Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä olette lopettaneet syöttämisen?

Vierailija
20.07.2011 |

Lapsi osaa periaatteesa syödä itse, mutta nyt on ruvennut odottamaan syöttämispalvelua. Käy lähinnä niin, että jos en syötä, ei syö. Nyt kyllä taidan lopettaa auttamisen täysin ja katsoa, kumpi on päättäväisempi...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki liki totaalisen syömälakon ja antoi syöttää vain herkut eli puuron ja jugurtin, muut jäi syömättä.Sitten annoin olla ja lapsi tarttui lusikkaan ja alkoin syödä itse. Ei ole antanut kenenkään muun siitä pitäen tarttua omaan lusikkaansa. Nyt reilu 2v.

Vierailija
2/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toteaa 2v 8kk vielä kun ei itse jaksa lapioida ruokaa suuhunsa, ja minua alkaa naurattaa... Vuoden verran osannut syödä kyllä itse lusikalla tai haarukalla kun on mieluisaa ruokaa tai riitävä nälkä. Minäkin olen vielä sitten sortunut syöttämään esim aamupuuron usein kun tyyppi tekeytyy surkeaksi ja sanoo syömisen olevan vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni. Sitä ennekin lapsi oli saanut koittaa itse syömistä eli hänellä oli oma lusikkansa ja sormiruokaa.

Syöttelen joskus vieläkin, kun lapsi on väsynyt ja haluaa että leikitään vauvaa ja äitiä. Lapsi on 5v.

Vierailija
4/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö melkein kokonaan itse ja vaatii myös sitä. Välillä autan hieman tarkkomaan lautasta toisella lusikalla, mutta hänen lusikkaan ei saa koskea!

Vierailija
5/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä rupeis parivuotiaan kanssa kilpailemaan kuka on "parempi ja kovempi".

Vierailija
6/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v3kk ja on osannut syödä jo vuoden "helppoa ruokaa", nyt jo vaikeampiakin mutta mikä lie taas uppiniskaisuus iski. Talven tarhassakin söi itse, mutta nyt äitiä passuuttaa. Luulisi kuitenkin tarttuvan lusikkaan itse, jos ei muulla keinoin saa ruokaa.. Voinko vain lopettaa syöttämisen?

Vierailija
7/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivänä -95, muista en muista.

Olen tullut sittemmin laiskemmaksi enkä jaksa siivota jälkiä.

Kuopusta, joka on nyt 10 kk, syötän vielä itse.

Vierailija
8/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei siis suostunut syömään jos syötettiin.

Meillä on muutenkin menty vähän sen mukaan että miten lapsi on halunnut, siis noiden isompien juttujen kanssa.

Pottaharjoittelut meillä jäi esim väliin koska lapsi ei kiinnostunut potasta, vaan sitten aloitettiin harjoittelu supistajalla kun lapsi alkoi kiinnostua vessanpöntöstä =)

Vierailija
9/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijaankin syöttämään mussukkaasi?

muistaakseni. Sitä ennekin lapsi oli saanut koittaa itse syömistä eli hänellä oli oma lusikkansa ja sormiruokaa.

Syöttelen joskus vieläkin, kun lapsi on väsynyt ja haluaa että leikitään vauvaa ja äitiä. Lapsi on 5v.

Vierailija
10/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole enää syöttänyt. Sotkua tulee, mutta saanpahan syödä oman ruokani lämpöisenä.

Vierailija
11/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormiruokailee mielellään ja avaa suunsa. Lusikalla leikkii mutta ei vissiin tajua, että sitä vois käyttää.

Vierailija
12/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden iässä lopetin syöttämisen kokonaan.

Vierailija
13/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan lähinnä lautasen puhtaaksi kaapimisessa tarpeen mukaan ja siihen pyytävätkin välillä apua.

Vierailija
14/14 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syönyt itse (söi siististi, ei sotkenut joten annoin syödä), mutta nyt jos saisin valita uudelleen, syöttäisin häntä. Ihan siksi, että sillä tavalla lapseen menee ruokaa paljon enemmän ja myös paljon monipuolisemmin, eikä hän jää pyörittelemään lautasella oudompaa ruokaa ja ihmettelemään sitä. Ainakin näin meillä on mennyt lapsen kanssa. Hän onkin tosi rimpula, kun on aina syönyt vähän. Luulin pitkään että hänellä vain ei ole nälkä, myöhemmin tajusin että ei vaan malttanut syödä ja tottui pieniin aterioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme