Miten päästä eroon alkoholin tissuttelemisesta iltaisin?
kellään samaa ongelmaa ollut? En haluaisi juoda, mutta tulen levottomaksi, jos en voi, en osaa rentoutua. Jäänyt nyt lomalla tällainen vaihde päälle:(
Kommentit (74)
vain se riippuvuus, ihanaa rentoutua kun koko perhe nukkuu.
Ja ei, haukkuja en halua, se ei tätä asiaa mitenkään paranna.
Ap. juo sikspäkin illassa. ehkä tuo homma toimis, mitä kymppi ehdotti?
Mutta mieluummin kun menen johonkin AA-kerhoon, olen silti juomatta kokonaan, en ole alkoholisti. En pystyisi juomaan muuta kuin tottumusjuomaani, olutta tai siideriä.
Anteeks mutta jos juot sixpackin illassa niin olethan sä alkoholisti. Kuvaamasi "pakko" saada ne juomat on alkoholistin selkeä merkki, se että et juo kossua ei auta asiaa. Alkoholisteilla on myös tyypillistä tuo ajattelu että kun juo vaan mietoja niin ei oo alkkis, ja asian kieltäminen itseltäänkin.
Ihmisillä on älyttömät kuvitelmat alkoholismista. Jos voit olla juomatta, et ole alkkis. Ja sitten sun ei tarvis pyytää apuakaan. TUNNUSTA asia, sitten vasta parantuminen voi alkaa.
illassa, viikonloppuisin enemmän. Kun lopetin, vieroitusoireet kestivät yli 4 viikkoa.
ei se huutaminen ja haukkuminen tätä asiaa paranna. Ainut huraahuuto kympille, siinä ihan oikea vastaus.
Ap. juo sikspäkin illassa. ehkä tuo homma toimis, mitä kymppi ehdotti? Mutta mieluummin kun menen johonkin AA-kerhoon, olen silti juomatta kokonaan, en ole alkoholisti. En pystyisi juomaan muuta kuin tottumusjuomaani, olutta tai siideriä.
Anteeks mutta jos juot sixpackin illassa niin olethan sä alkoholisti. Kuvaamasi "pakko" saada ne juomat on alkoholistin selkeä merkki, se että et juo kossua ei auta asiaa. Alkoholisteilla on myös tyypillistä tuo ajattelu että kun juo vaan mietoja niin ei oo alkkis, ja asian kieltäminen itseltäänkin. Ihmisillä on älyttömät kuvitelmat alkoholismista. Jos voit olla juomatta, et ole alkkis. Ja sitten sun ei tarvis pyytää apuakaan. TUNNUSTA asia, sitten vasta parantuminen voi alkaa.
kyllä alkoholin voi jättää, vaikkei alkoholisti olisikaan.
Ap. juo sikspäkin illassa. ehkä tuo homma toimis, mitä kymppi ehdotti? Mutta mieluummin kun menen johonkin AA-kerhoon, olen silti juomatta kokonaan, en ole alkoholisti. En pystyisi juomaan muuta kuin tottumusjuomaani, olutta tai siideriä.
Anteeks mutta jos juot sixpackin illassa niin olethan sä alkoholisti. Kuvaamasi "pakko" saada ne juomat on alkoholistin selkeä merkki, se että et juo kossua ei auta asiaa. Alkoholisteilla on myös tyypillistä tuo ajattelu että kun juo vaan mietoja niin ei oo alkkis, ja asian kieltäminen itseltäänkin. Ihmisillä on älyttömät kuvitelmat alkoholismista. Jos voit olla juomatta, et ole alkkis. Ja sitten sun ei tarvis pyytää apuakaan. TUNNUSTA asia, sitten vasta parantuminen voi alkaa.
kyllä alkoholin voi jättää, vaikkei alkoholisti olisikaan.
olenko siis alkoholisti? ap.
ps. taustalla ero hiljattain ja lapset muuttaneet pois kotoa. Suren tuota kaikkea ehkä näin.
Ap, aloitetaanko vähentäminen yhdessä, loman viimeisellä viikolla?
Koska sulla? ap.
Open loma on paha kun se on niin pitkä... ja tylsä.
Pikkutölkit myydään nykyään useimmiten kasipäkkeinä.
Mä tykkäsin heti 14v kun join ekan kerran.
Siitä alkoi alamäki.
Loppui, kun sain ekan lapseni. Menin naimisiin, opiskelin yliopistossa tutkinnon ja saimme toisen lapsen.
Nyt, lasten ollessa miltei täysi-ikäisiä, olen alkanut juomaan joka päivä. Juon mietoja ja väkeviä. Olen äärimmäisen onneton siitä, että juon. Tämä on syvää helvettiä, mitä en kykene katkaisemaan.
Työ on mennyt. Parisuhde on mennyt. Minä en vain kykene lopettamaan.
Älkää tissutelko!
hänen olevansa alkoholisti, eikö teille se riitä, että hän haluaa lopettaa tissuttelun? Musta se ainakin on hieno ja kunnioitettava pyrkimys.
nyt rupeat vähentämään pullolla päivässä. Huomenna saat vielä juoda ja uskoisin, että pikkuhiljaa rupeaa helpottamaan, vähennät sillä pullolla ja sitten seis.
hänen olevansa alkoholisti, eikö teille se riitä, että hän haluaa lopettaa tissuttelun? Musta se ainakin on hieno ja kunnioitettava pyrkimys.
Tosiasioiden tunnustaminen on aika oleellista tossa lopettamisessa.
Mä tykkäsin heti 14v kun join ekan kerran. Siitä alkoi alamäki. Loppui, kun sain ekan lapseni. Menin naimisiin, opiskelin yliopistossa tutkinnon ja saimme toisen lapsen. Nyt, lasten ollessa miltei täysi-ikäisiä, olen alkanut juomaan joka päivä. Juon mietoja ja väkeviä. Olen äärimmäisen onneton siitä, että juon. Tämä on syvää helvettiä, mitä en kykene katkaisemaan. Työ on mennyt. Parisuhde on mennyt. Minä en vain kykene lopettamaan. Älkää tissutelko!
Aloita säkin pikku hiljaa vähentämään, tee selkeä suunnitelma. Hienoa kuitenkin, että olit juomatta lasten ollessa pieniä : ) Kyllä sä pystytsiihen nytkin!
Tosiasioiden tunnustaminen on aika oleellista tossa lopettamisessa.
Mielestäni kyseessä on niin kauan tapa, kun ei ei tarvitse olla aamulla heti pullon suussa kiinni?
Ja jos lomalla juo ainoastaan, se on ohimenevää.
miten noi hommelit alkaa ja etenee. Mut hei, ei teillä ole mitään hätää vielä pitkään aikaan.
mutta kympillä hyvä.
Ja huom. tissuttelu ei vielä ole ihan pahinta sorttia alkoholismia, toki voi siksi muuttua, hereillä kannattaa olla.