Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika-/tyttöystävän luona yöpyminen

Vierailija
20.07.2011 |

Olen 17-vuotias nuori, en polta, enkä myöskään ryyppää.

Minulla ei ole ns virallista suhdetta (joka nuorison keskuudessa tarkoittaa, ettei sitä lue facebookissa) mutta kuitenkin poikaystävä, jonka kanssa olen seurustellut kolmisen kuukautta. Olemme tunteneet pojan kanssa kuusi vuotta. Olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, eikä hänen vanhempansa vielä ole tietoisia tästä. Minun vanhempani ovat tietoisia ja ovat olleet monesti kotonakin kun hän on meillä käynyt. Kummallakaan ei ole ollut aikaisempia seksikumppaneita, ja olen syönyt jo kauan e-pillereitä. Tauteja ei siis kummallakaan ole. Olemme myös harrastaneet seksiä (menetimme siis neitsyytemme toisillemme).

Noh, kysymys kuuluu kuitenkin, että TE ÄIDIT JA ISÄT minkä ikäisenä, millaiset kriteerit täytettyään jne suostuisitte päästämään tyttönne yöksi poikaystävän luo?

Meillä molemmilla läheiset välit vanhempiimme ja olemme samana vuonna syntyneitä, poika täytti juuri myös 17.

Kiitos :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se iästä ole kiinni, vaan perheen arvoista ja nuoren luotettavuudesta. Itse muutin jo kotoa 17-vuotiaana, avoliittoon mieheni kanssa. Meitä on niin moneksi.

Vierailija
2/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pääsin poikakaverille yökylään. Poikakaveri oli 15 ja oltiin seurusteltu pari kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä. Tosin mökillä poikaystävä oli meillä mukana yhden viikonlopun, joskin nuoret nukkuivat eri huoneissa. Taisivat tosin hiippailla toistensa luona yöllä.

Ja ei, en ole niin naiivi, että kuvittelisin, ettei tyttäreni harrastaisi seksiä poikaystävänsä kanssa. Koen vain, ettei minun äitinä tule eikä tarvitse kannustaa siihen.

Vierailija
4/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun ei olla naimisissa, niin tässä talossa ei yhdessä nukuta. Vanhin tytär asuu avoliitossa, mutta täällä yöpyessään nukkuvat eri huoneissa. Jos joskus menevät naimisiin, niin samassa huoneessa yöpyminen on luvallista.

Turha sitä yhdessä nukkumista on hoppuilla. Ehdit sen poikaystäväni pärstää katsella 24/7 ihan lähitulevaisuudessa jos yhteen haluatte muuttaa, kohtahan olet jo täysi-ikäinenkin:)

Vierailija
5/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunhan:

- tuntisin oman tyttäreni poikaystävän

- tämä olisi käynyt meillä useasti ja olisin saanut hänestä fiksun kuvan

- tyttäreni olisi myös käynyt pojan kotona niin että vanhemmat tuntevat tyttöni ja hyväksyvät hänet

- olisin edes joskus keskustellut näiden vanhempien kanssa

- ja tyttäreni olisi 16v ->

niin päästäisin hänet yökylään/päästäisin pojan meille yökylään. Tällöin oletan että tuo poikaystävä olisi vähintään 16v ja enintään ikäeroa olisi 3v.

Vierailija
6/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian nuori tähän vastaamaan, tai no kun oma lapsi on vasta alle vuoden, niin en oikein osaa samaistua tähän ongelmaan.

Voin kuitenkin omalta kohdaltani kertoa, että olin juuri täyttänyt 16, kun aloin yöpyä poikaystäväni (nykyisen aviomieheni) luona. Lupaa tuohon en saanut, mutta olin kerrankin omapäinen ja jäin silti yöksi. Meillä välimatkaa oli 50 km, joten oli kuluttavaa ja kallista kulkea tuota väliä koko ajan. Yöpyminen oli siis myös käytännöllisyyskysymys. Ihme kyllä, asia jätettiin sikseen (mun vanhempani eivät tosiaan olleet mitään lepsuja!).

Tuo oli aivan sopiva ikä, koska tunsin jo olevani valmis ihan oikeaan seurustelusuhteeseen, johon myös seksi kuului.

Ehkäpä omankin tyttöni voisin päästää yöksi tuossa iässä, jos on muuten vastuullisen ja fiksun oloinen tapaus.

Vierailija
7/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä eri näkökulmia näköjään, omat vanhempani eivät vanhoillisia ole, ja kyllä olen täysi-ikäinen myös puolen vuoden päästä.

Pakko vielä sanoa, etten pystyisi 24/7 sitä naamaa vielä tuijottamaan, mutta välillä ois kiva olla yötä kun välimatka on kuitenkin "pitkä", asumme eri puolilla kaupunkia. Onhan meillä poikia yöpynyt kaukosuhteiden takia, mutta tämä on ensimmäinen kunnollinen lähisuhde (:D).

Vierailija
8/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jo yöpyä poikaystävän luona. Itse asuin jo poissa kotoa silloisen poikaystäväni luona (avoliitossa), yhdessä ehdittiin asua melkein neljä vuotta. Mitä vanhemmat siinä saavuttaisi, jos ei lähes täysi-ikäiset voi yökyläillä keskenään? Seksihän ei ole yökyläilyistä kiinni.

