Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä saan teinin tajuamaan ettei hänen entisen kaverinsa elämä olen ollenkaan niin hohdokasta

Vierailija
20.07.2011 |

kuin mitä tämä tyttö facebookissa antaa ymmärtää?

Pelkkää pintaa ja esittämistä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna teinisi tajuta asiat itse. Minut on nolattu anopin toimesta, kun tämä tiesi lastenkoti-taustastani (ei omaa "ansiotani") ja tivasi minulta kokemuksia kun oma tyttönsä halusi muuttaa pois kotoa.

"Kerropas X nyt tälle meidän Marialle että miten hirveää sun oli siellä lastenkodissa olla!"

Vierailija
2/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna teinisi tajuta asiat itse. Minut on nolattu anopin toimesta, kun tämä tiesi lastenkoti-taustastani (ei omaa "ansiotani") ja tivasi minulta kokemuksia kun oma tyttönsä halusi muuttaa pois kotoa. "Kerropas X nyt tälle meidän Marialle että miten hirveää sun oli siellä lastenkodissa olla!"

niitä oikeasti tiedänkin. En voi mennä sanomaan että oikeasti "liisan" isä ei ole rikas vaikka tyttärelleen ostaakin mitä tämä ikinä älyää pyytää ja vaikka "Liisa" haluaakin tälläisen vaikutelman antaa kertomalla facebookissa uusista merkkitavaroistaan ym. Olen vain pystynyt sanomaan ettei kaikki ole aina oikeasti sitä miltä facebookissa näyttää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna teinisi tajuta asiat itse. Minut on nolattu anopin toimesta, kun tämä tiesi lastenkoti-taustastani (ei omaa "ansiotani") ja tivasi minulta kokemuksia kun oma tyttönsä halusi muuttaa pois kotoa. "Kerropas X nyt tälle meidän Marialle että miten hirveää sun oli siellä lastenkodissa olla!"

niitä oikeasti tiedänkin. En voi mennä sanomaan että oikeasti "liisan" isä ei ole rikas vaikka tyttärelleen ostaakin mitä tämä ikinä älyää pyytää ja vaikka "Liisa" haluaakin tälläisen vaikutelman antaa kertomalla facebookissa uusista merkkitavaroistaan ym. Olen vain pystynyt sanomaan ettei kaikki ole aina oikeasti sitä miltä facebookissa näyttää.

ap

Mä ainakin kertoisin ihan suoraan.

Vierailija
4/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kerro lapsille sitäkään että naapurin perheen isän kortti on kuivumassa rattijuopumuksen takia, että "Minnan" isä panee "Jullen" äitiä.

Se vaan ei ole kohteliasta

Vierailija
5/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kerro lapsille sitäkään että naapurin perheen isän kortti on kuivumassa rattijuopumuksen takia, että "Minnan" isä panee "Jullen" äitiä.

Se vaan ei ole kohteliasta

Vierailija
6/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tietää lapsensa kaverin elämästä? Monilla ihmisillä on varaa ostaa kaikenlaista vaikka "köyhiltä" ulospäin näyttävät.

Sukulaiseni esim. on jatkanut työssään jota aliarvostetaan, hän siitä itse pitää. Asuu perheensä kanssa isossa talossa jne. ja jotkut juoruavat kuinka hyvä tuuri on käynyt "miehen kanssa" jne. vaikka sukulaiseni on saanut isot perinnöt.

Ihan samaan tapaan ei sitä vo tietää vaikka lottovoittaja/perijä on tytön kaveri, suurin osa kun ei sitä otsaansa kirjoita, vaan jatkaa sitä tavallista elämäänsä.

Vierailija
7/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tietää lapsensa kaverin elämästä? Monilla ihmisillä on varaa ostaa kaikenlaista vaikka "köyhiltä" ulospäin näyttävät. Sukulaiseni esim. on jatkanut työssään jota aliarvostetaan, hän siitä itse pitää. Asuu perheensä kanssa isossa talossa jne. ja jotkut juoruavat kuinka hyvä tuuri on käynyt "miehen kanssa" jne. vaikka sukulaiseni on saanut isot perinnöt. Ihan samaan tapaan ei sitä vo tietää vaikka lottovoittaja/perijä on tytön kaveri, suurin osa kun ei sitä otsaansa kirjoita, vaan jatkaa sitä tavallista elämäänsä.

vaikka en sitä tietoa tarvitsekaan. Eikä se edes ole oleellista

Vierailija
8/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytölle syydetään merkkitavaroita ja -vaatteita, ne saattavat tulla isovanhemmiltakin...

Vierailija
9/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää te omalla tavallanne ja antakaa muiden hehkuttaa omalla tavallaan.

Vierailija
10/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isoisovanhempia en enää tunne kuin toiselta puolelta.

Vierailija
11/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mielestäni kovin tervettä että hehkuttaa kaikella mitä on saanu vanhemmiltaan niin facebookissa..jotai häikkää on jo ja pahasti, yrittääkö saada itsensä jotenki sillä hyväksytykssi ja paremmaksi.

Vierailija
12/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää te omalla tavallanne ja antakaa muiden hehkuttaa omalla tavallaan.

Mua ei hetkauta elvistely netissä mutta teini ei vielä osaa erottaa satua todesta ja vertaa omaan elämäänsä joka on hänen omasta mielestään tietenkin niin tavista ja tylsää =)

Ehkäpä ikä auttaa tähänkin ongelmaan ja oppii ymmärtämään että kannattaa keskittyä vaan siihen omaan elämään

Vierailija
13/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tytöllä? Mitä se haittaa, että teinisi näin luulee ja olettaa? Ehkä sen tytön elämä onkin aika hohdokasta?

Kun et kerran voi totuutta kertoa, et varmasti voi teiniäsi saadakaan mitään tajuamaan, eli odottelet, että teinisi tajuaa itse, ennemmin tai myöhemmin varmasti näin käykin. Olkoon kateellinen sitten siihen asti toisen mukahohdokkaasta elämästä.

Vierailija
14/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla siitä elämästä oppii. Niin kauan kuin tuo kaverin hehkutus ei aiheuta mitään vaaratilanteita tai suoranaista haittaa (kateus ei ole sellainen), niin voi olla parempi, että lapselle asia valkenee itsestään pikku hiljaa.

Voit ehkä vain sanoa, että vaikka jollain toisella on tavaroita, niin silti voi olla, että moni muu asia ei ole kunnossa, joka teidän perheessänne taas on. Ja että tämä pätee elämään aika laajasti.

Vierailija
15/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla siitä elämästä oppii. Niin kauan kuin tuo kaverin hehkutus ei aiheuta mitään vaaratilanteita tai suoranaista haittaa (kateus ei ole sellainen), niin voi olla parempi, että lapselle asia valkenee itsestään pikku hiljaa.

Voit ehkä vain sanoa, että vaikka jollain toisella on tavaroita, niin silti voi olla, että moni muu asia ei ole kunnossa, joka teidän perheessänne taas on. Ja että tämä pätee elämään aika laajasti.

Vierailija
16/16 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kaveri sitten entinen tai nykyinen.

Olennaista olisi tajuta, että omassa elämässä on huomattavia hyviä puolia. Ja ap:n pitäisi opettaa teininsä tajuamaan tämä ihan ilman mitään vertailua muihin.