesi loman, sanot ilmoitusluonteisesti miehellesi lähteväsi seuraavana päivänä lomalle. Kerro syy, miksi lähdet, kerro, että nyt on toisen vuoro ottaa vastuu perheestä ja kaikesta muusta. Muistuta, että parisuhde on vastavuoroisuutta, toinen ei voi vain saada. Sano, että kaikki kokemuksesi ovat saaneet miettimään teidän tilannettanne. Älä jää tappelemaan tai inttämään, ota vain ja lähde.
Kerro, että rakastat miestäsi, kerro myös, että olet pettynyt teidän tilanteeseen. Älä soittele kotiin, miten ovat pärjänneet.
Jos suhteenne kärsii tuosta entisestään, ei miehesi motivaatio ole kovin hyvä.
Mielestäni miehesi tarvitsee oikean pysäytyksen, tilanteen, jossa joutuu ottamaan vastuun. Kun useamman päivän tätä tekee, voi ymmärrys sinun näkökulmaa kohtaan kasvaa. Surullista, että me emme voi uida toistemme nahkoihin ja muuttaa toisiamme sitä kautta.
ap