Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon alkoholin tissuttelemisesta iltaisin?

Vierailija
20.07.2011 |

kellään samaa ongelmaa ollut? En haluaisi juoda, mutta tulen levottomaksi, jos en voi, en osaa rentoutua. Jäänyt nyt lomalla tällainen vaihde päälle:(

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luiin tuon tarjotun linkin, lukiko kukaan muu?

Siinä nimenomaan sanottiin, että naisen alkoholismin erottaa miehen alkoholismista häpeä! Ja sen häpeän vuoksi sitä apuakaan ei uskalleta hakea, silti teistä, vaikkapa nimettömänä on tärkeää tulla tänne halveksimaan ihmisiä, jotka ovat päättäneet aloittaa muutoksen?

Ja kyllä alkoholista voi päästä eroon omin voimin tai edes vähentää. Se vähentäminenkin on monesti ihan riittävä tavoite.

Vierailija
62/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustakaa te moralisoijat oma ketjunne. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna en enää yhtään. Olen päättänyt lopettaa tämän tähän! Alan huolehtia itsestäni paremmin. En halua tulla alkoholistiksi, en todellakaan.

Mä en tänään juo ollenkaan, viikonloppuna menee sit enemmänkin. Ensi viikolla sitten rupean laskeutumaan arkeen ja vähentämään. Pyrin kohtuukäyttöön(mulle max. neljä pulloa siideri)kerran viikossa viikonloppuna, se olis mulle ihan ok. Kokonaan en halua lopettaa.

Vierailija
64/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä kaikille tissuttelijoille, jotka ovat päättäneet lopettaa. Elämä on mukavampaa ilman tissuttelua.

Vierestä seurasin 20 vuotta kotonani, miten tissuttelu pikkuhiljaa muuttui alkoholismiksi. Isällä menee nykyään 1-2 isoa tapio pulloa illassa ja äidillä vähintään 8-pack. Kummatkin menevät joka aamu töihin. Ulos päin näyttää todella normaalilta pariskunnalta, sisältäpäin taasen on aika karua katsottavaa.

Kun päivän tärkein asia on se, että kotiin päästyä saa korkata ensimmäisen oluen ja illalla saa sammua omaan sänkyyn seuraavaa päivää varten pitäisi viimeistään hälytyskellojen soida.

Todella hienoa, että joillakin soi se jo ennen tuota.

Vierailija
65/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi rauhoittavaa lääkettä ja ota pilleri iltaisin viinan sijaan.

Vierailija
66/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. juo sikspäkin illassa. ehkä tuo homma toimis, mitä kymppi ehdotti? Mutta mieluummin kun menen johonkin AA-kerhoon, olen silti juomatta kokonaan, en ole alkoholisti. En pystyisi juomaan muuta kuin tottumusjuomaani, olutta tai siideriä.

Anteeks mutta jos juot sixpackin illassa niin olethan sä alkoholisti. Kuvaamasi "pakko" saada ne juomat on alkoholistin selkeä merkki, se että et juo kossua ei auta asiaa. Alkoholisteilla on myös tyypillistä tuo ajattelu että kun juo vaan mietoja niin ei oo alkkis, ja asian kieltäminen itseltäänkin. Ihmisillä on älyttömät kuvitelmat alkoholismista. Jos voit olla juomatta, et ole alkkis. Ja sitten sun ei tarvis pyytää apuakaan. TUNNUSTA asia, sitten vasta parantuminen voi alkaa.

kyllä alkoholin voi jättää, vaikkei alkoholisti olisikaan.

olenko siis alkoholisti? ap.

ps. taustalla ero hiljattain ja lapset muuttaneet pois kotoa. Suren tuota kaikkea ehkä näin.

Vierailija
67/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi rauhoittavaa lääkettä ja ota pilleri iltaisin viinan sijaan.

Vierailija
68/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun viesti kirjoittaja ekana lauseenaan kirjoitti olevansa alkoholisti?

Vierailija
69/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan päivittäin punkkua 3-4 lasillista

Mittaatko, että yksi lasillinen on 12 cl mikä on siis yksi annos? Ite en mitenkään vois juoda noin puolta pulloa viiniä joka päivä. Olisin ihan pöhnässä koko ajan. Kotonakin pitäis vaan kökkiä, kun autoa ei vois koskaan ajaa.

Vastaan tähän:

Mulla menee tuo 3-4 lasillista noin 5 tunnissa, eka lasillinen ruoan kanssa klo 18 ja loput 2 lasillista illan aikana.

Käyn töissä eli ei tulisi mieleenikään ottaa viiniä päivällä työaikana.

Vierailija
70/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä metodia. Eli loman viimeisellä viikolla. Kuudesta pullosta päivittäin yksi alaspäin.

Vierailija
71/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin kun menee menee se 6 pulloa, pitkin päivää.

Vierailija
72/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai juoko nekin? Entäs lapset, kuka niitä hoitaa?

Vierailija
73/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että humalaan ei tulla. Kyllä siinä vielä katsoo omat ja vaikka naapurienkin lapset.

Vierailija
74/74 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä