Sairaanhoitaja on lääkärin oikea käsi!
Ihmetyttää, kuinka aina haukutaan sairaanhoitajan ammattia. Olen itse sairaanhoitaja ja olen tyytyväinen työhöni. Nykyisin sairaanhoitajilla on paljon vastuuta. Täytyy olla koko ajan silmät ja korvat auki, koska lääkärit eivät kerkeä joka paikkaan. Moni vahinko ja vaaratilanne pääsisi syntymään ilman sairaanhoitajia. Olen ylpeä ammatistani ja annan sen näkyä. Ammattitaitoinen sairaanhoitaja on lääkärin oikea käsi.
Kommentit (3)
Joo, kyllähän se on tärkeää istua siellä kahvihuoneessa pullaa syömässä ja juoruilemassa. Sitähän sairaanhoitajien työstä 99% on.
Monesti minullakin on tullut vastaan tilanne, jossa on jotain pientä epäselvyyttä. Sairaanhoitajalta on asiaa paljon helpompi kysyä kuin lääkäriltä, koska jotenkin sitä ajattelee lääkärin ajan olevan kalliimpaa. Ja usein sillä sairaanhoitajalla on jopa enemmän kokemusta tietyistä jutuista kuin lääkärillä.
Niin ja osa sairaanhoitajan ammattitaitoa on osata arvoida, koska sille lääkärin näkemykselle on tarve. Ja tällöin ne lääkäreiden resurssit saadaan käytettyä paljon paremmin hyödyksi.
Tokihan nämä asiat riippuvat paljon sairaanhoitajan työnkuvasta. Varmasti työskentely erikoissairaanhoidon poliklinikalla ja teho-osastolla eroaa toisistaan kuin yö ja päivä, mutta molempia tarvitaan.
mutta turha sitä täällä on jauhaa. Kun eivät ymmärrä, niin eivät ymmärrä..