Vierailija
9/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tuli mieleeni aivan puhtaana ajatusleikkinä, että miten toimisit, jos tyttäresi jatkaisi avoliitossa elämistään ja perustaisi siinä myös perheen? Kun perhe tulisi kyläilemään, pitäisikö tyttösi yhä nukkua erillään miehestään ja lastensa isästä, kun ei aviossa olla?

Toki ihmisiä ja tilanteita on erilaisia, mutta halusin muistuttaa, että on niitä olemassa vakiintuneitakin avoliittoja. Vanhempani ovat pitäneet yhtä 35 vuotta, mutta eivät satu olemaan naimisissa. Panisitko tällaisenkin pariskunnan eri huoneisiin?

Vierailija
10/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kysyi siis vastaajalta 5.

Vierailija
11/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen itse miettinyt samaa, miten se on äitiltä tai iskältä pois jos nukutaan samassa paikassa ja sängyssä. Koska oma on elämäni ja olen järkevä tässä asiassa. Mutta on vanhemmilla niitä tyhmiä periaatteitakin...

Ap

Vierailija
12/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tuli mieleeni aivan puhtaana ajatusleikkinä, että miten toimisit, jos tyttäresi jatkaisi avoliitossa elämistään ja perustaisi siinä myös perheen? Kun perhe tulisi kyläilemään, pitäisikö tyttösi yhä nukkua erillään miehestään ja lastensa isästä, kun ei aviossa olla?

Toki ihmisiä ja tilanteita on erilaisia, mutta halusin muistuttaa, että on niitä olemassa vakiintuneitakin avoliittoja. Vanhempani ovat pitäneet yhtä 35 vuotta, mutta eivät satu olemaan naimisissa. Panisitko tällaisenkin pariskunnan eri huoneisiin?

Mulle on ihan yks ja hailee onko tytär naimisissa vai ei, enkä oikein näe järkeä siinä että nukuuvat kuitenkin kotona yhdessä, ja täällä ei. Nämä ovat siis "isännän" sääntöjä, ja koska on ollut tyttärelle ihan ok niin en ole isännän kanssa ruvennut asiasta vääntämään. Mitä olen kysnyt, niin miehellekin on ihan sama onko lapsi naimisissa vai ei, mutta jostain kumman syystä ei halua että nukkuvat täällä yhdessä joseivät ole naimisissa. Luulen, että ei vain kestä ajatusta omasta "pikkutytöstä" seksiä harrastamassa, tuskin muuttuu vaikka naimisiin menisivätkin:)

Tuo toinen kappale oli lähinnä sitä mitä itse ajattelen: eli kyllä ehtii yhdessä nukkua myöhemminkin, ei kannata kovin isoo haloota tehdä jos ei onnistu. Toki ymmärrän välimatkat ja onhan se muutenkin ihan eri asia nukahtaa ja herätä sen oman rakkaan kainalosta. Mutta jos pian on täysi-ikäinen niin ei kannata perheriitaa järjestää vaikka vanhemmat kieltäisivätkin.

( Ja mun mielestä avioliitto on nykyään aivan turha, en näe yhtään syytä miksi naimisiin pitäisi mennä, jos en olisi itse silloin muinoin mennyt, niin nykypäivänä en ikinä menisi. Uskon siis että avopari voi olla aivan yhtä vakiintunut tai jopa vakiintuneempi kun aviopar)

Vierailija
13/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaalla on oikeus viettää yönsä missä tahtoo, mutta omassa kodissa pistäisin kaverin eri huoneeseen nukkumaan. Suhteen pitäisi olla vakiintunut, että hyväksyisin yhdessänukkumisen. Oma poikaystäväni, nykyinen aviomieheni, oli meillä tällä tavalla yötä ja se oli ok.

Vierailija
14/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa on täysi-ikäinen ja itsestään vastuussa. Tarpeeksi monta 15v ikäistä abortin hakenutta nähtyäni tiedän, että jostain kumman syystä vanhemmilla on ratkaiseva osuus siinä, joutuuko tyttönsä sen kokemaan.

Seksiä voi harrastaa vaikka marketin kassajonossa, mutta yökylään en päästä.

Vierailija
15/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni kaveri tuli meille yöksi(olin ihastunut häneen). Niin meni makoilemaan hänen viereensä sängylle. Ja loppujen lopuksi nukahdin hänen viereen. Me ei edes seurustellu sillon (kumpikin oli varattuja). Ei kyllä kaduta vieläkään. Siitä ei menny kun pari kk nii me sitten seurusteltiin

Vierailija
16/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni kaveri tuli meille yöksi(olin ihastunut häneen). Niin meni makoilemaan hänen viereensä sängylle. Ja loppujen lopuksi nukahdin hänen viereen. Me ei edes seurustellu sillon (kumpikin oli varattuja). Ei kyllä kaduta vieläkään. Siitä ei menny kun pari kk nii me sitten seurusteltiin

Vierailija
17/18 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä. Tosin mökillä poikaystävä oli meillä mukana yhden viikonlopun, joskin nuoret nukkuivat eri huoneissa. Taisivat tosin hiippailla toistensa luona yöllä.

Ja ei, en ole niin naiivi, että kuvittelisin, ettei tyttäreni harrastaisi seksiä poikaystävänsä kanssa. Koen vain, ettei minun äitinä tule eikä tarvitse kannustaa siihen.

Vierailija
18/18 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhimman tyttären poikaystävä oli ensimmäisen kerran yötä (ihan samassa sängyssä tyttären huoneessa kahden kesken) kun olivat n. 15v. Ja ehkäisyasiat kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi