Miten päästä eroon alkoholin tissuttelemisesta iltaisin?
kellään samaa ongelmaa ollut? En haluaisi juoda, mutta tulen levottomaksi, jos en voi, en osaa rentoutua. Jäänyt nyt lomalla tällainen vaihde päälle:(
Kommentit (74)
Eikö hienoa, että haluaa lopettaa?
Mä itken nytkin :(
Mun suurin toiveeni olis lopettaa.
On varmasti todella vaikeata ymmärtää, miksi alkoholisti juo. En ymmärrä tätä itsekään.
Aivan kuin olisin jotenkin psykoosissa...Yritän niin kovasti, mutta pelkään silmittömästi selvää olotilaa :(
Mutta oikeesti mä tiedän, että pystyt siihen, vähennä tuon fiksun neuvon mukaan pullolla päivässä. Sulla on vielä selvästi toivoa ja tulevaisuutta.
Tässä linkki audit testiin. Tehkääs tissuttelijat tuo ja älkää vähetelkö kulutuksen määrää.
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
Naisilla suurkulutuksen alaraja on 16 alkoholiannosta viikossa. Eli jos pitää tissutella 6 pulloa olutta päivässä on se 42 pulloa viikossa eli aivan hirveä määrä!! Enää ei voi mielestäni puhua tissuttelusta. Ja yksi annos on esim 0,33 l olutta, 12 cl viiniä, 4 cl väkevää.
Kyllä se alkoholismia on mutta kyllä siitä pääsee eroon. Kokemusta on. Itsekuria se vaatii. Kierrä kaukaa oluthyllyt ja Alkot. Eikä mitään piilopulloja nurkkiin.
Tuo on niin tyypillistä, että juomaputki jää lomalta päälle. Jos on pakko juoda joka ilta huomattava määrä mitä 6 pulloa on, niin kyse on kyllä jo alkoholiriippuvuudesta vaikka joisi vain loma-aikaan. Päihdepolit täyttyvät syksyisin juuri näistä jotka eivät pystykkään lopettamaan lomalla alkanutta juomaputkea. Ap:n tilanteesta ei ole enää pitkä matka siihen, että käyttöä on muulloinkin kuin lomalla. Ainut ratkaisu on siinä, että myöntää olevansa riippuvainen eikä vähättele asiaa itselleen. Sitten vaan korkki kiinni ja pullot jää kauppaan. Kamalaa oloa on vain siedettävä, jos eroon haluaa päästä. Liikunta auttaa. Jos ei pärjää yksin, niin sitten A-klinikalle apua hakemaan.
neuvoja ei tiedä alkoholiriippuvuudesta yhtään mitään. Ei se metodi toimi. Pikemminkin siinä käy niin, että kun koittaa se yhden annoksen ilta, viinapiru istuu olkapäällä ja kuiskuttaa, että kun tää homma meni niin hienosti ja sä selvästikin kykenet kohtuukäyttöön, voit ottaa viimesen lomapäivän kunniaksi vielä yhen tai kaks lisää. Ja kun sä niiden jälkeen et tunne(!) edes olevasi humalassa, niin voi ne loput kolmekin ottaa, mut sit se on loppu, ihan varmasti. Aamulla on kiva mennä töihin.
Mä ostin tänään vain neljä siideriä, ajattelin että korkkaan vasta yhdeksältä en yhtään aiemmin. En ole vielä ekaakaan aukaissut?
Ehkä tuo asteittainen vähentäminen + aikaraja, ei ennen yhdeksää auttaa vähentämään? Mites sulla menee.
että humalaan ei tulla. Kyllä siinä vielä katsoo omat ja vaikka naapurienkin lapset.
Olisi halvempaakin.
matot lentää pihalle, tavarat löytää paikkansa ja voinpa jopa kaappejakin ruveta siivoamaan.
Joku pääsiäinen on neljän päivän loma ja tarkoittaa neljää iltaa tissuttelua. Humalassa en ole koskaan tai korkeintaan lievästi. Aletaan vasta lasten mentyä nukkumaan ja ollaan ihan rauhallisesti, joten lapset eivät tästä kärsi. Sitten tuollaisen "putken" jälkeen melkein harmittaa, kun ei voi jatkaa.
Olen yrittänyt pysyä tiukkana ja arki-iltaisin en tissuttele. Joku viikon Kreikan matka on taas samaa menoa viikko putkeen... Parvekkeella lasten nukahdettua.:)
juon lasin viiniä joka ilta. viikonloppuisin saatan juoda kaksikin lasillista. muuta alkoholia en juo kuin viiniä.
kun koulut taas alkaa, olen päättänyt jättää arkisin viinin juomisen pois.
tosi paljolta tuntuu 6 annosta illassa. jos itse joisin niin paljon, en ajaisi seuraavana päivänä autoa.
Mä itken nytkin :( Mun suurin toiveeni olis lopettaa. On varmasti todella vaikeata ymmärtää, miksi alkoholisti juo. En ymmärrä tätä itsekään. Aivan kuin olisin jotenkin psykoosissa...Yritän niin kovasti, mutta pelkään silmittömästi selvää olotilaa :(
Säännöllinen toistuva juominen totuttaa keskushermoston etanoliin, ja lopulta olotila ei tunnu normaalilta ilman niitä "rentouttavia" tai "siivouskaljoja". Jotkut pystyy vuosikausia pitäytymään siinä yhdessä viinilasillisessa, mutta toiset raukat joutuvat vähitellen lisäämään annostelua, kunnes homma leviää huomaamatta käsiin.
Paljonko tulee audit pisteitä teille tissuttelijat? Olis mielenkiintoista tietää.
otan päivittäin punkkua 3-4 lasillista
huomenna en enää yhtään. Olen päättänyt lopettaa tämän tähän! Alan huolehtia itsestäni paremmin. En halua tulla alkoholistiksi, en todellakaan.
Paljonko tulee audit pisteitä teille tissuttelijat? Olis mielenkiintoista tietää.
Olen juonut jo useamman vuoden lasin olutta tai viiniä illallisella. Siis. Ihan. Joka. Päivä. Viikonloppua menee kaksi tai kolmekin annosta illassa. Koskaan en juo humaltuakseni, eikä määrät ole kasvaneet vuosien saatossa.
otan päivittäin punkkua 3-4 lasillista
Mittaatko, että yksi lasillinen on 12 cl mikä on siis yksi annos? Ite en mitenkään vois juoda noin puolta pulloa viiniä joka päivä. Olisin ihan pöhnässä koko ajan. Kotonakin pitäis vaan kökkiä, kun autoa ei vois koskaan ajaa.
Ja viimeistään töiden alkaessa, musta siinä just on se ero alkoholistiin. Normaalioloissa tää ei käy!